Leuk? Er was geen reet aan.
En dan die belgen. Nu is de sport al niet zo internationaal en zijn sommige vlaamse supporters erg sneu..vijandig....nationalistisch....
En hoewel het logisch is dat je als land altijd probeerd een kampioen uit je eigen gelederen te krijgen vindt ik het paraderen met de eenheid van de belgen en hoe stoer ze zijn door die buitenlanders "2 renners die goed zijn buiten de belgische toppers"te pakken te nemen nogal zielig. Zie reactie nys
"Ik denk dat we in dit kampioenschap de buitenlanders goed geïntimideerd hebben", blikte Nys terug op de koers. "We zijn de afgelopen weken al bezig geweest met de mentale strijd tegen Lars Boom. In de koers hebben we ze allemaal direct bij de keel gegrepen. Toen Niels ging, heb ik een gaatje laten vallen en toen hebben ze gemerkt dat we hier toch de kaart België zouden trekken."
Volgens mij hebben de belgen toppers genoeg en was een eerlijke strijd leuker geweesst. Daarbij ga je dan blijkbaar niet van je eigenkracht uit. Je probeerd iemand kleiner (mentaal) te maken ipv jezelf groter te laten lijkten (wat dan weer arrogant genoemd wordt). In het laatste geval ga je van je eigen kracht uit. Iets wat de belgen niet eens durven. Met 7 topppers... Maar als je dan samen werkt doe dan niet zo negatief door een vijand uit te roepen.
Het is een beetje zielig eigenlijk. Als het andersom was geweest(Nederlanders de sterkste natie in het veldrijden) dan had ik me geschaamd als onze sporters zich zo hadden uit verlaagd en verscholen achter een team...laat staan de supporters brrrrr
Op naar parijs roubaix
Lars