Vandaag gefietst in 2009?
Ligt eraan of je de kortste of een anderszins interessante weg wilt en van welke kant je de heuvels op wilt rijden en in welke volgorde.. Ik rijd altijd om via de Defensieweg omdat ik de provinciale weg tussen Elst en Rhenen heel irritant vind. In Rhenen neem ik dan vaak de Bergweg, Boslandweg links-Cuneraweg-Grebbeweg of Boslandweg rechts-Levendaalseweg-Cuneraweg-Grebbeweg als ik nog wat hoogtemeters erbij wil (wel opletten in het bos als het nat is).
-
- Forum-lid
[quote="LVGH"]Eind van de middag kwam het zonnetje tevoorschijn! 150 km is niet mis voor deze tijd van het jaar, ben je zeker ook nog een eind oostelijk gegaan? [/quote]
Ja, eind van de middag heb ik inderdaad heel even een paar zonnestralen gezien. Maar dat was van korte duur. Maakt ook niet uit hoor. Het is natuurlijk lekker maar zolang het droog is hoor je mij niet klagen.
Ik ben inderdaad ook nog verder naar het oosten geweest. Was een testje met m'n nieuwe gps apparaat. Daarvoor had ik de route Veenendaal-Veenendaal van de Valleirenners van afgelopen seizoen gedownload. Mooi rondje is dat.
[quote="CUBEmeister"]hoe rijdt je van de amerongse naar de grebbeberg? [/quote]
Ik ging altijd over de defensieweg, dan rechtdoor over dat kleine paadje wat uitkomt bij de provinviale weg. Die volgen tot bij stoplichten in Rhenen (kastanjelaan geloof ik?), daar omhoog en met een bocht richting de voet van de Grebbeberg. Simpelweg omdat ik anders niet wist hoe ik er kwam. Die route van LVGH is een betere optie want het stuk over de provinciale weg is niet leuk fietsen.
Je kan ook een stukje verder rijden naar Wageningen en dan over de Grebbedijk terug. Dan rij je er zo tegenaan en de Grebbedijk is wel leuk om te rijden. Zeker met een windje erbij...
Ja, eind van de middag heb ik inderdaad heel even een paar zonnestralen gezien. Maar dat was van korte duur. Maakt ook niet uit hoor. Het is natuurlijk lekker maar zolang het droog is hoor je mij niet klagen.
Ik ben inderdaad ook nog verder naar het oosten geweest. Was een testje met m'n nieuwe gps apparaat. Daarvoor had ik de route Veenendaal-Veenendaal van de Valleirenners van afgelopen seizoen gedownload. Mooi rondje is dat.
[quote="CUBEmeister"]hoe rijdt je van de amerongse naar de grebbeberg? [/quote]
Ik ging altijd over de defensieweg, dan rechtdoor over dat kleine paadje wat uitkomt bij de provinviale weg. Die volgen tot bij stoplichten in Rhenen (kastanjelaan geloof ik?), daar omhoog en met een bocht richting de voet van de Grebbeberg. Simpelweg omdat ik anders niet wist hoe ik er kwam. Die route van LVGH is een betere optie want het stuk over de provinciale weg is niet leuk fietsen.
Je kan ook een stukje verder rijden naar Wageningen en dan over de Grebbedijk terug. Dan rij je er zo tegenaan en de Grebbedijk is wel leuk om te rijden. Zeker met een windje erbij...
[quote="Bottecchia"]Met hier en daar wat extra kilometers vanwege verkeerd rijden en een bewust klein extraatje sprong de teller precies bij de auto op 150km.[/quote]
Da's nou eens een heerlijk rondje op een doordeweekse dag.
Gesnipperd?
k Was zelf gauw om 17.00u vertrokken vanaf m'n werk en om 17.45u zat ik op m'n snelle fiets.
Behalve een heerlijk zonnetje sinds tijden, viel me vooral op dat het sinds erg lange tijd weer eens volmaakt windstil was, genoten (overigens geen 150km).
Da's nou eens een heerlijk rondje op een doordeweekse dag.
Gesnipperd?
k Was zelf gauw om 17.00u vertrokken vanaf m'n werk en om 17.45u zat ik op m'n snelle fiets.
Behalve een heerlijk zonnetje sinds tijden, viel me vooral op dat het sinds erg lange tijd weer eens volmaakt windstil was, genoten (overigens geen 150km).
Gisteren de eerste toertocht van het seizoen van mijn vereniging (Zoetermeer '77) gereden, Klavertje 4 genaamd. Je kunt 4 klavertjes van 40 km rijden. Je komt steeds weer terug in het clubhuis. Ik heb het bij 2 klavertjes gehouden, totaal van deur tot deur 97 km op de teller.
De opkomst was groot. Ik heb ook Ferry1982 nog gezien.
De opkomst was groot. Ik heb ook Ferry1982 nog gezien.
-
- Forum-lid
Vandaag 120Km D1 gefietst. Vanuit de Beemster via de Zaanstreek, achterlangs bij Alkmaar en bovenlangs alkmaar (via Burgervlotbrug) terug naar huis.
Geheel gereden met Garmin Edge 705 (route). Ging perfect!
Een mooi tochtje maar.....laatste 1 1/2 uur was het behoorlijk vochtig.......
Geheel gereden met Garmin Edge 705 (route). Ging perfect!
Een mooi tochtje maar.....laatste 1 1/2 uur was het behoorlijk vochtig.......
Duurtraininkje van 130 km, richting Belgie (bruggenroute) via zundert terug naar huis.
http://www.pimfoundation.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rustig op souplesse gefietst door de Friese zuidwesthoek.: 70 km. Gemiddeld op de teller 30 km en dat is veel meer dan ik had verwacht. Maar ik had route wel gunstig gekozen met veel voor de wind en tegen de wind in de beschutting. Maar toch, dit gemiddelde op 1 maart, 't kan slechter. Wel veel fietsers, eenlingen en groepjes, gezien.
Net als vele anderen de DTC ontwakingstocht gedaan. 100km, veel in D1, ondanks een gemiddelde van 31.5 over 100km. In tegenstelling tot andere keren nu wel groepjes. Met een clubje uit Boskoop de hele route gereden. Ging lekker, veel kopwerk kunnen doen.
Dit stukje Nederland ken ik niet goed, leuk om weer eens nieuwe wegen en dorpjes te ervaren.
De bepijling vond ik goed leek erop dat niet één pijl gejat was (wat in de heuvelrug nog wel eens wil gebeuren).
Leuk om te zien: de range aan kleding: van volledige winteroutfit tot zomerkledij met korte broek!
ik had gekozen voor beenstukken en intermediate. Toen ik uit de trein stapte in Driebergen was het nog 4oC, was ff bang dat ik het koud zou krijgen, maar met het waterige zonnetje bleek het toch de goede keuze.
Hopelijk blijft 't een beetje droog vd week, heb zin in veel woon -werk op de fiets.
Dit stukje Nederland ken ik niet goed, leuk om weer eens nieuwe wegen en dorpjes te ervaren.
De bepijling vond ik goed leek erop dat niet één pijl gejat was (wat in de heuvelrug nog wel eens wil gebeuren).
Leuk om te zien: de range aan kleding: van volledige winteroutfit tot zomerkledij met korte broek!
ik had gekozen voor beenstukken en intermediate. Toen ik uit de trein stapte in Driebergen was het nog 4oC, was ff bang dat ik het koud zou krijgen, maar met het waterige zonnetje bleek het toch de goede keuze.
Hopelijk blijft 't een beetje droog vd week, heb zin in veel woon -werk op de fiets.
Vandaag ff 80 km weggetrapt. Rondje Nieuwkoop-Breukelen-Loenen a/d Vecht-Weesp-Abcoude-Nieuwkoop. Het voelde super goed. Dat geeft de burger moet voor de AGR!
Toevallig trouwens, ik zag vandaag ook de eerste fietser in zomeroutfit :0
Toevallig trouwens, ik zag vandaag ook de eerste fietser in zomeroutfit :0
no pain no gain