Nieuwe MTB
Hallo,
Ik zoek hulp bij mijn zoektocht naar een nieuwe mtb.
Even voorstellen:
Ik ben 1m80 en weeg 80kg.
Ik gebruik de mtb om geregeld een toertocht te gaan rijden.
Ik vind het belangrijk dat ik degelijk materiaal heb om mijn sporten te beoefenen. Het mag ook wel een beetje opvallen (optisch dan). Ik zie graag dingen die je niet zo vaak ziet.
Ik zou dan ook minimaal een XT (of vergelijkbaar) afmontage willen. Ook de voorvork vind ik een heel belangrijk onderdeel.
Kortom ik zoek goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.
Qua merk heb ik geen specifieke voorkeur.
Ter info: Mijn wegfiets is een Ridley Orion met Ultegra afmontage.
Budget: rond de 1500 euro
Wie kan mij helpen?
Ik zoek hulp bij mijn zoektocht naar een nieuwe mtb.
Even voorstellen:
Ik ben 1m80 en weeg 80kg.
Ik gebruik de mtb om geregeld een toertocht te gaan rijden.
Ik vind het belangrijk dat ik degelijk materiaal heb om mijn sporten te beoefenen. Het mag ook wel een beetje opvallen (optisch dan). Ik zie graag dingen die je niet zo vaak ziet.
Ik zou dan ook minimaal een XT (of vergelijkbaar) afmontage willen. Ook de voorvork vind ik een heel belangrijk onderdeel.
Kortom ik zoek goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.
Qua merk heb ik geen specifieke voorkeur.
Ter info: Mijn wegfiets is een Ridley Orion met Ultegra afmontage.
Budget: rond de 1500 euro
Wie kan mij helpen?
-
- Forum-lid
Kijk eens naar een Trek 8000 of 8500, een Stevens Manic, Cube Reaction, ...
Voor +-1500 euro geeft zowat elk merk je wel een fiets met XT en een Reba/Fox erin
Voor +-1500 euro geeft zowat elk merk je wel een fiets met XT en een Reba/Fox erin
Stevens SLC Team Ultegra SL
-
- Forum-lid
Ik heb voor exact hetzelfde 'probleem' gestaan. Uiteindelijk voor de cube reaction gegaan, fox 80rlt voorvork, volledig XT afgemonteerd incl XT schijf remmen. Heb al meerdere mtb's gereden maar deze voelt toch wel heel erg degelijk en solide aan. Aanrader dus.
Heb zelf een tijdje geleden voor deze gekozen:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2965
Een CTX carbon frame, lx afmontage xt a der, fox f80 rl voorvork voor 1100 v-brake/1149 euro Juicy 5 schijven!
Dan heb je nog geld over om hem later up te graden naar XT/XTR of je kan het ook gelijk doen.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=2965
Een CTX carbon frame, lx afmontage xt a der, fox f80 rl voorvork voor 1100 v-brake/1149 euro Juicy 5 schijven!
Dan heb je nog geld over om hem later up te graden naar XT/XTR of je kan het ook gelijk doen.
Ik weet niet of je al een keuze hebt gemaakt. Maar zelf heb ik een Canyon Grand Canyon 7.0. Afgemonteerd met x9 en XT en Formula K24 remmen Rockshox Reba Race vork. Heb hem in een sportieve geometrie laten afleveren. Heerlijk fiets om in toertochten te rijden en 's avonds in het donker te trainen voor het wegseizoen. Begeleiding vanuit Canyon Heerlen (peter) is goed. Wordt ook als erg goed getest door verschillende fietsbladen. In ieder geval succes met je keuze en geniet van het fietsen
Campa rulez
-
- Forum-lid
Kijk ook eens naar een focus black Forest extreme 09, erg mooi fietsje. De nieuwe rs sid is ook een goed vork en een volledige xt afmontage. Zelf heb ik goede ervaringen met focus en kan het je dan ook erg aanraden!
succes met je keuze!
succes met je keuze!
Alvast bedankt voor al de reacties.
Ik heb ondertussen mijn keuze beperkt tot 3 fietsen:
-Cube reaction
- Canyon Grand Canyon
- Trek 8500
Volgens mij zijn deze qua prijs-kwaliteit zeer gewaagd aan elkaar met licht voordeel voor de canyon.
Heb ik het dan goed???
Is het prijsverschil tussen de grand canyon 7.0 en 8.0 de moeite waard waard?
Ik heb ondertussen mijn keuze beperkt tot 3 fietsen:
-Cube reaction
- Canyon Grand Canyon
- Trek 8500
Volgens mij zijn deze qua prijs-kwaliteit zeer gewaagd aan elkaar met licht voordeel voor de canyon.
Heb ik het dan goed???
Is het prijsverschil tussen de grand canyon 7.0 en 8.0 de moeite waard waard?
Canyon GC 7.0: 1299,-, met Sid Race, Formula K18.
Canyon GC 8.0: 1499,- met Fox RL, Avid Elixir.
Terecht verschil in prijs, lijkt me.
Qua afmontage doen een Reaction en de Canyon nauwelijks voor elkaar onder, maar welk model Reaction had je in gedachten? En wat is de prijs? Op de 2 'hogere' modellen krijg je een (OEM) DT Swiss wielset, dat zijn zeker geen verkeerde wielen. Ietsje zwaar, dat wel.
Ik kan zelf moeilijk geloven dat een Trek 8500 ook voor deze prijs verkrijgbaar is. Anders wist ik het wel... Supergelikt frame is dat. Bontrager heeft een wat minder imago, aan de kwaliteit twijfel ik niet.
Ook even snel naar de geometrie gekeken. Behoorlijk verschillend toch. De Cube en de Trek zijn echte racebakken, Canyon iets meer toer gericht. Ga eens een proefritje maken voor een eerste indruk.
Qua afmontage doen een Reaction en de Canyon nauwelijks voor elkaar onder, maar welk model Reaction had je in gedachten? En wat is de prijs? Op de 2 'hogere' modellen krijg je een (OEM) DT Swiss wielset, dat zijn zeker geen verkeerde wielen. Ietsje zwaar, dat wel.
Ik kan zelf moeilijk geloven dat een Trek 8500 ook voor deze prijs verkrijgbaar is. Anders wist ik het wel... Supergelikt frame is dat. Bontrager heeft een wat minder imago, aan de kwaliteit twijfel ik niet.
Ook even snel naar de geometrie gekeken. Behoorlijk verschillend toch. De Cube en de Trek zijn echte racebakken, Canyon iets meer toer gericht. Ga eens een proefritje maken voor een eerste indruk.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
kaj1500 schreef:Canyon GC 7.0: 1299,-, met Sid Race, Formula K18.
Voor de Cube Reaction full XT is het 1590 meen ik. De Trek is inderdaad wat duurder (1790)
Ik ga de bike voor toertochten gebruiken, maar ik verkies toch liever de race-geometrie. Is de Canyon dan de verkeerde keuze? Of moet ik het niet zo strikt zien?
Weet iemand trouwens een goed adres voor de Cube of de Trek? Ik woon zelf in Lommel (België) vlak tegen de Nederlandse grens.