Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl 2009

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 20 mei 2009 00:38

Gaat er misschien iemand met nog plek in de auto, de ochtend zelf, richting Spa?
Ik zou 'm namelijk zelf wel graag willen rijden.
Ik kan naar verschillende plaatsen komen: Utrecht, Den Bosch of Nijmegen.

camille
Forum-lid

camille 20 mei 2009 02:58

Ik ben er zaterdag ook bij. Afhankelijk van mijn vriendin rijd ik de 120 of de 160Km. Of ze mee fietst hangt weer af van hoe ze donderdag de 110 van de Steven Rooks Classic volbrengt.

Zelf ook nog nooit de SRC of de WP gereden. Is de WP veel zwaarder dan de SRC? Overigens wel genoeg ervaring in de Ardennen met o.a. de GF EM, LBL, TBT en de Criquelion.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 mei 2009 22:26

[quote="Bottecchia"]Klopt, ik zou dat stuk ook overslaan als ik een route in elkaar zou zetten. Het is gevaarlijk en je wekt irritatie op bij automobilisten die er niet door kunnen. [/quote]

Na de Thier de Coo, kom je op de niet op dat versmalde gedeelte, je komt op een hoger gedeelte op de Levee
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rhambo
Forum-lid

rhambo 23 mei 2009 23:49

Erg mooie tocht, mooi weer. Wel in de categorie zwaar (210). Iig een aanrader!

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 24 mei 2009 14:58

Zeg dat wel Rhambo. Ik heb gisteren de 160 gereden maar zat ook helemaal stuk aan het einde. Behalve de eerste twee beklimmingen was geen enkele heuvel gemakkelijk en bijna alles is behoorlijk steil! Maar absoluut een topper onder de tochten. Het was volgens mij ook te merken dat er zoveel reclame (oa op dit forum) voor de tocht wordt gemaakt, jemig wat was het druk!! Dat resulteerde dan ook in vrij lange rijen bij de pauzes. Vooral bij de pauzeplaats na de Mont le soie (die er overigens uit was gehaald, weet iemand waarom?) stond een hele lange rij. Daar zijn we dan ook maar doorgereden. Maar gelukkig stond daar langs de kant van de weg een man (een vreemde voor ons) met jerrycans water achter in zijn auto, en hij vulde zomaar onze bidons!! Wat een held! Fijn dat er nog dit soort mensen zijn die wel van het fietsen houden, want onderweg hebben we ook een paar keer een maniak in een auto gezien die volgens mij graag slechtoffers wilde maken. Tweemaal kwam iemand keihard een heuvel opgereden die wij net afdaalden. Het is wel te merken dat het draagvlak voor dit soort tochten daalt, vooral als het zo druk is zoals gisteren.

Maar ook nu weer een pluim voor de organisatie, ondanks de drukte hebben zij alles wel in goede banen kunnen leiden.

Nog een vraagje: na zo'n 40 km werden wij op een punt rechtsaf gestuurd door een verkeersregelaar die naar later bleek helemaal niet bij de tocht hoorde. Hij hoorde (denk ik) bij een rally die daar ook aan de gang was. Gevolg was wel dat we verkeerd zaten maar dankzij een medefietser met GPS én de route van vorig jaar erin kwam we vrij snel weer op de goede route terecht. Het was in het stuk met de beklimming van de Cote dÍzier erin. Hebben meer mensen meegemaakt dat ze hier verkeerd gereden zijn?
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

peppie
Forum-lid

peppie 24 mei 2009 17:14

[quote="magoo"]Zeg dat wel Rhambo. Ik heb gisteren de 160 gereden maar zat ook helemaal stuk aan het einde. Behalve de eerste twee beklimmingen was geen enkele heuvel gemakkelijk en bijna alles is behoorlijk steil! Maar absoluut een topper onder de tochten. Het was volgens mij ook te merken dat er zoveel reclame (oa op dit forum) voor de tocht wordt gemaakt, jemig wat was het druk!! Dat resulteerde dan ook in vrij lange rijen bij de pauzes. Vooral bij de pauzeplaats na de Mont le soie (die er overigens uit was gehaald, weet iemand waarom?) stond een hele lange rij. Daar zijn we dan ook maar doorgereden. Maar gelukkig stond daar langs de kant van de weg een man (een vreemde voor ons) met jerrycans water achter in zijn auto, en hij vulde zomaar onze bidons!! Wat een held! Fijn dat er nog dit soort mensen zijn die wel van het fietsen houden, want onderweg hebben we ook een paar keer een maniak in een auto gezien die volgens mij graag slechtoffers wilde maken. Tweemaal kwam iemand keihard een heuvel opgereden die wij net afdaalden. Het is wel te merken dat het draagvlak voor dit soort tochten daalt, vooral als het zo druk is zoals gisteren.

Maar ook nu weer een pluim voor de organisatie, ondanks de drukte hebben zij alles wel in goede banen kunnen leiden.

Nog een vraagje: na zo'n 40 km werden wij op een punt rechtsaf gestuurd door een verkeersregelaar die naar later bleek helemaal niet bij de tocht hoorde. Hij hoorde (denk ik) bij een rally die daar ook aan de gang was. Gevolg was wel dat we verkeerd zaten maar dankzij een medefietser met GPS én de route van vorig jaar erin kwam we vrij snel weer op de goede route terecht. Het was in het stuk met de beklimming van de Cote dÍzier erin. Hebben meer mensen meegemaakt dat ze hier verkeerd gereden zijn?[/quote]

Ik ben stiekum toch naar boven gereden en zag dat op de Moint le Soie een paardensport toernooi aan de gang was. Er stonden veel trailers en het was erg druk op het punt waar normaal gezien de stop zou zijn. Volgens mij was dit vorig jaar ook al.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

joppe
Forum-lid

joppe 24 mei 2009 18:33

[quote="magoo"]Zeg dat wel Rhambo. Ik heb gisteren de 160 gereden maar zat ook helemaal stuk aan het einde. Behalve de eerste twee beklimmingen was geen enkele heuvel gemakkelijk en bijna alles is behoorlijk steil! Maar absoluut een topper onder de tochten. Het was volgens mij ook te merken dat er zoveel reclame (oa op dit forum) voor de tocht wordt gemaakt, jemig wat was het druk!! Dat resulteerde dan ook in vrij lange rijen bij de pauzes. Vooral bij de pauzeplaats na de Mont le soie (die er overigens uit was gehaald, weet iemand waarom?) stond een hele lange rij. Daar zijn we dan ook maar doorgereden. Maar gelukkig stond daar langs de kant van de weg een man (een vreemde voor ons) met jerrycans water achter in zijn auto, en hij vulde zomaar onze bidons!! Wat een held! Fijn dat er nog dit soort mensen zijn die wel van het fietsen houden, want onderweg hebben we ook een paar keer een maniak in een auto gezien die volgens mij graag slechtoffers wilde maken. Tweemaal kwam iemand keihard een heuvel opgereden die wij net afdaalden. Het is wel te merken dat het draagvlak voor dit soort tochten daalt, vooral als het zo druk is zoals gisteren.

Nog een vraagje: na zo'n 40 km werden wij op een punt rechtsaf gestuurd door een verkeersregelaar die naar later bleek helemaal niet bij de tocht hoorde. Hij hoorde (denk ik) bij een rally die daar ook aan de gang was. Gevolg was wel dat we verkeerd zaten maar dankzij een medefietser met GPS én de route van vorig jaar erin kwam we vrij snel weer op de goede route terecht. Het was in het stuk met de beklimming van de Cote dÍzier erin. Hebben meer mensen meegemaakt dat ze hier verkeerd gereden zijn?[/quote]

Hoi Magoo,
dat was niet het enige punt waar je verkeerd kunt rijden. Ik reed gisteren de 210 en was vroeg vertrokken (6:15 uur; koud!!!). Na de Redoute hadden we direct rechtsaf gemoeten, zo hoorde ik later. Niets gezien, later zagen we toch pijlen maar die waren al behoorlijk vervaagd. Volgens mij ging het om pijlen van eerdere edities, want we gingen totaal een verkeerde kant op (naar het zuiden ipv naar het Noordoosten na de Redoute). Afijn, met een kaart en de weg vragen uiteindelijk weer op de route gekomen. Ik vraag me nog steeds af wat wij nou niet goed gezien hebben. Of waren we op de 160 terecht gekomen?
Maar wat een prachtige tocht! Al is het toch misdadig om drie van die vreselijke puisten aan het eind achter elkaar te zetten (Stockeu - Wanne - Thier de Coo), als je al 170 - 180 in de benen hebt zitten....

Joppe

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 24 mei 2009 21:18

Heel herkenbaar Joppe. Ik heb onderweg ook een paar keer moeten gillen als er weer iemand de pijl dreigde te missen. Er kwam zelfs nog iemand me bedanken omdat hij net al 10 km was omgereden en de Cote de Kin als extra had beklommen. :)

Wij zaten er onderweg ook over te grappen: "maar weet je dan niet dat je die verweerde, nauwelijks zichtbare gele pijlen waar al 5 jaar niets meer aan is gedaan moet volgen?" Eigenlijk zijn we dus wel gek dat we afgelopen zaterdag massaal naar Spa afgereisd zijn terwijl je deze route dus het hele jaar wil rijden. Aan de andere kant, jezelf zo'n pijn doen is misschien ook maar 1 maal per jaar leuk.

Overigens, als je bovenop de redoute "normaal" links aanhoudt kom je inderdaad op het 160 km parcours uit. Daar is idd de splitsing (hoewel die volgens mij niet stond aangegeven maar aangezien ik hier niet voor het eerst reed wist ik dat). Je hebt dus niet de Chambralles ook nog beklommen, want dat is namelijk de eerste Cote na de Redoute in de 160 km route.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

roeieber
Forum-lid

roeieber 24 mei 2009 21:21

Iemand de website onthouden van de fotograaf op een van de laatste klimmen?
I Am SpeCiAliZed

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 24 mei 2009 21:31

[quote="Roeieber"]Iemand de website onthouden van de fotograaf op een van de laatste klimmen?[/quote]

www.actionphototeam.com
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

harrebas
Forum-lid

harrebas 24 mei 2009 22:56

Voor wie het wil zien: harrebas (in het zwart) goes WP 2009 http://www.youtube.com/watch?v=ImnOePlNaGE

Spoel mijn aankomst op de Stockeu maar door, want ik had geen topdag gisteren. Die 210 km was een beetje teveel van het goede, maar dat wist ik eigenlijk al van tevoren. Veel te weinig getraind dit jaar wegens drukte op het werk.

Desondanks voor de 4e keer meegedaan aan de WP en weer ontzettend genoten. Toptocht!
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).

joppe
Forum-lid

joppe 25 mei 2009 00:45

[quote="magoo"]Heel herkenbaar Joppe. Ik heb onderweg ook een paar keer moeten gillen als er weer iemand de pijl dreigde te missen. Er kwam zelfs nog iemand me bedanken omdat hij net al 10 km was omgereden en de Cote de Kin als extra had beklommen. :)

Wij zaten er onderweg ook over te grappen: "maar weet je dan niet dat je die verweerde, nauwelijks zichtbare gele pijlen waar al 5 jaar niets meer aan is gedaan moet volgen?" Eigenlijk zijn we dus wel gek dat we afgelopen zaterdag massaal naar Spa afgereisd zijn terwijl je deze route dus het hele jaar wil rijden. Aan de andere kant, jezelf zo'n pijn doen is misschien ook maar 1 maal per jaar leuk.

Overigens, als je bovenop de redoute "normaal" links aanhoudt kom je inderdaad op het 160 km parcours uit. Daar is idd de splitsing (hoewel die volgens mij niet stond aangegeven maar aangezien ik hier niet voor het eerst reed wist ik dat). Je hebt dus niet de Chambralles ook nog beklommen, want dat is namelijk de eerste Cote na de Redoute in de 160 km route.[/quote]

Ja, de Chambralles! Die is ook nog best leuk. Een soort omgekeerde Redoute: het steilste stuk zit aan het begin, daarna wordt het makkelijker. Die heb ik dus nog WEL beklommen. Pas daarna, bij Awan wisten we het zeker en zijn we de weg gaan zoeken..... Anders is het zo kort he, 210 km .... :-)

Plaats reactie