training d1/ vetverbranding
Afgezien van de "frituur-uitwassen" vind ik het probleem wel heel herkenbaar. Natuurlijk weten we dat afvallen gerelateerd is aan de inname/verbrandings- balans en ligt het voor de hand om de teller in deze breuk drastisch kleiner te maken. Dat we dan na een uur onze reserves verbruikt hebben weten we natuurlijk maar al te goed. Toch ben ik overtuigd dat iedereen hier tegen beter weten in wel eens geconfronteerd is geweest met de praktische kant van dit verhaal.
Probeer zelf om ook wat kilo's kwijt te raken maar telkens wanneer ik mijn dieet matig fiets ik zo verdomde belabberd dat ik slechts op het tandvlees de groep kan bijhouden....Nee, dan liever wat kilo's meer en de mannen in mijn wiel....
Duurtrainingen zouden helpen maar langer dan 3 uur op de weg bij deze temperaturen zijn toch niet echt mijn ding.....
Probeer zelf om ook wat kilo's kwijt te raken maar telkens wanneer ik mijn dieet matig fiets ik zo verdomde belabberd dat ik slechts op het tandvlees de groep kan bijhouden....Nee, dan liever wat kilo's meer en de mannen in mijn wiel....
Duurtrainingen zouden helpen maar langer dan 3 uur op de weg bij deze temperaturen zijn toch niet echt mijn ding.....
Het type training waar jij aan denkt, bestaat wel. Maar deze duurt nooit meer dan een uur. Bovendien doe je hem weliswaar op nuchtere maag, maar nuttig je bij thuiskomst je ontbijt met dikke boterhammen. Belasting ligt ook niet op D1, maar daar onder (herstelzone).
Er is wel wat discussie over deze trainingsvorm. Hij is minder effectief dan een langere duurtraining, waarbij je gewoon eet. Maar omdat het zo kort is en voor het ontbijt is hij wel haalbaar voor de werkende mens. Ik echter zou er nooit aan beginnen. Als ik iets ergerlijk vind, is het wel fietsen zonder energie in je lichaam.
Tenslotte: zoveel zin in vet eten krijgen, ken ik wel; als je probeert af te vallen en dit zodanig als een sport opvat dat je duidelijk te ver gaat. Langzaamaan, zonder groot bunkergevoel, dat is de enige manier. Die duurtraining van 3 uur is hartstikke goed, maar dan wel met een paar bruine boterhammen van te voren en wat eten erna (bijv. magere kwark met wat muesli en iets zoets).
Er is wel wat discussie over deze trainingsvorm. Hij is minder effectief dan een langere duurtraining, waarbij je gewoon eet. Maar omdat het zo kort is en voor het ontbijt is hij wel haalbaar voor de werkende mens. Ik echter zou er nooit aan beginnen. Als ik iets ergerlijk vind, is het wel fietsen zonder energie in je lichaam.
Tenslotte: zoveel zin in vet eten krijgen, ken ik wel; als je probeert af te vallen en dit zodanig als een sport opvat dat je duidelijk te ver gaat. Langzaamaan, zonder groot bunkergevoel, dat is de enige manier. Die duurtraining van 3 uur is hartstikke goed, maar dan wel met een paar bruine boterhammen van te voren en wat eten erna (bijv. magere kwark met wat muesli en iets zoets).
Als je elke dag probeert 200 a 300 kcal minder te eten dan je verbrandt, ben je voordat het échte fietsen begint:
1. 3 kg kwijt
2. gezond afgevallen
3. heb je geen kracht ingeboet
4. heb je niet zo'n grote honger gehad.
en ga zo maar door.
1. 3 kg kwijt
2. gezond afgevallen
3. heb je geen kracht ingeboet
4. heb je niet zo'n grote honger gehad.
en ga zo maar door.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
1 gram vet komt overeen met 8 kcal;
240 kcal per dag minder eten dan dat je verbruikt, resulteert in een verlies van 240/8 = 30 gram vet. Dat is dus 2.1 ons per week. Ik wil je niet demotiveren maar dit is wel de kille realiteit. Wil je sneller afvallen moet je dus nog minder calorien eten. Er is echter een ondergrens aan de energiescguld die per dag kunt opbouwen. Als je echt te weinig eet, schiet je lichaam in een spaarstand en dat is helemaal ongunstig. Volgens mij kun je zo'n 600-800 kcal per dag aan energieschuld hebben. Dat betekent dat je een halve kg per week kan afvallen. Afvallen gaat helaas maar heel langzaam. Maar als het r eenmaal af is, is het relatief makkelijk om het er af te houden.
240 kcal per dag minder eten dan dat je verbruikt, resulteert in een verlies van 240/8 = 30 gram vet. Dat is dus 2.1 ons per week. Ik wil je niet demotiveren maar dit is wel de kille realiteit. Wil je sneller afvallen moet je dus nog minder calorien eten. Er is echter een ondergrens aan de energiescguld die per dag kunt opbouwen. Als je echt te weinig eet, schiet je lichaam in een spaarstand en dat is helemaal ongunstig. Volgens mij kun je zo'n 600-800 kcal per dag aan energieschuld hebben. Dat betekent dat je een halve kg per week kan afvallen. Afvallen gaat helaas maar heel langzaam. Maar als het r eenmaal af is, is het relatief makkelijk om het er af te houden.
Live fast; die young. mijn blog
Een energietekort van 600-800 kcal per dag is te veel voor een wielrenner. Herstel verloopt écht langzamer en bovendien heb je goede kans spieren op te gaan vreten. Bovendien ga je échte honger krijgen. Probeer het nou gewoon rustig aan te doen, dat werkt op de lange termijn veel beter! Een kilo per maand is een nobel streven.
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Voor de bewustwording van wat je eet en hoeveel je eet heb ik enige tijd de Eetmeter ingevuld. Ik kan je dat van harte aanbevelen. Niet om tot op de calorie te weten wat je eet, maar om te zien of je de juiste dingen in de juiste hoeveelheden eet. Erg leerzaam.
Om te achterhalen hoeveel calorieen bij jouw lichaam en levenstijl passen kun je hier klikken
Om te achterhalen hoeveel calorieen bij jouw lichaam en levenstijl passen kun je hier klikken
It is not a lie if you believe it...
+1 voor de eetmeter, simpel en duidelijk
Ik kwam na het invullen van de eetmeter tot de conclusie dat ik te weinig ijzer en vitamine A at over een periode van 2 weken...
Ontbijt en dergelijke hierop aangepast en voel me ook weer stukken beter
Ik kwam na het invullen van de eetmeter tot de conclusie dat ik te weinig ijzer en vitamine A at over een periode van 2 weken...
Ontbijt en dergelijke hierop aangepast en voel me ook weer stukken beter
Als je wilt afvallen, waarom ga je dan naar de frituur ?? Is er dan nog zo weinig karakter in de wereld ??
Eet desnoods iets 'normaals' zoals brood of magere yoghurt. Of evt iets gekkers zoals augurken (leveren heel weinig cal)of witte bonen in tomatensaus (75 kcal/100 gram). Maar toch geen frituur zekers !!
Eet desnoods iets 'normaals' zoals brood of magere yoghurt. Of evt iets gekkers zoals augurken (leveren heel weinig cal)of witte bonen in tomatensaus (75 kcal/100 gram). Maar toch geen frituur zekers !!
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="perrush"]Als je wilt afvallen, waarom ga je dan naar de frituur ?? Is er dan nog zo weinig karakter in de wereld ??
[/quote]
Ik heb altijd gedacht dat het in Vlaanderen normaal was om meerdere malen per week bij de frituur te eten. Of is dat niet zo?;)
[/quote]
Ik heb altijd gedacht dat het in Vlaanderen normaal was om meerdere malen per week bij de frituur te eten. Of is dat niet zo?;)