Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.
-
mcf1
- Forum-lid
mcf1
13 jan 2009 17:38
Dige schreef:kaj1500 schreef:Canyon GC 7.0: 1299,-, met Sid Race, Formula K18.
Canyon GC 8.0: 1499,- met Fox RL, Avid Elixir.
Terecht verschil in prijs, lijkt me.
Qua afmontage doen een Reaction en de Canyon nauwelijks voor elkaar onder, maar welk model Reaction had je in gedachten? En wat is de prijs? Op de 2 'hogere' modellen krijg je een (OEM) DT Swiss wielset, dat zijn zeker geen verkeerde wielen. Ietsje zwaar, dat wel.
Ik kan zelf moeilijk geloven dat een Trek 8500 ook voor deze prijs verkrijgbaar is. Anders wist ik het wel... Supergelikt frame is dat. Bontrager heeft een wat minder imago, aan de kwaliteit twijfel ik niet.
Ook even snel naar de geometrie gekeken. Behoorlijk verschillend toch. De Cube en de Trek zijn echte racebakken, Canyon iets meer toer gericht. Ga eens een proefritje maken voor een eerste indruk.
Voor de Cube Reaction full XT is het 1590 meen ik. De Trek is inderdaad wat duurder (1790)
Ik ga de bike voor toertochten gebruiken, maar ik verkies toch liever de race-geometrie. Is de Canyon dan de verkeerde keuze? Of moet ik het niet zo strikt zien?
Weet iemand trouwens een goed adres voor de Cube of de Trek? Ik woon zelf in Lommel (België) vlak tegen de Nederlandse grens.
De Canyon hoeft niet per definitie de slechte geometrie te hebben, het ligt er allemaal aan wat bij jouw lichaamsverhoudingen past.
Succes met de keuze iig! Persoonlijk vind ik de Trek de mooie uitstraling hebben!
-
focusblackforestltd
- Forum-lid
focusblackforestltd
14 jan 2009 00:07
Als je tussen die 3 wil kiezen zou ik voor de trek gaan, heb erg negatieve berichten gelezen over canyon op mountainbike.be over de garantie. Cube was me vorige fiets en vond ik niet echt lekker rijden, met name het sturen, maar dat is persoonlijk. Als adres voor trek zou ik je
www.12gotrading.nl willen aanraden. Die geven 20%korting op trek en focus. 8500 kost daar dan waarschijnlijk €1439,- cube kan je bij bike2build halen maar cube zal je nergen met korting vinden.
succes met je keuze
-
jakke-pompier
- Forum-lid
jakke-pompier
15 jan 2009 23:23
gaan voor de trek
ik heb al veel negatief gehoord over de garantie van cube en canyon
mtb de slijkfretters westerlo
-
santos
- Forum-lid
santos
15 jan 2009 23:35
Hoi ,
Voor een goeie cubedealer kun je het beste naar Fietsland in eersel gaan
http://www.fietsland.com
Heeft alle cubemodellen op vooraad.en is niet ver van Lommel.
Dige schreef:kaj1500 schreef:Canyon GC 7.0: 1299,-, met Sid Race, Formula K18.
Canyon GC 8.0: 1499,- met Fox RL, Avid Elixir.
Terecht verschil in prijs, lijkt me.
Qua afmontage doen een Reaction en de Canyon nauwelijks voor elkaar onder, maar welk model Reaction had je in gedachten? En wat is de prijs? Op de 2 'hogere' modellen krijg je een (OEM) DT Swiss wielset, dat zijn zeker geen verkeerde wielen. Ietsje zwaar, dat wel.
Ik kan zelf moeilijk geloven dat een Trek 8500 ook voor deze prijs verkrijgbaar is. Anders wist ik het wel... Supergelikt frame is dat. Bontrager heeft een wat minder imago, aan de kwaliteit twijfel ik niet.
Ook even snel naar de geometrie gekeken. Behoorlijk verschillend toch. De Cube en de Trek zijn echte racebakken, Canyon iets meer toer gericht. Ga eens een proefritje maken voor een eerste indruk.
Voor de Cube Reaction full XT is het 1590 meen ik. De Trek is inderdaad wat duurder (1790)
Ik ga de bike voor toertochten gebruiken, maar ik verkies toch liever de race-geometrie. Is de Canyon dan de verkeerde keuze? Of moet ik het niet zo strikt zien?
Weet iemand trouwens een goed adres voor de Cube of de Trek? Ik woon zelf in Lommel (België) vlak tegen de Nederlandse grens.
-
kaj1500
- Forum-lid
kaj1500
16 jan 2009 10:57
jakke-pompier schreef:gaan voor de trek
Onderbouw je twee punten dan ook eens....
Waarom gaan voor de Trek?
Wat heb je dan gehoord over de garantie bij Canyon en Cube?
En bovendien, wat heb je te koop?
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
jakke-pompier
- Forum-lid
jakke-pompier
16 jan 2009 15:34
ik rij zelf met een trek nooit nog geen problemen gehad (levenslange garantie op het frame)
canyon geen ervaring mee
cube heeft een maat van mij was een scheur in zijn kader en heeft die terug binnen gestuurd bij cube zelf. Heeft hij van het fabriek een bericht gekregen dat het zijn eigen schult was. Slecht onderhouden zeggen ze als reden. Fiets was amper een half jaar oud en nooit mee gevallen en de scheur was op een las zelf. Hebben ze bij cube gewoon nog een las op die andere las bij opgelegt. Ik weet nie maar dat kan toch de oplossing niet zijn.
De onderdelen dat speelt geen rol die verslijten bij elke fiets, maar het frame zou toch in orde moeten zijn.
Wat ik te koop heb, ik heb een koersfiets te koop maar die zet ik hier toch niet want dit is een nederlandse site en de kans dat jullie een fiets in Belgie kopen is wel heel klein.
-
kaj1500
- Forum-lid
kaj1500
18 jan 2009 11:17
Tsja , een slechte ervaring met Cube betekent toch niet dat het een flutmerk is? Er zullen genoeg mensen zijn die slechte ervaringen met de garantie bij Trek of Canyon hebben. Dit soort individuele ervaringen horen imho niet thuis in een adviestopic, tenzij de problemen systematisch zijn. Ik heb zelf goede ervaringen met Cube wat betreft garantie, voor wat dat waard is.
Geo: alleen even snel gekeken, bij de Canyon zag ik een korte(re) bovenbuis, langere wielbasis en een kleinere balhoofdhoek. Een snelle conclusie is dat de Canyon meer toer/comfort gericht is.
Hoe dat in de praktijk uitwerkt, kan je eigenlijk alleen zeggen, als je alledrie de frames kent.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
jakke-pompier
- Forum-lid
jakke-pompier
18 jan 2009 15:12
voor zijn prijs is de cube inderdaad aan te raden. En zolang je niet aan het kader voorkrijgt is het dan ook een topbike. Maar ik ben toch genijgt om voor de zekerheid naar de trek te gaan + ik vind de kleuren van de nieuwe trek top
-
daliz
- Forum-lid
daliz
23 jan 2009 21:47
Voor het genoemde budget zou ik voor de Trek gaan, mooie fiets met prima afmontage. Maar ga eerst eens testrijden, als dat bevalt dan de trek.
-
speed@
- Forum-lid
speed@
14 feb 2009 21:38
Trek en Cube zijn de Volkswagens onder de fietsen. Als je echt iets "anders" wil en toch wel een beetje wil opvallen. Wat natuurlijk is! Zou ik toch ook eens gaan kijken naar een Commencal.
De Supernormal bijvoorbeeld is een hele lekkere bike. Commencal is qua geometrie helemaal perfect. Een bike voor de biker.
En je hebt altijd kijkers;)
Ride on
-
harmen
- Forum-lid
harmen
15 feb 2009 12:06
jakke-pompier schreef:gaan voor de trek
Ik heb zowel met Trek als Cube goede ervaringen omtrent garantie. Mijn 5 jaar oude Trek 8000 had een scheurtje in de lasnaad net boven het bracket. Zonder problemen omgeruild voor een nieuw 8500 frame.
In 2006 een cube agree racefiets aangeschaft. Na een half jaar kwam er een vreemde tik in de fiets, vooral bij het aanzetten. De fietsenmaker kon er niet achterkomen waar het inzat. Het vervolgens van One way bike (importeur) een nieuw frame gekregen.
-
dige
- Forum-lid
dige
16 feb 2009 09:34
Na enkele fietsenmakers bezocht te hebben heb ik besloten om voor de Trek te gaan. Toen ik hem in het echt zag was ik meteen verkocht.
Ik heb een goede prijs gekregen bij een fietsenmaker in de buurt.
Ik twijfel alleen nog over de maat.
De FM raadt mij de 17.5" aan. Qua hoogte van het( zadel past deze inderdaad het beste (mooiste), maar de zit is iets te kort. Hij zegt dat dit nog op te lossen is met een iets langere stuurpen.
De 18.5" past qua bovenbuislengte goed, maar dan staat het zadel een beetje lager, wat optisch misschien iets minder mooi is. Wel zou er bij de 18.5" 1 of 2 spacers (standaard zijn het er 3) onderuit mogen. Misschien maakt dit dan weer veel goed?
Wat is de beste keuze? Zo klein mogelijke kader? Of gaat de langere stuurpen minder aangenaam zijn om mee te rijden? Ter info: Ik ben zelf 1m80. Mijn racefiets (Ridley Orion) is maat M.
Graag raad.