Ik kom oorspronkelijk uit de fietscross-wereld en heb heel mijn jeugd dan ook op een BMX-fiets gereden. Een singlespeed dus. Al jaren heb ik het plan om ooit weer lekker singlespeed te gaan rijden. Alle leuke projectjes die ik hier op het forum voorbij zie komen hebben ervoor gezorgd dat het bij mij flink begint te kriebelen nu...
Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op het frame. Ik zal het gaan gebruiken als woon/werk-fiets en voor normaal dagelijks stadsverkeer. Het liefst wil ik een nieuw stalen frame gaan gebruiken waarop ik remmen, spatbordjes en een bagagedrager op kan monteren. Een zg. audax-frame zou perfect zijn hiervoor, echter deze zijn volgens mij niet of nauwelijks meer te krijgen. Daarnaast hebben nieuwere frames geen horizontale padden waardoor je er geen singlespeed van kan maken. Een baanframe heeft wel weer horizontale padden, maar weer niet de mogelijkheid om remmen en spatborden te monteren.
Zal ik moeten kijken naar een nieuw custom frame, een ouder gebruikt frame of is er toch een goed nieuw standaard frame te krijgen dat aan mijn eisen voldoet..???
Nieuwe singlespeed
Op marktplaats kun je zat stalen oude frames kopen voor weinig. Als je ze niet mooi vindt, kun je ook besluiten om ze over te spuiten. Dan zien ze er weer uit als nieuw en geheel naar je eigen smaak. Dat zou ik doen.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Is hier reeds ergens gepost (zelf maken is natuurlijk wel leuker):
Kona Paddy Wagon
Bianchi Fremont
Bianchi San Jose
Masi Speciale Fixed
Masi Speciale Fixed Ltd
Masi Commuter
Raleigh Rush Hour
Gunnar Street Dog
Gary Fisher Triton 09
Surly Steamroller
Salsa Casseroll