garantie
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
Waarom aankloppen bij Veltec???
om de dood eenvoudige reden,
als je de paus wil spreken zal je toch ook naar Rome moeten,
dus als de Vos het niet wil dan maar naar de eindverantwoordelijke en laat dat nou toevallig Veltec zijn voor de Benelux, en die vecht het wel weer met Cervelo uit.
om de dood eenvoudige reden,
als je de paus wil spreken zal je toch ook naar Rome moeten,
dus als de Vos het niet wil dan maar naar de eindverantwoordelijke en laat dat nou toevallig Veltec zijn voor de Benelux, en die vecht het wel weer met Cervelo uit.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 10 feb 2009 22:34
Litespeed,
nee ik ben geen fietsenmaker en waarom 1 post? Normaal gesproken doe ik niks met forums en bezoek ze ook niet en waarom? Vanwege het moddersmijten heen en weer door allerlei mensen die anoniem zijn en ik zie hier alleen maar namen staan die je niet van je ouders hebt gekregen zoals Lite speed. En voorstellen? Mark Jones uit Arnhem en nu jij?
En de laatste zin? Goede ervaring bij mijn dealer of is dit vreemd?
Bikes: Merlin XLM, Cervelo R3 Chorus, Bianchi 928L Centaur
nee ik ben geen fietsenmaker en waarom 1 post? Normaal gesproken doe ik niks met forums en bezoek ze ook niet en waarom? Vanwege het moddersmijten heen en weer door allerlei mensen die anoniem zijn en ik zie hier alleen maar namen staan die je niet van je ouders hebt gekregen zoals Lite speed. En voorstellen? Mark Jones uit Arnhem en nu jij?
En de laatste zin? Goede ervaring bij mijn dealer of is dit vreemd?
Bikes: Merlin XLM, Cervelo R3 Chorus, Bianchi 928L Centaur
Rustig, rustig Mark....
Als je niet van moddersmijten houdt had je niet moeten posten want daar doe je nu aan mee.
Wat men bedoeld is dat , over het algemeen!, als iemand zijn eerste post in een topic als dit plaatst het vaak of een medewerker is van de betreffende firma of iemand die er belang bij heeft dat hij in een kwaad daglicht komt te staan.
Vaak komt men hier eerst eens kijken om een foto van zijn fiets te plaatsen of stelt zich voor in het daarvoor beschikbare topic, niet meer en niets minder.
Veel plezier op dit forum!
Als je niet van moddersmijten houdt had je niet moeten posten want daar doe je nu aan mee.
Wat men bedoeld is dat , over het algemeen!, als iemand zijn eerste post in een topic als dit plaatst het vaak of een medewerker is van de betreffende firma of iemand die er belang bij heeft dat hij in een kwaad daglicht komt te staan.
Vaak komt men hier eerst eens kijken om een foto van zijn fiets te plaatsen of stelt zich voor in het daarvoor beschikbare topic, niet meer en niets minder.
Veel plezier op dit forum!
"Try not. Do or do not......there is no try"
Jones Bikes schreef:Heb helaas wel slechte ervaringen met meneer Vos! Heb een Cervelo gekocht bij deze Pipo en helaas een scheur bij de bracket. Verwacht geen hulp of ondersteuning van ze want je wordt verwezen naar de dealerlijst van Veltec en krijgt een grotebek van ze.
Fijne service hoor!! Dan maar iets meer ervoor betalen en service en advies!!
Met de laatste zin ben ik het helemaal eens Mark!
Groeten,
Maurice (en dat is m'n eigen naam!)
Niets is wat het lijkt..
mrcoffee schreef:falcone schreef:Cervelo is een hype. Maar kenmerkend aan een hype is dat ze ook weer voorbij zal gaan.
Die hype duurt dan toch alweer weer even een paar jaar. Maar volgens mij hebben ze hun plekje wel verdiend binnen de racewereld. Of mag ik jouw beleving alleen een fietsmerk bestaansrecht hebben wanneer het langer dan 30 jaar bestaat?
De hype duurt alweer een paar jaar. Klopt. Kijk naar de giant ocr's uit het Once tijdperk. Standaard met 105, en niet aan te slepen. En wat te denken van de oclv's en andere Trek's uit de eerste tourjaren van Armstrong. Een hype in de fietswereld duurt ff, zo ook Cervelo. Het merk heeft zich nu bewezen goede fietsen te maken en zal dat de komende jaren nog blijven doen. Neemt niet weg dat over een jaar(of meer) het cervelo-topic net ze vaak scoort als specialized/cube topic. en dat er dan weer een nieuw merk is. (Felt bijv.) Zo werkt het nu eenmaal.
Dit topic is wel rijp voor een slotje imho. Alles is gezegd en nog een keer herhaald. Vos verkoopt net zo makkelijk wasmachines als fietsen en het liefst 20snel ipv 5met goede uitleg. Daarom wel een heel pak goedkoper maar je moet je shit wel zelf regelen. Goede conclusie?
Amen.
@ tiest = zo bedoelde ik het ook.... cervelo zal wel nog geruime tijd bestaan maar de hype zal niet zo lang meer duren. net zoals trek, ginat, colnago, pinarello etc hun piekmomet kenden. Giant verkoopt nu bvb fors minder dan toen ullrich er mee reed.
sponseren ze geen grote wielerploeg meer of komt die toevallig in opsraak door doping etc daar hangt veel van af.
sponseren ze geen grote wielerploeg meer of komt die toevallig in opsraak door doping etc daar hangt veel van af.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 17 feb 2009 11:30
Ik heb dit forum met veel interesse gelezen, ik ben een "her intredende" fietser ik heb jaren niet gefietst en wil mijn oude hobby weer gaan oppakken, moeder de vrouw staat aan mijn kant dus het zoeken naar een leuke fiets kan gaan beginnen.
Ik heb zo'n beetje het hele internet afgestruind en heb een mooie Cube Agree GTC Pro gezien, waar ik wel mee kan leven
Nu het volgende en mijn reden waarom ik mij meng in dit gesprek, ik wil enerzijds advies, logisch gezien mijn jarenlange absentie, maar ik wil ook een goede prijs, ik ben immers niet helemaal gek.
Deze fiets precies zelfde type en modeljaar, staat bij vos 20% goedkoper, scheelt al gauw € 320 euro, vind ik veel geld.
Maar ik wil ook service, een dorp verder is een fm die Cube dealer is, hem heb ik gevraagd een prijsopgaaf te doen aangezien Vos deze voor een bepaalde prijs aanbiedt.
Hiermee wil ik proberen een voor mij zo goed mogelijke prijs te bieden, waarbij ik best bereid ben meer te betalen dan bij Vos, maar ik wil, hollands als ik ben, wel proberen wat voordeel voor mezelf eruit te halen.
Nu de reactie van de fm: "voor de adviesprijs krijg je al een hele mooie fiets", en bij ons krijg je een nog iets service concept of zo, concreet houdt dit in dat ik een berichtje krijg als de fiets onderhoud nodig heeft, wat ik zelf ook nog wel kan bijhouden.
De fm weet wat ik bij Vos kan betalen, en doet dat af als overjarig model, terwijl het gewoon om het 2009 model gaat. Daarnaast wil hij totaal niet meedenken terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat ik best bereid ben iets meer te betalen.
wat ik met mijn veel te lange verhaal, sorry daarvoor, wil zeggen is dat er fietsenmakers zijn die waarschijnlijk zijn blijven hangen in de tijd dat ik nog actief fietste terwijl dat niet meer kan. Zoals reeds terecht is aangegeven ben ik ook debet aan het probleem, ik wil immers korting, maar die kans wordt mij nou eenmaal geboden!
En je bent nou eenmaal gek als je voor hetzelfde € 320,00 meer gaat betalen alleen voor een herinnering dat ik de fiets moet brengen voor een beurt.
Wellicht wel eerlijk om te zeggen dat mijn zwager gediplomeerd fietsenmaker is dus dat ik het onderhoud in feite niet nodig heb. Maar toch als ik een goed prijs geboden had gekregen, dan had de fm een trouwe klant erbij, nu niet.
Ik heb zo'n beetje het hele internet afgestruind en heb een mooie Cube Agree GTC Pro gezien, waar ik wel mee kan leven
Nu het volgende en mijn reden waarom ik mij meng in dit gesprek, ik wil enerzijds advies, logisch gezien mijn jarenlange absentie, maar ik wil ook een goede prijs, ik ben immers niet helemaal gek.
Deze fiets precies zelfde type en modeljaar, staat bij vos 20% goedkoper, scheelt al gauw € 320 euro, vind ik veel geld.
Maar ik wil ook service, een dorp verder is een fm die Cube dealer is, hem heb ik gevraagd een prijsopgaaf te doen aangezien Vos deze voor een bepaalde prijs aanbiedt.
Hiermee wil ik proberen een voor mij zo goed mogelijke prijs te bieden, waarbij ik best bereid ben meer te betalen dan bij Vos, maar ik wil, hollands als ik ben, wel proberen wat voordeel voor mezelf eruit te halen.
Nu de reactie van de fm: "voor de adviesprijs krijg je al een hele mooie fiets", en bij ons krijg je een nog iets service concept of zo, concreet houdt dit in dat ik een berichtje krijg als de fiets onderhoud nodig heeft, wat ik zelf ook nog wel kan bijhouden.
De fm weet wat ik bij Vos kan betalen, en doet dat af als overjarig model, terwijl het gewoon om het 2009 model gaat. Daarnaast wil hij totaal niet meedenken terwijl ik duidelijk aangegeven heb dat ik best bereid ben iets meer te betalen.
wat ik met mijn veel te lange verhaal, sorry daarvoor, wil zeggen is dat er fietsenmakers zijn die waarschijnlijk zijn blijven hangen in de tijd dat ik nog actief fietste terwijl dat niet meer kan. Zoals reeds terecht is aangegeven ben ik ook debet aan het probleem, ik wil immers korting, maar die kans wordt mij nou eenmaal geboden!
En je bent nou eenmaal gek als je voor hetzelfde € 320,00 meer gaat betalen alleen voor een herinnering dat ik de fiets moet brengen voor een beurt.
Wellicht wel eerlijk om te zeggen dat mijn zwager gediplomeerd fietsenmaker is dus dat ik het onderhoud in feite niet nodig heb. Maar toch als ik een goed prijs geboden had gekregen, dan had de fm een trouwe klant erbij, nu niet.
ik begin net dus brand me niet af
@PolderBeul: ik vind dat je groot gelijk hebt. Als je zelf de mogelijkheid hebt om wat aan onderhoud te doen kun je net zo goed bij een zaak als Vos/Salden/Hopmans/Mantel kopen. Zeker als die kleine fietsenmaker niks met de prijs wil doen. En voor die 320,- extra krijg je alleen één of twee stelbeurtjes en "gedegen advies" (wat dat ook mogen zijn), voor al het andere moet je ook gewoon betalen.
- christoffel
- Forum-lid
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43
Nou vind ik de vergelijking Hopmans-Vos niet op zijn plaats. Als je bij Hopmans de juiste persoon aanpspreekt of je leest je goed in op het net, krijg je zeer gedegen advies en doe je gewoon een goede koop.
Gang is alles...
Tiest heeft het perfect samengevat..
Het verhaal van polderbeul is wel typerend voor de gemiddelde FM... Klant komt binnen, weet wat hij wil, weet wat het elders kost, geeft aan dat hij wel meer wil betalen en vraagt om een voorstel. Dit is wat een gemiddelde sales/ondernemer moet herkennen als sterke koop signalen. Dan kan je kiezen of alle marge houden/pakken en daarmee een gok nemen of met ietsje minder tevreden zijn... Ben erg benieuwd hoe een FM hier nu tegen aan kijkt, en wat de afwegingen zijn...
Het verhaal van polderbeul is wel typerend voor de gemiddelde FM... Klant komt binnen, weet wat hij wil, weet wat het elders kost, geeft aan dat hij wel meer wil betalen en vraagt om een voorstel. Dit is wat een gemiddelde sales/ondernemer moet herkennen als sterke koop signalen. Dan kan je kiezen of alle marge houden/pakken en daarmee een gok nemen of met ietsje minder tevreden zijn... Ben erg benieuwd hoe een FM hier nu tegen aan kijkt, en wat de afwegingen zijn...
Ik vraag me ook altijd af waarom als je een fiets bij een salden/vos/hopmans koopt niet gewoon naar die zelfde FM kan gaan voor onderhoud. Althans zo wordt dat voorgedaan hier op het forum
Ik bedoel na dat ene service beurtje betaal je het zelfde bij de lokale fm voor jouw fiets bij hopmans als een fiets die ik eventueel bij hem gekocht zou hebben.
Ikzelf heb een derks wielersport fiets en breng hem gewoon weg bij me lokale fm 2x per jaar voor beurtjes niks aan het handje.
Ik bedoel na dat ene service beurtje betaal je het zelfde bij de lokale fm voor jouw fiets bij hopmans als een fiets die ik eventueel bij hem gekocht zou hebben.
Ikzelf heb een derks wielersport fiets en breng hem gewoon weg bij me lokale fm 2x per jaar voor beurtjes niks aan het handje.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..