Welke kleding in Maart
400 euro is ruim genoeg:
armstukken: 20 euro
beenstuken: 30 euro
bodywarmer: 60 euro
jack: 100 euro
koersbroek: 80 euro
koerstrui: 50 euro
een paar sokken: 5 euro
handschoentjes: 20 euro
armstukken: 20 euro
beenstuken: 30 euro
bodywarmer: 60 euro
jack: 100 euro
koersbroek: 80 euro
koerstrui: 50 euro
een paar sokken: 5 euro
handschoentjes: 20 euro
Live fast; die young. mijn blog
Beste Mark
zijn in die 400€ je schoenen inbegrepen?
Zoals gezegd, in de uitverkoop zijn best mooie spullen te scoren.
Presto Amsterdam had (heeft) veel van assos in de aanbieding (50% korting) en ook veel sidi schoenen voor de helft..... dat scheelt weer
goedkoop kan duurkoop zijn, zeker bij een koersbroek. Toen ik begon kocht ik een AGU, die was in no-time op, idem een Castelli, m'n eerste Assos koersbroek heb ik net na 6jaar trouwe dienst afgeschreven.
zijn in die 400€ je schoenen inbegrepen?
Zoals gezegd, in de uitverkoop zijn best mooie spullen te scoren.
Presto Amsterdam had (heeft) veel van assos in de aanbieding (50% korting) en ook veel sidi schoenen voor de helft..... dat scheelt weer
goedkoop kan duurkoop zijn, zeker bij een koersbroek. Toen ik begon kocht ik een AGU, die was in no-time op, idem een Castelli, m'n eerste Assos koersbroek heb ik net na 6jaar trouwe dienst afgeschreven.
-
- Forum-lid
Tip: ga eens shoppen op www.cyclewear.eu. Ik ben ook net begonnen met fietsen en heb hier voor een leuke prijs veel mooie dingen gevonden: winterhandschoenen, windbreaker ondershirt, winteroverschoenen en een heel mooi AGU jack voor maar E 15.
Ze hebben veel spullen van redelijke merken die tegen een dumpprijs weggaan. Heel handig als je net begint en alles moet aanschaffen. Kun je later altijd op je gemak eens gaan zoeken naar iets dat je echt mooi vindt (wanneer je budget weer wat is aangegroeid na de aanschaf van de fiets) en dan heb je nu toch voor een leuke prijs een mooie startset. Ik kreeg m'n spullen snel toegestuurd en een verkeerd shirt werd snel omgeruild. Prima service!
Ze hebben veel spullen van redelijke merken die tegen een dumpprijs weggaan. Heel handig als je net begint en alles moet aanschaffen. Kun je later altijd op je gemak eens gaan zoeken naar iets dat je echt mooi vindt (wanneer je budget weer wat is aangegroeid na de aanschaf van de fiets) en dan heb je nu toch voor een leuke prijs een mooie startset. Ik kreeg m'n spullen snel toegestuurd en een verkeerd shirt werd snel omgeruild. Prima service!
Maart kan verschillende temperaturen opleveren. Ik herinner me maart 2003 toen begon de zomer op 12 maart. Heel zonnig en aangenaam weer, maar frisse nachten.
- Wat ik zou kopen is het volgende:
1 koersbroek met bretels
1 lange koersbroek (niet de dunste maar in ieder geval zonder windstopper)
1 ondershirt
1 wielershirt met korte mouw
1 wielershirt met lange mouw
1 iets warmer shirt met lange mouw (of jasje)
Het ondershirt en wielershirt korte mouw en wielershirt lange mouw moeten gewoon strak zitten. Maar het iets warmere shirt mag een fractie groter vallen. Zo kun je er nog wat onderaan doen indien nodig.
Sommige stoffen zijn veel warmer dan de ander en ook sommige combinaties zijn veel warmer dan de ander. Kwestie van uitproberen. Kijk in winkels naar overblijfsels van de oude collecties. Zo houd je de prijs laag en val je niet direct een buil bij het uitproberen van kleding. Als je langer fiets weet je beter waar je op moet letten bij het aanschaffen van kleding.
Natuurlijk moet je meer hebben dan 1 ondershirt en 1 koersbroek en 1 wielershirtje maar koop er eerst eentje en probeer of het je bevalt.
- Besteed veel aandacht aan schoenen als je die nog moet kopen. Juiste pasvorm is erg belangrijk.
- Handschoentjes koop ik altijd lekker strrrrakkk omdat die na enig gebruik nogal uitrekken. Je wilt niet zwemmen in je handschoentjes.
- Je moet je warm genoeg kleden maar te warm is crisis. Niets erger dan in te warme kleding fietsen. Je produceert tijdens het fietsen nl heel wat warmte.
- Vet op je lichaam (bijv bodylotion) en handen (handcreme) maakt dat je het minder koud zult hebben.
- Tenslotte is het ook raadzaam om te kijken naar een helm. Ook daarbij geld dat de pasvorm net als schoenen individueel is.
- Wat ik zou kopen is het volgende:
1 koersbroek met bretels
1 lange koersbroek (niet de dunste maar in ieder geval zonder windstopper)
1 ondershirt
1 wielershirt met korte mouw
1 wielershirt met lange mouw
1 iets warmer shirt met lange mouw (of jasje)
Het ondershirt en wielershirt korte mouw en wielershirt lange mouw moeten gewoon strak zitten. Maar het iets warmere shirt mag een fractie groter vallen. Zo kun je er nog wat onderaan doen indien nodig.
Sommige stoffen zijn veel warmer dan de ander en ook sommige combinaties zijn veel warmer dan de ander. Kwestie van uitproberen. Kijk in winkels naar overblijfsels van de oude collecties. Zo houd je de prijs laag en val je niet direct een buil bij het uitproberen van kleding. Als je langer fiets weet je beter waar je op moet letten bij het aanschaffen van kleding.
Natuurlijk moet je meer hebben dan 1 ondershirt en 1 koersbroek en 1 wielershirtje maar koop er eerst eentje en probeer of het je bevalt.
- Besteed veel aandacht aan schoenen als je die nog moet kopen. Juiste pasvorm is erg belangrijk.
- Handschoentjes koop ik altijd lekker strrrrakkk omdat die na enig gebruik nogal uitrekken. Je wilt niet zwemmen in je handschoentjes.
- Je moet je warm genoeg kleden maar te warm is crisis. Niets erger dan in te warme kleding fietsen. Je produceert tijdens het fietsen nl heel wat warmte.
- Vet op je lichaam (bijv bodylotion) en handen (handcreme) maakt dat je het minder koud zult hebben.
- Tenslotte is het ook raadzaam om te kijken naar een helm. Ook daarbij geld dat de pasvorm net als schoenen individueel is.
Schoenen en een helm heb ik al gekocht. De 1e spullen koop ik toch liever in de winkel waar ik ook alles kan passen etc. Zodra ik eenmaal in de gaten heb welke maten ik precies nodig heb kijk ik wel naar het internet. De winkel waar ik mijn fiets gekocht heb is dealer van Assos dus daar zal ik wel bij uitkomen.
-
- Forum-lid
Toen ik m'n helm kocht, had ik er niet aan gedacht dat ik in de winter graag met een haarband oid over m'n oren fiets (heb snel last van oorontsteking). M'n helm paste precies, maar ik moest daarna dus flink op zoek naar een superdun mutsje voor onder de helm, dat m'n oren goed bedekt maar er ook voor zorgt dat de helm niet te strak zit.
Tip voor iedereen die nog een helm moet kopen: koop hem niet zo strak dat er in de winter geen helmmuts meer onder past
Ik fiets nu in een mix van hardloopkleren (dat doe ik al jaren dus daar heb ik veel van) en nieuw aangeschafte wielerkleren. Dat bevalt prima en zo kan ik geleidelijk kijken wat me bevalt en wat ik nieuw wil kopen. Mijn mix is:
thermo ondershirt (hardlopen, geen windblokker)
dun hardloopshirt met lange mouw
fietsjack
fietsbroek kort
hardloopbroek lang
hardloopsokken
fietsschoenen
Ben begonnen met m'n hardloophandschoenen, maar die zitten vrij los en zaten nogal eens vast tussen de rem/versnelling. Toen toch maar even geinvesteerd in echte fiets-winterhandschoenen
Tip voor iedereen die nog een helm moet kopen: koop hem niet zo strak dat er in de winter geen helmmuts meer onder past
Ik fiets nu in een mix van hardloopkleren (dat doe ik al jaren dus daar heb ik veel van) en nieuw aangeschafte wielerkleren. Dat bevalt prima en zo kan ik geleidelijk kijken wat me bevalt en wat ik nieuw wil kopen. Mijn mix is:
thermo ondershirt (hardlopen, geen windblokker)
dun hardloopshirt met lange mouw
fietsjack
fietsbroek kort
hardloopbroek lang
hardloopsokken
fietsschoenen
Ben begonnen met m'n hardloophandschoenen, maar die zitten vrij los en zaten nogal eens vast tussen de rem/versnelling. Toen toch maar even geinvesteerd in echte fiets-winterhandschoenen
Koop in ieder geval een vrij warm shirt met doorlopende rits van voren en 3 zakjes achterop. Het mooiste is die technische stof, die isoleert erg goed en is toch dun. Die kun je over een shirt met korte mouwen aan doen in de overgangstijd en je kunt hem ook solo aandoen. natuurlijk in beide gevallen over een ondershirt (b.v. de genoemde Craft of een goedkopere). Daarnaast is een relatief dun maar winddicht niet klapperend specifiek wielerjack (vrij duur) een must have. Verder zeker niet de goedkoopste broek nemen. Zeem mag geen gestikte naad hebben.
Broek met bretels zit beter. Daarom doorlopende rits in shirt i.v.m. de plaspauze.
Ga morgen naar Rose Versand net over de grens en koop alles in 1 keer voor de halve prijs. Is leuk uitje (shoppen) en bovendien verkopen ze lekkere taartjes voor de deur.
Niet vergeten handschoentjes te kopen, klein meeneempompje, goede voetpomp voor thuis, brilletje, bidon, mueslireepjes, en spulletjes om onderweg een lek bandje te verwisselen.
Ja je hebt veel spullen nodig en dit is nog maar het hoogstnoodzakelijke.
Ik adviseer overigens voor alles een bloemetjesmotief in de kleur roze of zachtgroen te nemen
Broek met bretels zit beter. Daarom doorlopende rits in shirt i.v.m. de plaspauze.
Ga morgen naar Rose Versand net over de grens en koop alles in 1 keer voor de halve prijs. Is leuk uitje (shoppen) en bovendien verkopen ze lekkere taartjes voor de deur.
Niet vergeten handschoentjes te kopen, klein meeneempompje, goede voetpomp voor thuis, brilletje, bidon, mueslireepjes, en spulletjes om onderweg een lek bandje te verwisselen.
Ja je hebt veel spullen nodig en dit is nog maar het hoogstnoodzakelijke.
Ik adviseer overigens voor alles een bloemetjesmotief in de kleur roze of zachtgroen te nemen
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"
Kleding is aangeschaft:
Thermoshirt
Fietsshirt korte mouw
Armstukken
Fietsbroek kort
Beenstukken
Handschoenen
Windstopper
Sokken
Helmmuts
Was bij elkaar iets meer dan 400 euro. Was wel ff slikken maar ben afgelopen zondag voor het eerst op pad geweest en behalve koude voeten heb ik nergens last van gehad! Temperatuur was hier (Limburg) rond het vriespunt!
Thermoshirt
Fietsshirt korte mouw
Armstukken
Fietsbroek kort
Beenstukken
Handschoenen
Windstopper
Sokken
Helmmuts
Was bij elkaar iets meer dan 400 euro. Was wel ff slikken maar ben afgelopen zondag voor het eerst op pad geweest en behalve koude voeten heb ik nergens last van gehad! Temperatuur was hier (Limburg) rond het vriespunt!
Je kan discussieren over t feit of t mooi is of voldoende kwaliteit maar voor de starter kan dit nooit een miskoop zijn.
http://www.feryn.be/feryn_boetiek.php
Blijven er toch nog een paar euri over voor wat ondershirts etc.
http://www.feryn.be/feryn_boetiek.php
Blijven er toch nog een paar euri over voor wat ondershirts etc.
-
- Forum-lid
Tegen de koude voeten zou je nog een paar overschoentjes kunnen aanschaffen. Ik heb ook eerst stug zonder gefietst, maar na vijf keer steenkoude voeten met kramp heb ik toch twee tientjes geinvesteerd in overschoenen. Nu heb ik nergens meer last van Het was de investering waard!
Ik gebruik hetzelfde setje thermo kleding voor roeien, fietsen, schaatsen en skiën. Afhankelijk van de sport en de temperatuur combineer ik de lagen, echt ideaal! Mijn tip om uit te vinden of je genoeg of te veel aan hebt: even buiten gaan staan, ren je meteen weer naar binnen dan moet je meer aan, voel je niet meteen dat het best fris is dan heb je te veel aan. Oja en dunne skisokken zijn ook erg fijn om te fietsen omdat ze je onderbeen ook warm houden!