ow, is daar ook een recall van? Mijn Rocket Rons 2.25 vallen ook vrij smal uit.. (ik dacht dat dat hoorde).wasbeer2006 schreef:Ook op de MTB heeft schwalbe wel wat foutjes gemaakt. Verkeerde maatvoering bij de Rocket Ron 2.25 in 2009. Verkeerde mal, band was daardoor 1cm lager op de wang, (bijna een 2.1).
ULTREMO R
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Even off topic!
Geen recall, maar in 2010 hebben ze de juiste maat.
[img=http://img294.imageshack.us/img294/4397 ... gnvegn.jpg]
2010 rocket ron
[img=http://img203.imageshack.us/img203/9675 ... ty7uii.jpg]
2009 rocket ron
Dat scheelt dus zo enorm veel volume, dat de rijbeleving compleet anders is!
Geen recall, maar in 2010 hebben ze de juiste maat.
[img=http://img294.imageshack.us/img294/4397 ... gnvegn.jpg]
2010 rocket ron
[img=http://img203.imageshack.us/img203/9675 ... ty7uii.jpg]
2009 rocket ron
Dat scheelt dus zo enorm veel volume, dat de rijbeleving compleet anders is!
Beste mensen,
Even een reactie. Ik rijd al jaren op conti's tot grote tevredenheid. Dit jaar rijd ik met een nieuwe wielset. Helaas kwam ik met de conti niet goed met de kleur uit, ja het oog wil ook wat. De Ultremo leek me wel iets. Ondankt alle negatieve informatie heb ik toch de gok gewaagd. Inmiddels heb ik alweer 300 km (niet echt veel) met deze banden gereden. Eerlijk is eerlijk, ze rollen prima. Veel comfort, lekkere bandjes. Wat mogelijk meespeelt is, dat ik niet al te zwaar ben. De banden pomp ik op tot ca 6.5 a 7 bar. Ik zal wel zien hoe lang het goedgaat.
Jullie horen vast nog wel iets van me.
Groeten,
Even een reactie. Ik rijd al jaren op conti's tot grote tevredenheid. Dit jaar rijd ik met een nieuwe wielset. Helaas kwam ik met de conti niet goed met de kleur uit, ja het oog wil ook wat. De Ultremo leek me wel iets. Ondankt alle negatieve informatie heb ik toch de gok gewaagd. Inmiddels heb ik alweer 300 km (niet echt veel) met deze banden gereden. Eerlijk is eerlijk, ze rollen prima. Veel comfort, lekkere bandjes. Wat mogelijk meespeelt is, dat ik niet al te zwaar ben. De banden pomp ik op tot ca 6.5 a 7 bar. Ik zal wel zien hoe lang het goedgaat.
Jullie horen vast nog wel iets van me.
Groeten,
Race: Isaac Kelvin,
Shimano Ultegra 6700 Compact, Fulcrum racing 1
Shimano Ultegra 6700 Compact, Fulcrum racing 1
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb de zwarte versie nu toch al 1000 km op mijn velgen liggen.
Tot nu toe geen problemen.
Ik vind de rolweerstand van de Ultremo toch een stuk minder dan bij de 4000S.
Maar de 4000s blijft een topper.
En toch heb ik ook een zwak voor de Ultremo.
Tot nu toe geen problemen.
Ik vind de rolweerstand van de Ultremo toch een stuk minder dan bij de 4000S.
Maar de 4000s blijft een topper.
En toch heb ik ook een zwak voor de Ultremo.
ride 4 fun
Beste Amclassic-fan,
Natuurlijk gaat iedere band zeker 300km mee. Maar er zijn dus mensen die al binnen die termijn lek reden en de schuld in zekere mate aan de band wijden.
wiener,
De 4000s rijd ik ook mee. Prima bandje ja, toch rolt de Ultremo naar mijn idee beter.
Natuurlijk gaat iedere band zeker 300km mee. Maar er zijn dus mensen die al binnen die termijn lek reden en de schuld in zekere mate aan de band wijden.
wiener,
De 4000s rijd ik ook mee. Prima bandje ja, toch rolt de Ultremo naar mijn idee beter.
Race: Isaac Kelvin,
Shimano Ultegra 6700 Compact, Fulcrum racing 1
Shimano Ultegra 6700 Compact, Fulcrum racing 1
Ik heb een reactie gehad, kort samenvattend:
Bij deze band is een S-shape geconstateerd. Dit is naar alle waarschijnlijkheid ontstaan door het niet volledig vulcaniseren van het loopvlak met het karkas.
Deze band komt derhalve voor garantie in aanmerking.
nu hopen dat de vervanger het beter zal doen
Bij deze band is een S-shape geconstateerd. Dit is naar alle waarschijnlijkheid ontstaan door het niet volledig vulcaniseren van het loopvlak met het karkas.
Deze band komt derhalve voor garantie in aanmerking.
nu hopen dat de vervanger het beter zal doen
Mijn vader heeft de Ultremo R1 gehad. Na een 600 km, plots "PATS" een scheur aan de zijkant van de band. Iets achter gestoken en maar (stilletjes) verder gereden. Enkele kilometers verder "PATS" de andere band PRECIES hetzelfde (ook aan de zijkant een scheur)!
Thuis de banden er af gehaald, naast elkaar gehouden en praktisch op identiek dezelfde plaats zijn ze gewoon gesprongen/gescheurd. Banden worden nooit meer dan 8 bar opgepompt (meer geeft de compressor niet )
Heb al eens naar swalbe gebeld maar daar bloeide hun neus... Over de R1 nog niets gehoord...
Maar,...omdat de banden echter ZO goed bolden (en de looks perfect bij de fiets pasten) heeft ie nog opnieuw Ultremo R1 gekocht ook !?
(bij mij was het echter niet waar geweest!)
Thuis de banden er af gehaald, naast elkaar gehouden en praktisch op identiek dezelfde plaats zijn ze gewoon gesprongen/gescheurd. Banden worden nooit meer dan 8 bar opgepompt (meer geeft de compressor niet )
Heb al eens naar swalbe gebeld maar daar bloeide hun neus... Over de R1 nog niets gehoord...
Maar,...omdat de banden echter ZO goed bolden (en de looks perfect bij de fiets pasten) heeft ie nog opnieuw Ultremo R1 gekocht ook !?
(bij mij was het echter niet waar geweest!)
Klinkt toch meer alsof hij ergens vlak tegenaan is gefietst. Ik geloof nooit dat 2 banden op exact dezelfde locatie op hetzelfde moment een identieke scheur krijgen.
Ik snapte het ook niet, maar zal wel eens foto's posten (kan wel ff duren want ben nog wat aan't bijschaven voor de marmotte..)
Je zal zien dat zelfs de scheur eenzelfde vorm heeft. (even lang, zelfde richting + zelfde vorm)
Ga ze nog terugsturen naar swalbe, maar momenteel niet veel tijd... (trainen, trainen en alles klaarmaken tegen Marmotte-day )
Je zal zien dat zelfs de scheur eenzelfde vorm heeft. (even lang, zelfde richting + zelfde vorm)
Ga ze nog terugsturen naar swalbe, maar momenteel niet veel tijd... (trainen, trainen en alles klaarmaken tegen Marmotte-day )
Mijn achterste Ultremo R1 is ook weer voor de vuilnisbak na 3250 km. Had klein gaatje van steentje dat ik eruit gepult had. Klein gaatje is inmiddels gat geworden en vind het niet raadzaam hiermee verder te rijden. Denk dat ik nu de Durano S ga uit proberen of anders wordt het uitzien naar ander bandenmerk! (
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Gisteren na ca. 800km met de Ultremo R1's gereden te hebben voor het eerst een platte band. Geen klapband (ik hoorde althans geen klap), maar de achterband was wel in één keer leeg. Nieuw bandje erom gelegd en zonder problemen naar huis gereden. Thuis ontdekte ik op de wang van de band een scheur. Niet in de lengte maar eentje die haaks staat op de velg. Band is overigens nog steeds hard.
Dit nog nooit (met de Conti's GP4000) meegemaakt. Was dit nou toch een klapband? Productiefoutje en niet veilig meer om mee te rijden?
Overigens begint er op diezelfde wang een "draad" af te "rafelen". Draad kon ik er zo aftrekken. Niet tegen de velg aan, maar midden op de wang.
Ik denk dat ik toch weer overstap op de vertrouwde Conti's.
Dit nog nooit (met de Conti's GP4000) meegemaakt. Was dit nou toch een klapband? Productiefoutje en niet veilig meer om mee te rijden?
Overigens begint er op diezelfde wang een "draad" af te "rafelen". Draad kon ik er zo aftrekken. Niet tegen de velg aan, maar midden op de wang.
Ik denk dat ik toch weer overstap op de vertrouwde Conti's.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;