Hallo,
Ik overweeg een Giant TCR te kopen.
Op de TCR 1 composite staan DT Swiss RR 1900 wielen, op de TCR Advanced SL2 staan RR Tricon 1700's.
Ik heb geen benul van welke kwaliteit deze wielen zijn. Kan iemand mij daarbij helpen?
Ik rijd nu met ksyrium elite, en zou niet graag zakken in kwaliteit.
Dank voor jullie antwoord,
Jens
DT Swiss RR Tricon 1700 / 1900 - kwaliteit?
Ik ben zelf redelijk zwaar 110 kg en heb ook een tcr1. De r1900 wielen zijn in mijn ogen redelijk goed.
Ik heb zelf hiervoor easton vista/circuit en fulcrum racing 5. Als ik de 1900 wielen moet vergelijken met deze sets zal ik zeggen gelijkwaardig aan de easton circuit. De fulcrum wielen vond ik persoonlijk te slap voor mijn gewicht. Wel sterk maar voelde slap aan.
Kort samen gevat R1900 tot dus ver prima wielset. Tricon geen ervaring.
BTW erg tevreden met de fiets.
Ik heb zelf hiervoor easton vista/circuit en fulcrum racing 5. Als ik de 1900 wielen moet vergelijken met deze sets zal ik zeggen gelijkwaardig aan de easton circuit. De fulcrum wielen vond ik persoonlijk te slap voor mijn gewicht. Wel sterk maar voelde slap aan.
Kort samen gevat R1900 tot dus ver prima wielset. Tricon geen ervaring.
BTW erg tevreden met de fiets.
-
- Forum-lid
ik rij zelf met de DT Swiss Tricon 1450, daarvoor altijd met Mavic gereden.
Ook heb ik nog een setje Dura Ace 7850 Tubeless als trainingswielen.
Niks dan lof voor de DT Swiss wielen, dat zijn echt de beste wielen die ik sinds jaren heb gereden. Ik vind ze persoonlijk ook beter dan de shimano.
DT Swiss staat bekend om haar stijve en sterke wielen, daarnaast zijn ze bijna niet te overtreffen met de naven.... wat lopen die soepel en mooi......
Voor mij geen andere wielen meer dan de DT Swiss Tricon!
Ook heb ik nog een setje Dura Ace 7850 Tubeless als trainingswielen.
Niks dan lof voor de DT Swiss wielen, dat zijn echt de beste wielen die ik sinds jaren heb gereden. Ik vind ze persoonlijk ook beter dan de shimano.
DT Swiss staat bekend om haar stijve en sterke wielen, daarnaast zijn ze bijna niet te overtreffen met de naven.... wat lopen die soepel en mooi......
Voor mij geen andere wielen meer dan de DT Swiss Tricon!
Ik heb afgelopen week een spaak uit mijn achterwiel van mijn R1900 gereden.
Zelf weeg ik rond de 90 kilo. Wielen zijn opgestuurd naar de importeur. Zij gaan kijken waarom dit kon gebeuren.
Neemt niet weg dat het fijne wielen zijn, lopen soepel en zijn niet al te duur.
Zelf weeg ik rond de 90 kilo. Wielen zijn opgestuurd naar de importeur. Zij gaan kijken waarom dit kon gebeuren.
Neemt niet weg dat het fijne wielen zijn, lopen soepel en zijn niet al te duur.
cyclo136