Michelin Pro of Schwalbe Ultremo R
Ik rijd zowel op ultremo's als op conti's GP4000s. Beide banden zijn in mijn ogen top, maar ik heb wel een lichte voorkeur voor de Conti's. Ze zijn in mijn ogen net wat comfortabeler dan de Ultremo's en hebben voor mijn gevoel net wat meer grip.
Real men wear blûk!!! Marcel
Ik heb zowel de Conti's 4000s als de Ultremo's op dezelfde wielen (gehad). Ervaringen in het kort: Ultremo 0 keer lek, 'snelle' banden. Laten zich makkelijk om mijn Eurussen leggen.
Conti's in vergelijking met de Ultremo's veel comfortabeler (iemand dezelfde ervaring?). Goede grip maar Conti's en Campa wielen blijft een strakke combinatie met het oplegggen (ondanks 0 keer lek).
Balans slaat overduidelijk door naar de Conti's gelet op comfort en grip (en bij 0 keer lek heb je maar eenmalig zere duimen en frustraties).
Conti's in vergelijking met de Ultremo's veel comfortabeler (iemand dezelfde ervaring?). Goede grip maar Conti's en Campa wielen blijft een strakke combinatie met het oplegggen (ondanks 0 keer lek).
Balans slaat overduidelijk door naar de Conti's gelet op comfort en grip (en bij 0 keer lek heb je maar eenmalig zere duimen en frustraties).
Blij dat hier iemand dezelfde ervaring heeft als ik qua comfort. In vergelijking met de GP 4000s lijkt het op mijn Ultremo's net of ik op de velg rondrijd (ook de GP 3000 was veel comfortabeler). Bovendien moet ik bij de Ultremo's geregeld kleine steentjes verwijderen die zich in het loopvlak genesteld hebben en reed ik al 1 keer lek (op nauwelijks 200km). Mijn volgende setje ligt al klaar (en het zijn geen Schwalbes).
If it ain\'t fixed, it\'s broken
Na zeer tevreden 3 setjes ProRace2 te hebben gereden (ca. 5000 km/set en 1 of 2 keer lek per set) in april hoopvol de ProRace3 aangeschaft. Deze week na ca. 2400 km toch maar besloten ze te vervangen (vierkant en 6 keer lek). Het comfort en de grip waren fantastisch(met Michelin latex binnenbanden), eenduidelijk verschil met ProRace2. Ik vind ze dus geen verbetering, te vaak lek en te korte levensduur. Het lijken mij wel uitstekende wedstrijdbanden bij droog weer.
PS: vervangen door Conti GP4000 voor (cadeau gekregen) en voor achter nog een 4000S aangeschaft.
groeten Bert
PS: vervangen door Conti GP4000 voor (cadeau gekregen) en voor achter nog een 4000S aangeschaft.
groeten Bert
Ik zou de pro3 niet kopen, gisteren scheurden ze bij mij op de stiknaad aan de zijkant. En dit bij het voorwiel dat ik nooit harder dan 6 bar oppomp. Kostte me dus gelijk twee binnenbandjes, want ook de tweede knalde doordat ik eerst niet door had dat de band was gescheurd. Zat pas 500km op.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Zag vandaag dat de pro3 te koop zijn voor nog geen 25 euro per stuk in Duitsland. Rij er zelf ook mee, super bandjes. Al zeker 2-3000 km lekvrij!
Ik hoop er donderdag voor het eerst een ritje mee te maken. Tot nu toe heb ik alleen ervaring met Schwalbe Blizzard Sport en Conti GP4000S. Die Conti's bevallen zo goed...
Mochten de Ultremo R's tegen gaan vallen, dan flikker ik ze gewoon weg en leg ik er weer Conti's onder.
Mochten de Ultremo R's tegen gaan vallen, dan flikker ik ze gewoon weg en leg ik er weer Conti's onder.