Dat evenement gaat niet aan de neus van de wielerliefhebbers voorbij(of eigenlijk,juist wel!).
Wat er wel bereikt is met dit protest van de SGP is ,en dat is het mooie ,er is een discussie gaande op dit forum die verder gaat dan de dagelijkse oppervlakkigheid.
Daarmee weten ze toch de meer serieuze kant naar boven te halen bij de fietsende forumleden.
Dat vind ik dan weer winst.
Zondagsrust...
Ik denk niet dat het ervan gaat komen en anders draaien ze wel tussen die plaatsen door..
Verder wil ik even zeggen dat de mensen uit staphorst NIET als modale christenen moeten worden gezien.
Ik ben zelf christelijk en in onze (behoudende) kringen wordt er gelachen om Staphorst ed. vanwege de hypocrisie die daar soms heerst.
Verder vindt ik het fantastisch dat de tour nederland aandoet! En ik ga zeker kijken bij de proloog!
Verder wil ik even zeggen dat de mensen uit staphorst NIET als modale christenen moeten worden gezien.
Ik ben zelf christelijk en in onze (behoudende) kringen wordt er gelachen om Staphorst ed. vanwege de hypocrisie die daar soms heerst.
Verder vindt ik het fantastisch dat de tour nederland aandoet! En ik ga zeker kijken bij de proloog!
fietsen, da\'s mijn verzetje!
Pierre92 schreef:
Ik heb respect voor ieder die op zijn of haar manier haar geloof uit.
Ik kom ook zeker bij de proloog kijken, en zal heus niet de enige zijn

Soms leuk, soms vooral NIET; de reacties die dit topic in zo'n korte tijd heeft weten los te peuteren onder ons.
Waar het mijns inziens vooral op neerkomt dat de discussie gevoerd moet worden en m niet uit de weg gegaan moet worden: ga het gesprek met beide partijen aan en LUISTER vooral naar elkaar, respecteer elkaars mening en zoek een oplossing.
En dat is naar mijn idee toch de basis van een gezonde westerse samenleving, eerst luisteren en dan gezamelijk een oplossing zoeken.
Dus niet vanuit het christelijk standpunt je zin doordrammen, en andersom ook niet lukraak letterlijk een rondje om de kerk gaan doen.
Overigens is geweld, om wat voor religie dan ook, zo oud als religies bestaan hoor, denk eens aan de 80jarige oorlog, ons protestantse landje tegen katholiek spanje.
Tja, en dat er tegenwoordig moslimextremisten met geweld hun geloof jou willen opdringen door bomaanslagen te plegen etc .... is ook niet van deze tijd, en alleen daarom al mogen ze van mij in hun eigen land blijven en daar de boel op stelten zetten, maar vooral niet hierheen komen.
Weer wat on-topic
Dus organisatie: stippel een route uit waar de wielerliefhebbers iets aan hebben en waar andere er zo min mogelijk last van hebben / gekwetst voelen.
Waar het mijns inziens vooral op neerkomt dat de discussie gevoerd moet worden en m niet uit de weg gegaan moet worden: ga het gesprek met beide partijen aan en LUISTER vooral naar elkaar, respecteer elkaars mening en zoek een oplossing.
En dat is naar mijn idee toch de basis van een gezonde westerse samenleving, eerst luisteren en dan gezamelijk een oplossing zoeken.
Dus niet vanuit het christelijk standpunt je zin doordrammen, en andersom ook niet lukraak letterlijk een rondje om de kerk gaan doen.
Overigens is geweld, om wat voor religie dan ook, zo oud als religies bestaan hoor, denk eens aan de 80jarige oorlog, ons protestantse landje tegen katholiek spanje.
Tja, en dat er tegenwoordig moslimextremisten met geweld hun geloof jou willen opdringen door bomaanslagen te plegen etc .... is ook niet van deze tijd, en alleen daarom al mogen ze van mij in hun eigen land blijven en daar de boel op stelten zetten, maar vooral niet hierheen komen.
Weer wat on-topic
Dus organisatie: stippel een route uit waar de wielerliefhebbers iets aan hebben en waar andere er zo min mogelijk last van hebben / gekwetst voelen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
arjan916 schreef:Soms leuk, soms vooral NIET; de reacties die dit topic in zo'n korte tijd heeft weten los te peuteren onder ons.
Tis een fietsforum en we zitten in de rubriek wielrennen. Ik heb geen zin om te luisteren als het niet over VDB, dope, het komend WK of de podiummissen gaat...

Is er wel een oplossing? Geloof is toch vooral een illusie in stand houden, zodat het leven draaglijker wordt, en de gemeenschap hechter (ook een illusie, maar kom, net daarom werkt het ook)arjan916 schreef: En dat is naar mijn idee toch de basis van een gezonde westerse samenleving, eerst luisteren en dan gezamelijk een oplossing zoeken.
arjan916 schreef:Overigens is geweld, om wat voor religie dan ook, zo oud als religies bestaan hoor, denk eens aan de 80jarige oorlog, ons protestantse landje tegen katholiek spanje.
Hoor ik daar een goedspreken van de (blijkbaar onlosmakelijke) band tussen religie en geweld? Toch afschaffen, die handel?
gaat nu allen heen in vrede,
je Peet en toeverlaat,
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

arjan916 schreef:Tja, en dat er tegenwoordig moslimextremisten met geweld hun geloof jou willen opdringen door bomaanslagen te plegen etc .... is ook niet van deze tijd, en alleen daarom al mogen ze van mij in hun eigen land blijven en daar de boel op stelten zetten, maar vooral niet hierheen komen.
Moslim-extremisme is juist wel van deze tijd, was er in de geschiedenis niet eerder dan nadat de westerse samenleving heeft geprobeerd de cocacola-cultuur op te dringen aan landen met een overwegend islamitische bevolking.
Of Moslims dan weg moeten blijven, laat ik over aan Wilders of aan van Kooten en de Bie die ooit zongen:
Hoort wie klopt daar kinderen
Hoort wie klopt daar kinderen
Hoort wie tikt daar zachtjes tegen' t raam
' t is een vreemdling zeker
die verdwaald is zeker
doe niet open vraag niet naar zijn naam
On Topic,
De SGP is er tegen, en toen een aantal jaren geleden de Eneco-tour op zondag langs Rijssen wilde rijden, vond de gemeenteraad dat niet goed, gebeurde het niet en kraaide er geen haan naar.
Nu is de Eneco-tour niet bepaald de TdF, maar toch.
Religie en sport is altijd een moeilijke combi
Volkert Felten liep een mooie carriere mis omdat hij weigerde op zondag te voetballen; niet alles is voor geld te koop!
Ik voel me niet beledigd. Verre van. Maar je probeerde mijn argumenten ten onrechte weg te zetten als niet relevant, want ik zou niet weten waarover ik het had. Dat lijkt me onjuist.lior63 schreef:Sorry als ik je beledigd, hebt, was niet zo bedoeld.
Mijn bezwaar tegen de bezwaren van de SGP in deze zijn nu juist dat ze er geen last van hebben. De Tour karavaan komt niet door de kerk, of zelfs maar door het dorp.Ik ga geen discussie aan over de vraag of de religieuzen meer last hebben van de TdF dan de liefhebbers van het niet doorgaan. Daar gaat het niet om.
En over Fokert Felten. Hij koos daar voor en viel niemand lastig met z'n keuze. Sterker nog, zijn keuze zorgde dat Heracles één voetballer had die wél kon voetballen.
-
- Forum-lid
Ik heb de oplossing voor het lawaai, wat de zondags rust verstoort
Rijkswaterstaat is met proeven bezig met rubberen wegen,deze wegen maken minder lawaai
er licht er al één in Zeeuws-Vlaanderen namelijk op de N60 bij kloosterzande
als ze nou gelijk de hele route door Zeeland doen van de tour dan hebben ze minder lawaai en gelijk hun zondags rust
:D:D
Het kan zo simpel zijn!!!
Rijkswaterstaat is met proeven bezig met rubberen wegen,deze wegen maken minder lawaai
er licht er al één in Zeeuws-Vlaanderen namelijk op de N60 bij kloosterzande
als ze nou gelijk de hele route door Zeeland doen van de tour dan hebben ze minder lawaai en gelijk hun zondags rust

Het kan zo simpel zijn!!!
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
-
- Forum-lid
gewoon zwarte kousjes aan als ze door zeeland fietsen en iedereen is tevreden. 

I don\'t believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman, all I wanna do is ......bicycle....