Alles over vakanties op én met de fiets

Teun van Vliet Classic 24 april 1ste editie

westlander
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2011 14:25

westlander 20 feb 2011 14:31

De Teun van Vliet Classic wordt georganiseerd door Topsport for Life

In het kort:
- Datum: 1e Paasdag, 24 april 2011. Terrein open 7.30uur. Starten vanaf 9.30uur.
- Doel: €300.000,- inzamelen voor hersentumoronderzoek
- Start- en finishlokatie: The Greenery, Herenlaan 27, Maasland
- Startschot wordt gegeven door Minister Ivo Opstelten
- Afstanden: Toertocht weg 25-50-100 km, MTB 45-80 km. Dus geschikt voor jong en oud.
- Gepijlde routes, verzorging, pech- en noodhulp en ludieke verrassingen (25 / 50 km) onderweg!
- Kosten deelname: voor 25-45-50km €20,-, voor 80-100km €30,-. Kinderen tot 12 jaar €5 voor de 25km
tocht. NTFU-leden krijgen €3,- korting.
- De 50km tocht wordt voorop gereden door de beroemde Panasonic Wielerploeg van Peter Post (†)
- De overige afstanden worden voorgereden door ons eigen Team Topsport for Life met vele bekende
sporthelden en prominenten
- Uniek Teun van Vliet Classic wielertenue te bestellen (via inschrijfformulier)
- Goodybag voor iedereen die de finish haalt
- Na de finish is er een slotevent met optreden van onder meer
Björn van der Doelen & Ralph van Manen
- Meet & Greet na afloop met alle deelnemende sporthelden en prominenten
- Kinderanimatie gedurende heel de dag (misschien komt zelfs de Paashaas een bezoekje brengen.. ;-)
- Uiteenlopende Sponsormogelijkheden voor bedrijven
- Schitterende prijzen voor de beste individuele en teamsponsoracties.
- Er wordt gestart met Scan & Go. Handig voor alle voorinschrijvers!

Met sportieve groet,
Tom Dekkers.

null

beammeup
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 aug 2010 01:54

beammeup 25 apr 2011 11:30

Alle begin is moeilijk. Maar, het was ontzettend chaotisch. Hoop dat het volgens jaar beter wordt georganiseerd en dat de routes duidelijk worden aangegeven.
Iemand die uit het 'niets' idioot hard op de rem ging staan -dacht een geel TVC-teken op het asfalt te zien- en af wilde slaan kost mij in elk geval een voorwiel.

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 25 apr 2011 21:57

Alle begin is inderdaad moeilijk denk ik.Het was inderdaad een beetje chaotisch,maar daar had ik persoonlijk geen last van omdat ik als een van de eerste aankwam en de
50 KM heb gereden achter de Panasonic ploeg.Dit gebeurde met een groot peloton en alle kruisingen werden netje's afgezet zodat er overal normaal doorgereden kon worden.En aangezien het evenement ook gesponsord werd door Gazelle heb ik de tocht
op m'n 1985 Gazelle Champion Mondial gereden.Het was toch wel bijzonder om met de
grote renners uit de Post ploeg te rijden.Mooi om te zien hoe die mannen op de fiets zitten en met hoeveel routine ze nog rijden.Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

[img=http://img846.imageshack.us/img846/236/img2834o.jpg]

[img=http://img594.imageshack.us/img594/6668/img2840e.jpg]
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

westlander
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2011 14:25

westlander 25 apr 2011 22:44

Dat de eerste keer het moeilijkst is klopt inderdaad.
Wij waren rond de klok van 9.00 uur aanwezig, maar komen uit zelf uit het Westland vandaan.
Eenmaal aangekomen werden we netjes verzocht om evt. onze fietsen te stallen.
We kregen per fiets een nummertje bevestigd , en konden onze fietsen in de koelruimte op hangen.
Het was nog rustig toen wij aankwamen en konden ons dan ook direct bij de vooraanmeldingstafel melden.
Kregen een stempelkaartje en een tasje met drinken , krentenbol en fruit van de Greenery aangeboden.
Daar kan ik qua organisatie al een dikke pluim aangeven.
Later werd het veel drukker en stond er een hele lange rij te wachten.
Weet dan ook niet of alle mensen voor de 100 km optijd konden starten?
Tegen de klok van 10.00 uur zijn we naar buiten gegaan en konden we al gauw voor de 100 km van start gaan.
We reden met een grote groep het terrein richting Schipluiden.
Als kudde dieren reden we maar achter elkaar aan, maar bleek dat we allemaal verkeerd zaten.
Er ontstond in de straat waar de supermarkt gevestigd is , dan ook een hele grote chaos!
Weer met ze alle omdraaien en maar gokken dat we de goeie kant uitreden , dit keer via de polder richting Het Woudt .
Gelukkig ging het de hele rit goed , maar echt werkelijk in het begin dacht ik waar zijn we mee bezig?
Het tempo lag erg hoog , en het makkelijkste was om bij een grote groep te blijven, zodat je het tempo makkelijk bij kon houden.
Enkel het ik het gevoel toen we richting Leidschendam reden, er een soort mini Ride for the Roses ontstond.
Link was dit wel want we reden met z'n alle op de gewone weg , en je zal het al begrijpen werden veel regeltjes niet gehanteerd.
Veel recreatieve fietsers schrokken ook als ze zo'n massale groep aan zagen komen rijden.
Wij hingen een beetje aan de achterkant , en hoorden ook veel getier van deze mensen.
Kan me eigen daar wel wat bij voorstellen, ik heb het zelf ook als ik helemaal alleen m'n trainings rondje in Het Westland rijdt.
Dan zelfs ik wordt als mede renner aan de kant gereden als er een grote groep renners mij tegemoed komt.
Zelf heb ik geen valpartijen gezien of er van gehoord, iemand anders misschien wel?
In Bergschenhoek hebben we afgestempeld , en hebben ons weer aangesloten bij een andere groep.
Ook daar zat het tempo er goed in , tenslotte hebben we toch gemiddeld 27 km rond gereden.
Bij terugkomst in Maasland konden het er een paar niet laten om nog even een eindsprintje te doen, dit met als gevolg dat ik zowel links als recht door een stelletje mafkezen ingehaald werd en ook even dicht in mijn ankers moest gaan.
Kom het dan ook niet laten om daar even wat van te zeggen.
Het was schitterend weer en alle mensen stonden dan ook zowat allemaal buiten.
Een beetje jammer voor de band van Ralph van Manen , want het is een goeie band.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij , hopelijk is de route dan beter uitgepijld.
A.u.b. niet op de weg , maar net zoals bij de Ronde van Noord Holland of Limburgsmooiste.
Daar worden er zeer duidelijke pijlen met de route met een bordje aangeven en op ooghoogte.
Veel mensen zijn niet gewend om op de weg naar een TVC gespoten pijltje te moeten zoeken, een pvc bordje met een pijl daarop werkt vele malen beter en maakt het ook rustiger.
Maar dit was de eerste TVC , volgend jaar weer beter en hopelijk wordt er met het positieve commentaar wat mee gedaan.
Zelf hoop ik dat er een enquete komt, maar er zijn zeker wel verbeterpunten.

Sportieve groet,
Tom Dekkers.

P.s. als er nog mensen zijn die foto's gemaakt hebben , plaatst ze a.u.b. dan altijd leuk om te kijken.

bananeman
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:43

bananeman 26 apr 2011 00:18

Dank voor de organisatie! Ondanks enige chaos een topdag.

Het was inderdaad behoorlijk lastig om de route (100km) te volgen. Omdat wij erg laat startten was het gelukkig niet zo druk op de route en daardoor wat minder nerveus. Nadeel daarvan was wel dat het gewone dagjespubliek (met kinderwagens etc) inmiddels wel op pad was..

Ik heb eea aan foto's (voornamelijk van mijzelf, sorry.. alles voor het goede doel..) hier staan: http://www.flickr.com/photos/bananeman/ ... 448204685/

groeten,

Edgar

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 26 apr 2011 01:29

Er zijn foto's te zien op de site van Cor Vos
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

bananeman
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:43

bananeman 28 apr 2011 22:39


Plaats reactie