Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Fulcrum Racing7 shimano body

roadkill21
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:04

roadkill21 13 feb 2009 19:15

Ik heb een Fulcrum Racing 7 wielset gekocht, shimano body.
Blijkt dus 10-speed body te zijn? ik dacht dat ze allemaal nog 9 & 10-speed waren en het uitwisselbaar was ?

De Ultegra 9 speed cassette die ik heb past er niet op, de body is te dik. Ik heb het ook geprobeerd met een Tiagra en een LX cassette, allen 9 speed, allemaal passen ze niet.

Dus lijkt me dat ik fout zit en speciaal hiervoor een 9-speed shimano Fulcrum body moet hebben, klopt dat ?

Ik heb me rot gezocht met google en forums afgestruind, maar kan geen definitief antwoord vinden.

Het enige dat ik tegenkwam was dat Herwerden en Salden een cassettebody te koop hebben staan voor 9-speed shimano.

Ik heb nog even een foto gemaakt:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2u6mbgm&s=5
Zoals je op de foto kan zien zit er ook een beschadiging op (zo uit de doos), kan dit kwaad ?

Hartelijk dank alvast voor het verlossende woord :(

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 13 feb 2009 20:23

Op een 10 speed body passen alleen 10 speed shimano cassettes. De randen zijn veel hoger. De het lage deel op de cassette is ongeveer de hoogte van een 9 speed cassette.
Ik wist ook niet dat fulcrum ze met een 10 speed body levert. Dacht dat het ook 9 speed compatible zijn.

Waar heb je ze gehaald? vraag je het daar toch even na.

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 13 feb 2009 20:35

Volgens de catalogus van Fulcrum 2009 zou het toch een HG 9-10 speed body moeten zijn.

Drie weken geleden heb ik mijn racing 1's gekocht en daar zat toch een HG 9-10 speed body op.

vreemd.
so far, so good... So what ???

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 13 feb 2009 21:34

C h o r o n z o n schreef:Volgens de catalogus van Fulcrum 2009 zou het toch een HG 9-10 speed body moeten zijn.

Drie weken geleden heb ik mijn racing 1's gekocht en daar zat toch een HG 9-10 speed body op.

vreemd.


M'n maat heeft bij Hopmans afgelopen week een Fulcrum racing 1 set gekocht. Het lijkt er inderdaad op dat fulcrum standaard de 10 speed body monteert. Hij moest dus helaas terug om een 9 speed body erop te laten zetten. Dit overigens zonder problemen van zowel wielset als Hopmans.

roadkill21
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:04

roadkill21 13 feb 2009 23:19

Ik heb al met de winkel gemailed, is eerder met de bestelling nogal chaotisch gegaan door mijn eigen schuld. Ik had eerst per ongeluk met campagnolo body besteld, heeft Featherbikes netjes snel omgewisseld met shimano (alleen het achterwiel volgens hem) en daarna opgestuurd naar me.
Het was me alleen onbekend dat het standaard met Shimano 10-speed body kwam. Ik heb al gevraagd wat te doen met de beschadigde body aan de winkel. Afwachten tot maandag dan maar, het is weekend ten slotte (en ze zijn op zaterdag gesloten).
Bedankt voor jullie reacties.

vriesemans
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 apr 2007 23:13

vriesemans 15 feb 2009 15:02

Ik heb zelf ook een hoop geklooi gehad met mijn body voor een neutron wielset. Toen ik je foto zag kwam er opeens een zee van herkenning. De body die je hebt is een body waarop alleen dura ace past. Die had ik ook gekocht. Inmiddels heb ik de 9/10 body. Het lijkt me een omruil kwestie. Want ik weet het niet zeker maar fulcrum komt toch uit de campa fabriek. en volgens mij maakt fulcrum gebruik van campa bodies. en campa heeft een 9/10 body. Succes...en featherbikes kennende, dat komt denk ik wel goed.

roadkill21
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:04

roadkill21 15 feb 2009 21:48

Achterwiel gaat retour, weer een supersnelle reactie van Featherbikes en een goed einde aan dit verhaal, plus een ervaring rijker...

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 08 mar 2009 19:26

hallo

heb het zelfde probleem de wielen zaten bij een fiets heb ze opgerolen voor racing 1. wil de racing 7 gebruiken voor winterfiets met 9 speed casette. wie weet waar ik de juiste casette kan halen en wat dat kost. is het om wisselen van een body zelf te doen? zo ja hoe

alvast bedankt

tregter2
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2007 19:39

tregter2 09 mar 2009 05:35

shota schreef:hallo

heb het zelfde probleem de wielen zaten bij een fiets heb ze opgerolen voor racing 1. wil de racing 7 gebruiken voor winterfiets met 9 speed casette. wie weet waar ik de juiste casette kan halen en wat dat kost. is het om wisselen van een body zelf te doen? zo ja hoe

alvast bedankt


Hi,
kijk even bij http://www.fulcrumwheels.com/repository ... 311007.pdf . hier heb je een aardig idee hoe het vast zit.

ook staat er het partnummer van de cassette die je nodig hebt bij.
heb zelf mijn racing zero omgebouwd naar campa en vont de beste aanbieding bij de mannen in Limbricht.
google even op het partnummer.

meestal heb je 5 mm imbus en een of twee 17 mm steek/ringsleutels nodig en kun je de klus doen.


success
togoparts.com ~*~Team Eastern~*~.
http://www.togoparts.com/members/profil ... serid=9852" onclick="window.open(this.href);return false;

shota
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 26 feb 2008 19:19

shota 09 mar 2009 21:10

misschien een rare vraag maar ik zie dat een nieuwe body best prijzig is. bij ons op het werk hebben we een metaal draaibank zou ik hem misschien niet gewoon smaller kunnen laten draaien?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mar 2009 00:31

Nee dat gaat echt niet zo makkelijk, zitten bijv nog lagers in een body. Die groeven voor de cassette ga je er met een draaibank niet in krijgen, daar heb je een freesmachine voor nodig (met een 4e as). Kopen zal een stuk goedkoper zijn ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 10 mar 2009 20:29

Ik heb gister een setje rode racing 7 wielen gekocht, hier past een 8 speed casette gewoon op.
Fulcrum geeft aan alleen voor 9&10 8 past hier ook gewoon... Raar?

grt, jasper
mijn Flickr

Plaats reactie