Wielrenner mishandelt automobilist
Vandaag is mij iets overkomen van een eigenlijk totaal andere orde. Maar van verwerpelijk gedrag was zeker sprake. Ik reed namelijk mijn tweede trainingswedstrijdje op een vrij eenvoudig parcours. Dat ging goed, maar soms gingen de bochten niet perfect. Wat natuurlijk vrij logisch is voor een beginnende renner. Bijna aan het eind van het wedstrijdje raakte ik met mijn stuur een andere wielrenner tegen zijn stuur. Op zich niets aan de hand (tuurlijk is het irritant). Maar na afloop stonden die renner en een maatje me op te wachten om me even haarfijn uit te leggen dat ik de volgende keer in de hekken gereden wordt en daarna zou het zelfs m'n laatste koersje zijn (mannen met naar eigen zeggen 30 jaar koerservaring). Behoorlijk aggressief taalgebruik hadden ze ook en het kwam bedreigend over, dit zijn echt de trieste types die een verkeerd stempel op wielrenners drukken. Ik zie ze nog wel voor me op een automobilist inmeppen die hen enigszins hindert.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Enige wat krant90 had kunnen doen was direct naar de jury gaan. Maar goed dat was al verspilde moeite geweest, want die doen er toch niets aan. De knwu doet er al helemaal niets aan. Maar goed ik weet niet wat je allemaal uitgespookt hebt in de wedstrijd. Ik kan me wel voorstellen dat sommige jongens zich niet helemaal meer in de hand hebben als ze bijna met 't dure karretje op 't asfalt eindigen in een trainingswedstrijdje door 'geklungel'.
Maar bovenstaande bericht waar 't topic over ging is duidelijk het verhaal maar van 1 kant. Heeft die automobilist helemaal niets gedaan? Wij kwamen vandaag een automobilist tegen die voor eigen rechtertje ging spelen. 1e op 't fietspad gaan rijden zodat wij er niet langs konden en daarna bovenop de rem gaan staan toen een paar jongens inhaalde... Gevolg is dat er 2 jongens de auto aantikte. Kerel zat met vrouwlief en kinderen in de auto... Niet iedereen blijft dan even rustig meer, maar goed had hij maar niet zo'n idiote actie uit moeten halen. Voor 't zelfde geld waren ze door de achteruit gevlogen.
Maar bovenstaande bericht waar 't topic over ging is duidelijk het verhaal maar van 1 kant. Heeft die automobilist helemaal niets gedaan? Wij kwamen vandaag een automobilist tegen die voor eigen rechtertje ging spelen. 1e op 't fietspad gaan rijden zodat wij er niet langs konden en daarna bovenop de rem gaan staan toen een paar jongens inhaalde... Gevolg is dat er 2 jongens de auto aantikte. Kerel zat met vrouwlief en kinderen in de auto... Niet iedereen blijft dan even rustig meer, maar goed had hij maar niet zo'n idiote actie uit moeten halen. Voor 't zelfde geld waren ze door de achteruit gevlogen.
Vorig jaar tijdens Veenendaal-Veenendaal zelf een nare ervaring gehad. Twee grote groepen reden op een brede weg met 50m tussenruimte achter elkaar. Komt er een busje luid toeterend langs. Er was volop ruimte om in te halen. Er waren immers geen tegenliggers. Toch bleef het busje toeterend uiterst rechts rijden, op enkele cm van de fietsers. Een ploeggenoot van me werd geraakt door de buitenspiegel. Het groepje voor ons kreeg dezelfde behandeling. Hij deed het gewoon met opzet. Kijk ... ons adrenalinegehalte schoot natuurlijk wel flink omhoog en ik zou ook in staat geweest zijn om 'm bovenop zijn smoel te slaan, maar .... tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren (vrij naar Elsschot).Dagblad de Limburger schreef:Wat reacties op de website van Dagblad de Limburger
Kapot rijden die teringzooi!!!! schrijft Pino op 31.01.09 08:36
Ik wacht nu nog op de dag dat dit mij gebeurd, kan ik die hufters eens lekker door laten. Denken ze als ze in een groep fietsen dat ze de nieuwe kruisvaarders zijn. Gewoon voldrop rijden en als het ff kan zoveel mogelijk meescheppen maar lep het moet natuurlijk een ongeluk lijken. Dus houd er rekening mee dat er een goed aanloop moet worden gemaakt en hard remmen voor de rem sporen en vol het stuur langs rechts draaien. ff op letten dat er geen doden vallen anders wordt je voor dood door schuld
Dit soort lieden permitteert zich alles schrijft brave burger op 30.01.09 21:39
Dat de politie de vakantieparken en de hotels rond Valkenburg maar controleert, want het is voor 99,9% zeker dat weer zo'n zootje zondagswielrenners van boven de Moerdijk hier weer een weekend lang de boel op stelten komt zetten. Dit soort gajes is ieder weekend hier present. Eerst fietsen, dan dineren en dan in de uitgaanswereld de boel op stelten zetten. Gezien de boetes die hier in Nederland op staan is zo'n weekendje gemakkelijk te betalen en het mooie is dat ze nog geld overhouden ook..
Die mishandeling verwerp ik zondermeer. De andere kant is dat er echt mongolen rond rijden die er lol aan beleven om een van ons het ziekenhuis in de rijden. Als er dus een idioot gaat zitten toeteren, gewoon netjes achter elkaar gaan rijden en de auto vriendelijk voor laten gaan.
Mijn mening is dat racerijders niet naast elkaar mogen rijden in dit overvolle land het lokt altijd maar weer negatieve reclame op naar ons.
Lekker rustig trappen(wat ik zelf graag doe) en nooit in groepsverband met 30/45 pu over fietspaden en door rood rijden wat ik ook vandaag WEER een klein clubje zag doen op de heuvelrug!
Als je hard wil rijden ga lekker naar een fietsclub en ga lekker racen op daarvoor bestaande wegen/parcoursen.
Gr
MM
Lekker rustig trappen(wat ik zelf graag doe) en nooit in groepsverband met 30/45 pu over fietspaden en door rood rijden wat ik ook vandaag WEER een klein clubje zag doen op de heuvelrug!
Als je hard wil rijden ga lekker naar een fietsclub en ga lekker racen op daarvoor bestaande wegen/parcoursen.
Gr
MM
Als ik bewust van de weg gereden word ga ik ook heel erg strak door het lint.
Heb veel woon-werkverkeer gedaan en als ze je smorgens vroeg om 5 uur van je klep af rijden terwijl ze je heel goed zien maar geen zin hebben om te stoppen.
Als ik zo iemand aan kan is ie toch echt de mijne.
Ik praat het niet goed en het is niet goed maar ik bescherm wel mijn eigen hachie.
Heb het vaak zat mee gemaakt ook in Limburg dat je ondanks dat je alleen fietst en aan de kant gaat toch vol van de weg gesneden word.
Heeft me al wat weken ziektewet gekost.
En er zitten wat idioten op de weg die denken dat hun auto de enige is.
Ik doe de laatste 6 jaar eigenlijk meestal biken en heb er geen last meer van.
Wil toch het komende jaar weer terug gaan fietsen op de racert en houd af en toe mijn hart vast.
Groeten
Heb veel woon-werkverkeer gedaan en als ze je smorgens vroeg om 5 uur van je klep af rijden terwijl ze je heel goed zien maar geen zin hebben om te stoppen.
Als ik zo iemand aan kan is ie toch echt de mijne.
Ik praat het niet goed en het is niet goed maar ik bescherm wel mijn eigen hachie.
Heb het vaak zat mee gemaakt ook in Limburg dat je ondanks dat je alleen fietst en aan de kant gaat toch vol van de weg gesneden word.
Heeft me al wat weken ziektewet gekost.
En er zitten wat idioten op de weg die denken dat hun auto de enige is.
Ik doe de laatste 6 jaar eigenlijk meestal biken en heb er geen last meer van.
Wil toch het komende jaar weer terug gaan fietsen op de racert en houd af en toe mijn hart vast.
Groeten
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is tegenwoordig maar weinig begrip meer voor elkaar , het is meer een ik-maatschappij geworden .
We hebben ook niet geduld om de rust te bewaren , om de tijd voor iets te nemen , als moet snel snel en ikke ikke en de rest kan stikken.
Wandelaar in de bossen die de ATB'ers vervloeken en vica versa
Automobilisten die fietsers vervloeken en vice versa.
en ga zo maar door , er is gewoon weinig begrip meer voor elkaar.
Wat betreft het incident in Oirsbeek , kwam gisteren langs Oirsbeek over de A76 , oordeel daarniet te vlug over . We kennen niet het hele verhaal , alleen wat geschreven is . Niet dat ik het slaan van de 1 door de ander , goed wil praten , wil ik ook niet , want dat hoort gewoon niet. Maar je weet nooit wat die automobilist allemaal geroepen heeft .
We hebben ook niet geduld om de rust te bewaren , om de tijd voor iets te nemen , als moet snel snel en ikke ikke en de rest kan stikken.
Wandelaar in de bossen die de ATB'ers vervloeken en vica versa
Automobilisten die fietsers vervloeken en vice versa.
en ga zo maar door , er is gewoon weinig begrip meer voor elkaar.
Wat betreft het incident in Oirsbeek , kwam gisteren langs Oirsbeek over de A76 , oordeel daarniet te vlug over . We kennen niet het hele verhaal , alleen wat geschreven is . Niet dat ik het slaan van de 1 door de ander , goed wil praten , wil ik ook niet , want dat hoort gewoon niet. Maar je weet nooit wat die automobilist allemaal geroepen heeft .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
Amclassic-fan schreef:Enige wat krant90 had kunnen doen was direct naar de jury gaan. Maar goed dat was al verspilde moeite geweest, want die doen er toch niets aan. De knwu doet er al helemaal niets aan. Maar goed ik weet niet wat je allemaal uitgespookt hebt in de wedstrijd. Ik kan me wel voorstellen dat sommige jongens zich niet helemaal meer in de hand hebben als ze bijna met 't dure karretje op 't asfalt eindigen in een trainingswedstrijdje door 'geklungel'.
Ach ja die lieve nette fietsertjes, doen nooit iets fout en die vervelende automobilisten toch. Foei.