Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

ketting campa 11 speed klinken

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 12 jan 2009 17:27

Shimano moet ook oppassen, en wel dat niet iedereen naar SRAM loopt omdat ze de prijzen met bijna een kwart hebben verhoogd ;) Rival 2009 ziet er trouwens erg goed uit..

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 12 jan 2009 17:29

De vraag is en was: "Alternatief voor een 11 speed ketting te klinken?"

Dadelijk is het verhaal weer ergens ander?!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 jan 2009 17:43

Die pons is belachelijk duur en is voor mij inderdaad een reden om uit te kijken naar Sram of Shimano. Maar Red vind ik ook veel te duur voor hetgeen je krijgt en hetzelfde geldt voor Dura Ace. Of je één van de eerste kopers bent of niet. En daarnaast, vind de 7900 verre van mooi en het oog wil ook wat.

Maar om weer on topic te gaan: wie heeft er in de beurt van Den Haag - Rotterdam al een nwe 11 speed pons? Ik vind de Chorus 2009 groep erg fraai alleen de pons is me veel te duur. En een andere manier om de ketting te klinken is er niet.
Niets is wat het lijkt..

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 12 jan 2009 18:05

maurice schreef:Die pons is belachelijk duur en is voor mij inderdaad een reden om uit te kijken naar Sram of Shimano. Maar Red vind ik ook veel te duur voor hetgeen je krijgt en hetzelfde geldt voor Dura Ace. Of je één van de eerste kopers bent of niet. En daarnaast, vind de 7900 verre van mooi en het oog wil ook wat.

Maar om weer on topic te gaan: wie heeft er in de beurt van Den Haag - Rotterdam al een nwe 11 speed pons? Ik vind de Chorus 2009 groep erg fraai alleen de pons is me veel te duur. En een andere manier om de ketting te klinken is er niet.


Ik zal hem wel bestellen via Bike Palast, moet ik eerst nog wat spullen verkopen om fietsen betaalbaar te houden...heb je al een nieuwe Chorusgroep?

kestrelfreak
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:45

kestrelfreak 12 jan 2009 19:03

Daniel1975 schreef: Kun je wel de ketting korter maken met een normale 10sp pons?
Er komt binnenkort vast een 11sp sluitschakel van KMC oid.
150,- voor een pons is te idioot voor woorden. Zou voor mij een reden zijn om die groep niet te kopen.


Korter maken lukte wel. Ik wacht niet op een sluitschakel, ik laat de ketting binnenkort klinken bij een FM in de buurt (waar de pennetjes nog besteld moesten worden overigens).
Zijn hier nog Kestrel liefhebbers?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 jan 2009 19:41

icemus schreef:
maurice schreef:Die pons is belachelijk duur en is voor mij inderdaad een reden om uit te kijken naar Sram of Shimano. Maar Red vind ik ook veel te duur voor hetgeen je krijgt en hetzelfde geldt voor Dura Ace. Of je één van de eerste kopers bent of niet. En daarnaast, vind de 7900 verre van mooi en het oog wil ook wat.

Maar om weer on topic te gaan: wie heeft er in de beurt van Den Haag - Rotterdam al een nwe 11 speed pons? Ik vind de Chorus 2009 groep erg fraai alleen de pons is me veel te duur. En een andere manier om de ketting te klinken is er niet.


Ik zal hem wel bestellen via Bike Palast, moet ik eerst nog wat spullen verkopen om fietsen betaalbaar te houden...heb je al een nieuwe Chorusgroep?



Dat hangt of ik iemand in de buurt heb van wie ik z'n pons mag lenen....
maar als deze er is, komt deze er waarschijnlijk wel.
Niets is wat het lijkt..

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 12 jan 2009 20:43

Kestrelfreak schreef:
Daniel1975 schreef: Kun je wel de ketting korter maken met een normale 10sp pons?
Er komt binnenkort vast een 11sp sluitschakel van KMC oid.
150,- voor een pons is te idioot voor woorden. Zou voor mij een reden zijn om die groep niet te kopen.


Korter maken lukte wel. Ik wacht niet op een sluitschakel, ik laat de ketting binnenkort klinken bij een FM in de buurt (waar de pennetjes nog besteld moesten worden overigens).



Zitten er geen pennetjes bij de nieuwe ketting dan?

kestrelfreak
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:45

kestrelfreak 12 jan 2009 22:12

icemus schreef:
Kestrelfreak schreef:
Daniel1975 schreef: Kun je wel de ketting korter maken met een normale 10sp pons?
Er komt binnenkort vast een 11sp sluitschakel van KMC oid.
150,- voor een pons is te idioot voor woorden. Zou voor mij een reden zijn om die groep niet te kopen.


Korter maken lukte wel. Ik wacht niet op een sluitschakel, ik laat de ketting binnenkort klinken bij een FM in de buurt (waar de pennetjes nog besteld moesten worden overigens).



Zitten er geen pennetjes bij de nieuwe ketting dan?


Jazeker, maar ik heb de mijne verprutst :rolleye:
Zijn hier nog Kestrel liefhebbers?

titaan
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2008 21:46

titaan 12 jan 2009 22:43

Heb mijn 11 speed Record ketting ingekort en geklonken met de 10 speed Campagnolo kettingpons. Voelde hetzelfde aan als met de 10 spped ketting. Heb nog niet gefiets door de pekel maar de ketting voelt op het geklonken punt even soepel aan als op elk willekeurig ander punt van de ketting. Pennetje is even dik van 10sp als 11sp.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 jan 2009 22:57

Titaan schreef:Heb mijn 11 speed Record ketting ingekort en geklonken met de 10 speed Campagnolo kettingpons. Voelde hetzelfde aan als met de 10 spped ketting. Heb nog niet gefiets door de pekel maar de ketting voelt op het geklonken punt even soepel aan als op elk willekeurig ander punt van de ketting. Pennetje is even dik van 10sp als 11sp.


Het heeft ook met de lengte van het pennetje te maken en niet alleen de dikte. De ketting is smaller geworden dus het pennetje ook??
Niets is wat het lijkt..

titaan
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2008 21:46

titaan 12 jan 2009 23:00

Pennetje is inderdaad korter maar die moet je handmatig erin draaien tot de juiste maat. Dat maakt niet uit voor de 10 of 11sp ketting.

Plaats reactie