Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Na 3 jr tijd voor iets nieuws, keuze gemaakt Wilier GT met Chorus groep

hoppa
Forum-lid

hoppa 22 feb 2011 16:14

Na wat meer informatie ingewonnen te hebben blijkt de kwaliteit en het comfort van de SuperSix het toch langzaam te gaan winnen. Ik kan ook op die fiets een flinke proefrit maken.

Nog wel even een betere kleur dan die van de SuperSix Ultegra kiezen..

hoppa
Forum-lid

hoppa 01 mar 2011 00:14

Komende zaterdag ga ik op pad, toch voor de CLX-2 met chorus waarbij ik m'n huidige Fulcrum racing 1 wielen ga gebruiken. Dan is de prijs ook prima binnen budget.

Daarnaast ook nog even verder gekeken. Is een Orbea Orca wellicht nog een mooie optie om achter de hand te hebben? Is wel een wat duurdere optie geloof ik...

pieter33
Forum-lid

pieter33 01 mar 2011 21:37

Ik heb zojuist een specialized tarmac pro besteld, ultegra, mavic ksyrium elite. zit aan de bovenkant van je budget maar rijdt super, erg goede recenties, zie ook fietstest augustus 2010. heb ook proefgereden op cannondale maar specialized rijdt comfortabeler en heeft rustiger weggedrag.

hoppa
Forum-lid

hoppa 01 mar 2011 23:47

PIETER33 schreef:Ik heb zojuist een specialized tarmac pro besteld, ultegra, mavic ksyrium elite. zit aan de bovenkant van je budget maar rijdt super, erg goede recenties, zie ook fietstest augustus 2010. heb ook proefgereden op cannondale maar specialized rijdt comfortabeler en heeft rustiger weggedrag.

Zonder dit bericht gelezen te hebben heb ik net dat nummer van fiets ook nog even bekeken. Fiets ziet er inderdaad prima uit alleen vwb het budget even iets minder.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 02 mar 2011 08:49

hoppa schreef:Komende zaterdag ga ik op pad, toch voor de CLX-2 met chorus waarbij ik m'n huidige Fulcrum racing 1 wielen ga gebruiken. Dan is de prijs ook prima binnen budget.

Je hebt nu toch een Merida met Ultegra?
Dan hebben die Fulcrum wielen een Shimano body.
Het lijkt mij niet handig om 2 fietsen te hebben met afwijkende groepen (dus Shimano en Campa).
Uitwisselen (van wielen/onderdelen) is er niet bij en qua schakelen verschilt het ook.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

hoppa
Forum-lid

hoppa 02 mar 2011 09:48

wezep schreef:
hoppa schreef:Komende zaterdag ga ik op pad, toch voor de CLX-2 met chorus waarbij ik m'n huidige Fulcrum racing 1 wielen ga gebruiken. Dan is de prijs ook prima binnen budget.

Je hebt nu toch een Merida met Ultegra?
Dan hebben die Fulcrum wielen een Shimano body.
Het lijkt mij niet handig om 2 fietsen te hebben met afwijkende groepen (dus Shimano en Campa).
Uitwisselen (van wielen/onderdelen) is er niet bij en qua schakelen verschilt het ook.

Het uitwisselen is er dan in ieder geval niet meer bij. Ik heb nu al een set handgespaakte Mavic OpenPro wielen met ultegra naven. Niet de lichtste maar wel goed voor in de training en winter fiets. De body van de fulcrum wielen kan eenvoudig worden vervangen dus dan zijn ze direct gebruiksklaar.

hoppa
Forum-lid

hoppa 04 mar 2011 14:23

dus toch een outsider ;-) Ik had de Wilier GT wel op de site gezien maar nog niet in het echt. Dat was een mooie binnenkomer, toch weer even mooier dan de Colnago CLX-2 m.i.

Het is dus deze kleur (zie foto) maar dan volledig met Chorus afmontage en dan met Fulcrum Racing 1 wielen ;-) Als het allemaal binnen is volgt de foto van de eigen fiets.
[img=http://marcohoppenbrouwers.nl/wp-conten ... ier_GT.jpg]

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 04 mar 2011 14:51

Ook een heel goede keuze natuurlijk.

Je hebt het jezelf wel gemakkelijk gemaakt :)
Als je moet kiezen tussen een Wilier en een Colnago kan je geen verkeerde keuze maken.

En dan nog eens met een Chorus groep is helemaal top.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

dalla
Forum-lid

dalla 07 mar 2011 09:22

verstandige beslissing geweest, top fiets!!!
het meeste leer je door te luisteren!

Plaats reactie