Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fietsenwinkel Ventoux Tilburg

swissmoped
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2009 12:26

swissmoped 24 jan 2009 16:47

Vanmorgen bij Ventoux geweest; in mho Super!

Eerst helemaal goed nagemeten, doorgerekend maar toen waren we er nog niet.
Met huidige fiets in de tacx werd de zitpositie bekeken en daarna een "definitieve" maat berekend.

Fiets was niet op voorraad, geen probleem wordt besteld zodat we hem eerst kunnen zien en "voelen" zonder koopverplichting.

Zoals gezegd ben zeer zeer tevreden over Ventoux.
Eigenaar wil je zeker niet zomaar iets verkopen, daarnaast zijn er ook nog wat "mogelijkheden" ivm afmontage.

O ja en de fiets? Dat is een Scott Speedster S30 geworden.

comebackkid
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:30

comebackkid 24 jan 2009 16:55

Ventoux is een uitstekende zaak. De eigenaar heeft echt hart voor de zaak en helpt iedereen op een sympathieke en rustige manier, zoals Swiss Moped al zei: hij wil je een racefiets verkopen die bij je past, en niet zo snel mogelijk de winkel uit hebben met een fiets waar hij vanaf moest/meeste winst op maakt. Ik heb er zelf mijn racefiets gekocht (ik had echt 0 verstand van racefietsen destijds), en ik ben nog steeds zeer tevreden met mn keus. Ze zullen misschien niet de allergoedkoopste zijn, maar dat betaald zich dubbel en dwars terug met de service die ze verlenen.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 24 jan 2009 20:15

Ik ben al verschillende keren bij Ventoux geweest voor advies. De eerste keer vond ik het niet goed, de keren daarna was het super.

Eigenaar die alle tijd voor elke klant neemt. Hij helpt een klant zo lang die vragen heeft, daarna is de volgende aan de beurt.

Er wordt goed geluisterd en meegedacht. Ik heb niet het idee dat ze aan je willen verdienen, terwijl dat wel is natuurlijk. Dat vind ik mooi.

Samengevat: een prettige sfeer, goed advies, alle tijd voor de klant, meedenken is standaard. En... ze kunnen ook veel merken leveren die niet in het standaard assortiment zitten.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 24 jan 2009 21:36

Hoe staat het met Rings tegenwoordig sinds ze een 'Specialized concept store' zijn geworden?
Is het aanbod naast hun eigen sticker-frame vooral alleen nog Specialized?

davidtwc
Forum-lid
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 nov 2007 22:25

davidtwc 24 jan 2009 21:37

Nee en Pina

bommel
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 aug 2008 16:13
Locatie: Arnhem
Contact

bommel 24 jan 2009 22:10

Ik ben na een zoektocht naar een echt GOEDE Cannondale dealer bij Ventoux terecht gekomen. Oké toegegeven, ze hebben de naam mee, maar ik ben er echt enthousiast over.
Ze waren zelfs bereid (heb ik uiteindelijk niet gedaan) om voor een zeer beperkt bedrag een compact Liquigaz CAAD 9 om te bouwen naar tripple.
Het zijn zelf fietsers, en dat merk je terug in hun kijk naar wat ze verkopen en hoe ze verkopen. Geen blabla, maar gewoon eerlijk en goed advies

enneh, nee ik heb geen aandelen en ben ook geen familie, maar rij wel 100km om daar mijn fiets te kopen!
Niets mooiers dan een Cannondale...toch? :-)
Trouwens mijn gebruikersnaam doet aan mijn model denken :-( (nog wel)

Gebruikersavatar
bontempi
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 okt 2005 21:40

Gebruikersavatar bontempi 26 jan 2009 08:51

Zowel Ventoux als Rings zijn prima fietszaken met goede kennis van zaken. Ik heb bij beiden zaken ervaring met garantiegevallen en die werden ook vakkundig verholpen.
Service is prima en dat is waar het uiteindelijk toch om draait.

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 22 apr 2009 12:09

Ik heb daar onlangs ook een Scott Speedster gekocht met ultegra afmontage.
De fiets je uiteindelijk koopt gaat daar idd de deur niet uit tot je er goed op zit.
Service is echt prima. Heb je iets met je fiets, dan wordt er meteen iets aangedaan, anders duurt het geen dag.
Qua assortiment heeft hij veel meer dan je denkt. Het een en ander ligt in laatjes en kastjes.
Bij Blade ben ik eens geweest voor nieuwe stelschroeven voor de versnellingkabels.
Alles gemonteerd en gedaan, was de kabel net iets te kort af geknipt :-(
Kwam daar later achter en zat dus met een knik in de kabel. Ook de prijs viel me tegen.
Ze hadden ook een standje op de Tilburg 6daagse. Ik had de indruk dat ie van z'n oude meuk afmoest (Rogelli Kledingsetjes, dezelfde als toen de winkel een jaar geleden open ging).
Rings: mooie winkel, mooie spullen, maar ik heb daar geen fiets gekocht, weet niets van de service.
Ze zitten volgens mij niet te springen op ditjes en datjes van een fiets uit een andere winkel of die je 2ehands hebt gekocht (zonde imo, veel starters kopen een 2ehands, die kopen echt wel een keer een nieuwe als ze goed geholpen worden met service en beurtjes)

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 22 apr 2009 22:22

ik ben altijd erg happy geweest met Henk Baar in Diessen. Goede service goed advies niet de gooedkoopste.

Een paar huismerken;
storck,
cannondale,
trek

iedereen daar weet waar die het over heeft, of er wordt iemand bij geroepen. Als je in Tilburg rond kijkt zou ik ook daar even kijken (12 km vanaf Tilburg)

(en nee, ik heb geen aandelen).
Big... yeah, big bada boom.

justjobske
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2010 17:48

justjobske 10 feb 2010 01:19

Week geleden een nieuwe fiets besteld bij ventoux....zoals eerder gemeld door iemand, word je helemaal opgemeten, moet je op je oude fiets nog eens op de tacx komen en weet je zeker dat je een frame krijgt dat bij je past. Service geweldig en een zeer persoonlijke benadering...niks dan lof.

Niks mooier dan een persoon te zijn en geen nummertje......
A journey of a thousand miles begins with a single step.

pol123
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 dec 2009 10:12

pol123 10 feb 2010 08:14

JustJobske schreef:Week geleden een nieuwe fiets besteld bij ventoux....zoals eerder gemeld door iemand, word je helemaal opgemeten, moet je op je oude fiets nog eens op de tacx komen en weet je zeker dat je een frame krijgt dat bij je past. Service geweldig en een zeer persoonlijke benadering...niks dan lof.

Niks mooier dan een persoon te zijn en geen nummertje......


Helemaal mee eens. Kortgeleden mijn nieuwe Dogma bij Ventoux gekocht. Goede service! Persoonlijke benadering bevalt mij ook prima. Omdat er altijd de tijd voor je genomen wordt kan het soms wat langer duren voordat je aan de beurt bent maar dit weegt op tegen al het andere. Ook prijsstelling is goed te noemen. Zelf heb ik slechte ervaringen met Rings. Bij garantieperikelen werd het moeilijk. Kost te veel tijd. Willen liever snel aan je verdienen....
Den Pol

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 11 feb 2010 16:28

FF dit topic omhoogschoppen....

Ik ben zelf ook al jaren tevreden klant bij Ventoux. Ook ik heb bij de aanschaf van mijn Addict op de tacx gezeten, zodat zeker was dat hij de zadelpen goed afzaagde. Ik ben erg tevreden over de service, als er even iets versteld moet worden aan de fiets doet hij dat zonder problemen even tussendoor (nu bel ik vantevoren wel altijd even of hij wel tijd heeft) en anders wordt het netjes op afspraak gedaan. Is dus zeer aan te raden! (maar daar was de TS al achter merk ik).
Ventoux levert ook regelmatig fietsen die in het blad Fiets getest worden aangezien Menno er ook vaste klant is.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie