[quote="Peterj"][quote="simen"]Net terug van een weekend Vogezen.
Lekker zomers weer daar .
Flink op en af zonder buitensporig te worden
En lekker zweten.
Dan weet je weer wat fietsen mooi maakt.
We kunnen er weer even tegen zeg maar.
[/quote]
@simen kun je wat routes laten zien welke je daar gefietst hebt? [/quote]
Van deze site heb ik veel nuttige informatie gehaald.
http://petersfietssite.nl/vogezen/vogezen.html
Een echte aanrader is de 'route des Cretes'
Dat is eerst 'Le Markstein' op(14km klimmen) en dan even door naar de 'Grand Ballon' 7km verderop waarvan enkele kilometers klimmen.
Lekkere koffie daar.
Dan terug naar de afslag bij 'Le Markstein" en dan de route over de bergrug volgen tot de Hohneck en daar nog naar boven.
Alleen al voor de vergezichten een aanrader
Terug over Col des Feignes,De la Vierge (zeg maar 4g).
Daar is het wat verkeer betreft veel rustiger en meer in het bos.
Wat ook opgaat voor de Grand Ventron.
Ik moet zeggen dat de cols lekker lopen en het navigeren redelijk simpel is in dit gebied.
Vandaag gefietst in 2009?
@peter @dual,
Ik heb geen GPS tracks maar wel een volledig uitgewerkte PDF die ik kan doorsturen. Ik kan dit document hier niet plaatsen, maar als je interesse hebt (één route loopt praktisch door Gerardmer), PM dan een mailadres en stuur ik het zo door.
Ik heb geen GPS tracks maar wel een volledig uitgewerkte PDF die ik kan doorsturen. Ik kan dit document hier niet plaatsen, maar als je interesse hebt (één route loopt praktisch door Gerardmer), PM dan een mailadres en stuur ik het zo door.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Vandaag mijn eerste rondje met gps gereden. Ook voor het eerst met cadance meter...een openbaring . Uiteindelijk 73km, 30.8 gemiddeld....en met een gemiddelde cadance van 105.
Dit zette me wel aan het denken. Ik lees vaak dat de meest ideale cadance tussen de 90 en 100 rpm zit, maar op mij komt een cadance van minder dan 100 gewoon als langzaam over. Ik vind dat niet lekker fietsen. Onmiddellijk gaan de gedachten naar een verkeert gemonteerde cadance meter...maar bij mijn weten is dat haast niet mogelijk, want de meter meet gewoon het aantal keer dat het magneetje langs de meter komt...daar kan toch niets aan fout gaan? Maar goed, lekker gefietst en nu twee dagen rust houden om de elfstedentocht lekker te kunnen rijden .
Het hoogte staatje is ook wel leuk om te zien, haast alles beneden zeeniveau . Toch nog aan 100 hoogtemeters gekomen in dit platte noorden .
Dit zette me wel aan het denken. Ik lees vaak dat de meest ideale cadance tussen de 90 en 100 rpm zit, maar op mij komt een cadance van minder dan 100 gewoon als langzaam over. Ik vind dat niet lekker fietsen. Onmiddellijk gaan de gedachten naar een verkeert gemonteerde cadance meter...maar bij mijn weten is dat haast niet mogelijk, want de meter meet gewoon het aantal keer dat het magneetje langs de meter komt...daar kan toch niets aan fout gaan? Maar goed, lekker gefietst en nu twee dagen rust houden om de elfstedentocht lekker te kunnen rijden .
Het hoogte staatje is ook wel leuk om te zien, haast alles beneden zeeniveau . Toch nog aan 100 hoogtemeters gekomen in dit platte noorden .
Cervélo & Cannondale
Jeroen, het kan best zijn dat je 105 gemiddeld als lekkerts vindt maar ga dan zeker je krachttraining niet verwaarlozen. Dat ritme houd je niet op de Galibier en dan wordt het een verplichte krachttraining. Als je dan nooit met stukken lagere ritmes hebt gereden ben je nog niet boven . Ik hield ook van hogere trapfreq maar train bewuster op minder om bovengenoemd probleem te voorkomen. In het vlakke NL met z'n vele vlakke criteriums is een hoog ritme kunnen rijden soms een voordeel.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Bedankt voor de tip/waarschuwing Henk. Dit is pas mijn eerste seizoen dat ik wat intensiever fiets en ik ben nog zoekende naar hoe te trainen. Ik ga hier wat mee doen, want een stukje gemis aan kracht kan goed verklaren waarom ik écht goede tegenwind wat lastiger verkrop dan anderen.
Cervélo & Cannondale
Ik fiets nog niet zo lang intensief maar heb het virus nu wel te pakken. 3 racefietsen in een jaar. Eerst een antieke van zolder van staal maar al snel een oude witte Batavus van een maat gekregen. Was ook niet zo geweldig voor in de bergen van de zomer dus nu een Batavus Criterium uit 2005. Fietst toch weer een stukje vlotter
Hoe dan ook, vandaag een leuk rondje gemaakt van Enschede naar Deventer en terug. Stond een ferme ONO-wind en wil eigenlijk in een tocht eerst met tegenwind rijden, maarja dan kom je met deze wind vanuit Enschede dus diep in Duitsland en ik weet niet of het daar ook zo goed is geregeld met fietspaden (denk 't niet). Dus toch maar het binnenland in. Max. afstand 88 km tot nu toe maar vanmiddag heb ik hier een mooie 135 km van gemaakt. Globaal was de route Enschede, Haaksbergen, Borculo, Lochem, Deventer, Holten, Markelo, Delden, Hengelo en zo weer terug naar Enschede. Richting Deventer was heerlijk met de wind in de rug of schuin van achteren. Met natuurlijk wel de gedachte dat je straks door diezelfde wind ook nog terug moet, maar dat viel uiteindelijk gelukkig mee, slechts een paar keer < 20 km/u in D3. Ongeveer D3 dan, ben nog een beetje op zoek naar mijn omslagpunt
In Deventer 8 boterhammen, en de rest van de tocht 3 muslirepen, 1,5 liter water en 1 liter cola. Gemiddeld 25,4, inclusief zoeken naar route, exclusief stilstand. En nu voldaan weer thuis, daar doe het toch ook voor. Op de fiets alleen nog een beetje last van schouders en nek wat na een paar uur na het touren weer weg is. Hoop dat dat na verloop van tijd verdwijnt.
Van de zomer dus de Mont Ventoux op, over een paar weken hiervoor ook wat klimmeters maken in Limburg.
Hoe dan ook, vandaag een leuk rondje gemaakt van Enschede naar Deventer en terug. Stond een ferme ONO-wind en wil eigenlijk in een tocht eerst met tegenwind rijden, maarja dan kom je met deze wind vanuit Enschede dus diep in Duitsland en ik weet niet of het daar ook zo goed is geregeld met fietspaden (denk 't niet). Dus toch maar het binnenland in. Max. afstand 88 km tot nu toe maar vanmiddag heb ik hier een mooie 135 km van gemaakt. Globaal was de route Enschede, Haaksbergen, Borculo, Lochem, Deventer, Holten, Markelo, Delden, Hengelo en zo weer terug naar Enschede. Richting Deventer was heerlijk met de wind in de rug of schuin van achteren. Met natuurlijk wel de gedachte dat je straks door diezelfde wind ook nog terug moet, maar dat viel uiteindelijk gelukkig mee, slechts een paar keer < 20 km/u in D3. Ongeveer D3 dan, ben nog een beetje op zoek naar mijn omslagpunt
In Deventer 8 boterhammen, en de rest van de tocht 3 muslirepen, 1,5 liter water en 1 liter cola. Gemiddeld 25,4, inclusief zoeken naar route, exclusief stilstand. En nu voldaan weer thuis, daar doe het toch ook voor. Op de fiets alleen nog een beetje last van schouders en nek wat na een paar uur na het touren weer weg is. Hoop dat dat na verloop van tijd verdwijnt.
Van de zomer dus de Mont Ventoux op, over een paar weken hiervoor ook wat klimmeters maken in Limburg.
Vandaag een rondje zeelandbrug gedaan, 176km en een knal harde oosten wind.
We waren wel te laat thuis want de brug stond open
[img=http://img38.imageshack.us/img38/8986/z ... 009021.jpg]
We waren wel te laat thuis want de brug stond open
[img=http://img38.imageshack.us/img38/8986/z ... 009021.jpg]
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
-
- Forum-lid
[quote="GastheerG"]
Finale in Kinderdijk....
[/quote]
Hoeveel Chinezen heb je uit de weg geruimd?
Vandaag ook weer een rondje, zo gepland dat ik heen de wind van voren kreeg. Vond het nog wel te doen. Beetje richting Gouda-Oudewater-Harmelen-Breukelen-Loosdrecht-Kortenhoef-Weesp-Muiden-Driemond-Baambrugge-Vinkeveen-De Hoef-Meije-Boskoop-Moerkapelle, 209km.
Stukje Breukeleveen-Nieuw Loosdrecht-Oud Loosdrecht leek op de kaart mooi, maar viel erg tegen. Je ziet eigenlijk alleen maar huizen en botenloodsen. Bovendien een rotweg met obstakels en veel autoverkeer. Gelukkig zat er in de rest van het rondje weer genoeg moois voor een voldaan gevoel.
Langs de Rotte lag een dame die kennelijk in aanraking was gekomen met een brommer. Leek mee te vallen (?)
Finale in Kinderdijk....
[/quote]
Hoeveel Chinezen heb je uit de weg geruimd?
Vandaag ook weer een rondje, zo gepland dat ik heen de wind van voren kreeg. Vond het nog wel te doen. Beetje richting Gouda-Oudewater-Harmelen-Breukelen-Loosdrecht-Kortenhoef-Weesp-Muiden-Driemond-Baambrugge-Vinkeveen-De Hoef-Meije-Boskoop-Moerkapelle, 209km.
Stukje Breukeleveen-Nieuw Loosdrecht-Oud Loosdrecht leek op de kaart mooi, maar viel erg tegen. Je ziet eigenlijk alleen maar huizen en botenloodsen. Bovendien een rotweg met obstakels en veel autoverkeer. Gelukkig zat er in de rest van het rondje weer genoeg moois voor een voldaan gevoel.
Langs de Rotte lag een dame die kennelijk in aanraking was gekomen met een brommer. Leek mee te vallen (?)
Lekker over de dammen naar Brielle en dan weer terug .
Blijft een mooie route met de vergezichten over zee en meer afgewisseld met stukjes door duin en polder.
19.00 u weer thuis
Motto van de route: Hoe verder in de middag hoe meer je de zon in het water ziet schijnen
Blijft een mooie route met de vergezichten over zee en meer afgewisseld met stukjes door duin en polder.
19.00 u weer thuis
Motto van de route: Hoe verder in de middag hoe meer je de zon in het water ziet schijnen
Zij is ook tegen