Soms slaat mijn ketting door in het midden van de cassette (9 speed).
Wie kan mij helpen dit te verhelpen?
Is dan de spanning van de kabel niet goed???
Groeten, Jan
ketting slaat soms door
-
- Forum-lid
Jan de Fietser
- plantagenet
- Forum-lid
Beste Jan. Welkom op het forum.
Meest waarschijnlijk > een versleten ketting. Daarbij dan waarschijnlijk ook het tandwiel waar de ketting het meeste op ligt.
Remedie: ketting vervangen en zo nodig ook het tandwiel of de gehele cassette. Kun je met wat gereedschap zelf doen en anders de fietsenmaker.
Meest waarschijnlijk > een versleten ketting. Daarbij dan waarschijnlijk ook het tandwiel waar de ketting het meeste op ligt.
Remedie: ketting vervangen en zo nodig ook het tandwiel of de gehele cassette. Kun je met wat gereedschap zelf doen en anders de fietsenmaker.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Bedankt voor de info, de ketting en de cassette heb ik al vervangen, dus het moet aan iets anders liggen. Zou het kunnnen dat de kabelspanning het probleem zou zijn??
Jan de Fietser
't is maar een vraag, maar heb je een ketting behorende bij de cassette? dus niet een 9 speed ketting bij een 9 speed cassette?
Afstellen is ook wel een issue, en met name het bovenste derailieurwieltje kan voor problemen zorgen.
Is het Shimano of Campa?
Ik vind het wel raar dat het alleen gebeurt bij de middelste kransjes.
Afstellen is ook wel een issue, en met name het bovenste derailieurwieltje kan voor problemen zorgen.
Is het Shimano of Campa?
Ik vind het wel raar dat het alleen gebeurt bij de middelste kransjes.
-
- Forum-lid
Erg raar idd, vooral als je zegt dat ket+cas vervangen zijn. Niet een vaste schakel in de ketting? Deraillerwieltjes draaien nog soepel?
Is't voorblad niet toevallig versleten? De ketting zou dan op alle kranjes door moeten slaan... Maar't kan wezen..
Is't voorblad niet toevallig versleten? De ketting zou dan op alle kranjes door moeten slaan... Maar't kan wezen..
- ophetkantje
- Forum-lid
Echt een stuk doorslaan, of maar een heel klein stukje vooral na freewheelen. Bij dit laatste zit het meestal in de palletjes van het freewheel, die springen dan niet helemaal terug.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
Bedankt voor de info, ik heb achter op de derrie de kabel een beetje meer spanning gegeven en nu loopt alles soepel.
Jan de Fietser