ULTREMO R
Ik heb zelf vanaf begin dit jaar op Ultremo's (R) gereden. In totaal 2700 km met de voorband en in deze 2700 km ben ik aan mijn tweede achterband bezig.
De eerste achterband was na 1400 km versleten. Er waren stukken rubber uit het loopvlak van de band uit maar het zag er niet uit als later in de recall van Schwalbe werd getoond. De tweede Ultremo achter was nog niet versleten, maar was een duidelijke recall. Binnen 2 dagen had ik van Schwalbe een nieuwe, dus perfect opgelost.
In deze 2700 km heb ik één keer lek gereden en dit was omdat ik te laat zag dat er glas op het fietspad lag.
Nu heb ik een velg kapot gereden (aanrijding) en heb een tweede set wielen bijgekocht. Hierop wilde ik ook ultremo's leggen maar deze waren niet meer verkrijgbaar (wegens de productieproblemen). Uiteindelijk de Prorace 3 van Michelin erop gelegd.
Banden rijden ook fijn en ben benieuwd naar slijtgedrag van deze banden.
De eerste achterband was na 1400 km versleten. Er waren stukken rubber uit het loopvlak van de band uit maar het zag er niet uit als later in de recall van Schwalbe werd getoond. De tweede Ultremo achter was nog niet versleten, maar was een duidelijke recall. Binnen 2 dagen had ik van Schwalbe een nieuwe, dus perfect opgelost.
In deze 2700 km heb ik één keer lek gereden en dit was omdat ik te laat zag dat er glas op het fietspad lag.
Nu heb ik een velg kapot gereden (aanrijding) en heb een tweede set wielen bijgekocht. Hierop wilde ik ook ultremo's leggen maar deze waren niet meer verkrijgbaar (wegens de productieproblemen). Uiteindelijk de Prorace 3 van Michelin erop gelegd.
Banden rijden ook fijn en ben benieuwd naar slijtgedrag van deze banden.
Twitter: @rbruijns
Laat zeker horen wat jij van de Pro3 vindt. Ik vind het een prima band, maar toch hoor je er weinig van, behalve een paar enkelingen die lek gereden hebben, wat je bij alle race-bandjes wel terug vindt op dit forum.
Sommige verhalen zijn wel lullig. Ik doe veel km met de wagen en heb in 8 jaar geen enkele lekke band gehad. Vorige zomer 2 keer op 3 weken. Als ik er vlak voor andere banden had gemonteerd, dan krijg je dezelfde reacties als bepaalde op dit forum.
Sommige verhalen zijn wel lullig. Ik doe veel km met de wagen en heb in 8 jaar geen enkele lekke band gehad. Vorige zomer 2 keer op 3 weken. Als ik er vlak voor andere banden had gemonteerd, dan krijg je dezelfde reacties als bepaalde op dit forum.
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
Heb m'n tweede Conti GP4000S als voor band gemonteerd
Had bij wijze van proef 'n combi met de Ultremo R gedraaid.
Aan de Ultremo wil ik geen woorden meer aan vuil maken.
Maar voor mij was het opmerkelijke verschil het COMFORT.
Ben rond de 67 kg en rij op 7 bar, de Ultremo is dan hard en stuitert,
de GP4000S dempt de oneffenheden in de weg en geeft daardoor meer comfort en zekerheid in wegligging.
In rolweerstand en gewicht merk ik geen verschil.
Had bij wijze van proef 'n combi met de Ultremo R gedraaid.
Aan de Ultremo wil ik geen woorden meer aan vuil maken.
Maar voor mij was het opmerkelijke verschil het COMFORT.
Ben rond de 67 kg en rij op 7 bar, de Ultremo is dan hard en stuitert,
de GP4000S dempt de oneffenheden in de weg en geeft daardoor meer comfort en zekerheid in wegligging.
In rolweerstand en gewicht merk ik geen verschil.
Grt. Zapp
ZAPPerdeflap schreef: Maar voor mij was het opmerkelijke verschil het COMFORT.
Ben rond de 67 kg en rij op 7 bar, de Ultremo is dan hard en stuitert,
de GP4000S dempt de oneffenheden in de weg en geeft daardoor meer comfort en zekerheid in wegligging.
.
+1. Toen ik net was overgestapt op de 4000S had ik precies hetzelfde gevoel. Heb in het begin zelfs een aantal keer gecontroleerd of ik de bandjes wel tot 8 bar had opgepompt, zoals ik dacht te hebben gedaan.
(rij met 7,5 a 8 bar met 65 kg)
ik heb intussen een paar nieuwe ultremo's gekregen en na nu een km of 400 te hebben gereden is er nog geen klein scheurtje of wat dan ook aan te zien. Ik moet verder nog even afwachten hoe dit gaat maar bij mijn vorige banden waren de scheurtjes al niet meer te tellen na deze afstand dus het ziet er al een heel stuk beter uit
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Bij mij, na 300 km, ook nog geen problemen. Mijn vorige setje (garantiegevalletje) was er na deze afstand slechter aan toe. Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 30 nov 2004 09:58
- Locatie: 't Harde
- Contact
Woensdag koers gehad, waarbij er iemand vies op zijn bek ging door een klappende Ultremo.... Daar wordt je dus echt niet vrolijk van die banden zijn levensgevaarlijk!
Vier bandjes woensdag verstuurd naar Schwalbe, Zaterdag 4 nieuwe in de bus inclusief 4 gratis binnenbanden. Snelle en nette afhandeling.
Nu hopen dat die 4 nieuwe beter zijn.
Nu hopen dat die 4 nieuwe beter zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Hoi,
In het Engels: "Hook, line and sinker".
Ciao,
Rikkert schreef:Vier bandjes woensdag verstuurd naar Schwalbe, Zaterdag 4 nieuwe in de bus inclusief 4 gratis binnenbanden. Snelle en nette afhandeling.
Nu hopen dat die 4 nieuwe beter zijn.
In het Engels: "Hook, line and sinker".
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
fizik schreef:Ultremo's bevallen mij prima. Het zijn geen kilometervreters, maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel. Ook zelden lekke banden. Fijn spul, de volgende keer vast weer.
Geen kilometervreters,maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel.
geen kilometervreter ???????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:fizik schreef:Ultremo's bevallen mij prima. Het zijn geen kilometervreters, maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel. Ook zelden lekke banden. Fijn spul, de volgende keer vast weer.
Geen kilometervreters,maar een kilometertje of 6000 halen ze bij mij wel.
geen kilometervreter ???????
Gevalletje of een nul teveel of geen Ultremo R??