Vandaag was ik een mooie ronde aan het maken en rond 16:15 rijd ik van Arendonk (BE) richting Reusel. Ik reed op het fietspad richting het centrum. Ik zie een audi die uit het centrum komt. Hij draait linksaf en kruist voor me langs. Ik zit er nog wel 20 m vanaf dus ruimte genoeg. Echter als ik bij de splitsing ben draait een donker blauwe golf 3 ook linksaf, ik wijk uit maar hij schamt me nog steeds en ik knal vol tegen een stoeprand.
Ik vlieg over mijn fiets heen en het eerste wat ik deed is richting de auto aanrennen. Ik dacht nog dat hij zou stoppen maar hij reed gewoon door, helaas kon ik kenteken niet niet meer lezen.
Ik heb een auto die erachter zat aangehouden en gevraagd of ik zijn nummer mocht en of hij nog snel achter de auto wilde aanrijden. Natuurlijk duurde dit veel te lang en was de vogel al lang gevlogen.
Het voordeel was dat ik op de stoep op 5 meter afstand van een fietsenmaker (bikeshop Dirkx) lag. Ik mocht hier nog mijn handen wassen en ze wilde me graag helpen.
De uiteindelijk schade:
- zadel beschadigd
- mijn half jaar oude zonda velg naar de klote (scheur)
- jas beschadigd
- band kapot
- helm beschadigd
- broek kapot
- der staat iig schuin
en mijn heup die gruwelijk zeer doet.
Mijn vraag is of toevallig iemand dit gezien heeft of tussen 16:15 en 16:30 een donker blauwe golf 3 heeft zien rijden. Ik weet dat de kans klein is maar niet geschoten is altijd mis.
aangereden :S
-
- Forum-lid
In ieder geval aangifte doen; die Golf maakt zich schuldig aan doorrijden na een ongeluk. En dat schijnt zwaar aangerekend te kunnen worden.
Goed herstellen met je heup. Neem hier de tijd voor. Het zou zonde zijn als je aan je heup blijvende schade overhoud.
Goed herstellen met je heup. Neem hier de tijd voor. Het zou zonde zijn als je aan je heup blijvende schade overhoud.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Bedankt mannen! Ik heb al een afspraak gemaakt om aangifte te doen. Ik ga ook proberen om de schade vergoed te krijgen via het waarborgfonds. Althans een gedeelte want het eigen risico is €250,-.