Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 jan 2010 09:08

maar heb je nog gebeld, of jouw blauwe dogma er is ?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2010 09:20

Nee, want ik haal hem toch niet daar.
Heb hooguit wat frustratie dat het via de officiële kanalen zo idioot lang zou duren. Overigens is dat geen specifiek Pina kwaaltje. Zijn wel meer merken die daar last van hebben. Canyon en Scott mountainbikes konden er in 2009 ook wat van. Zonde, want het scheelt een bedrijf denk ik veel omzet.
Less is bore

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 jan 2010 09:27

voor het complete verhaal moet natuurlijk nog wel gechecked worden of ie er is... :)

Straks staat ie er gewoon ...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2010 09:36

Als ik het verhaal van Stokie zie over die trailer die werd leeggehaald dinsdag zou het mij niks verbazen...
Less is bore

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 jan 2010 09:48

Dan sprak ie in dat opzicht misschien meer de waarheid dan je dacht...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jan 2010 12:20

[quote="perik"]Veltec heeft hier al lang een keer op gereageerd. Ik snap het hele probleem eigenlijk niet. Zotte situatie, messen in de rug... het staat toch elke FM vrij om creatiever te werk te gaan?[/quote]

Op deze manier wordt de kleine FM gewoon de nek omgedraaid en dat lijkt me toch niet de bedoeling. 1e moet een kleine FM een zeer forse investering te doen om dealer te mogen worden, volgens mij was de eis van Veltec dat je als dealer alle modellen moet hebben staan. Dat is een fors bedrag in het geval van een duur merk als Cervelo. En vervolgens heb je die investering als kleine FM gedaan en kom je tot de conclusie dat een zaak als Vos die frames nagenoeg tegen jouw inkoopprijs aan 't verkopen is.
Ik ben absoluut niet voor merken die prijzen opleggen aan de vakhandel, zoals bijv Specialized. Maar het is beter voor de bedrijfstak dan wat Veltec doet. Want op die manier blijven er op den duur enkel een aantal grote dozenschuivers over waar het maar om 1 ding gaat en dat is zoveel mogelijk verkopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 29 jan 2010 12:25

Al die aandacht hier is alleen maar gratis reclame.

Velgenfluisteraar

Florezido

baron062
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 29 jan 2010 12:30

[quote="Amclassic-fan"]Want op die manier blijven er op den duur enkel een aantal grote dozenschuivers over waar het maar om 1 ding gaat en dat is zoveel mogelijk verkopen. [/quote]

Ik kom/werk bij een (niet goedkope) fietsenmaker in de buurt van Vos, en zij merken weinig van de concurrentie. Dat komt omdat deze fietsenmaker extreem servicegericht is.

De kleine fietsenmake zou zijn businessmodel aan moeten passen: ipv arrogantie (de mensen komen toch wel) de klant juist pamperen. In mijn ervaring zijn er genoeg mensen die hier erg gevoelig voor zijn. Dit zijn dan niet de 'coureurs', maar de liefhebbers/toerrijders.

svensation
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30

svensation 29 jan 2010 14:11

Over service gesproken. Ik wilde een fietsmeting uit laten voeren zonder een fiets aan te schaffen en daar best voor betalen. Maar de FM's die ik gebeld heb willen dat alleen koppelen aan de verkoop van een fiets of vragen de hoofdprijs (Van Herwerden: 65,- voor 10 minuten werk).
Zelf vind ik 25 euro de limiet voor zoiets.

Een FM: 'we zijn nog bezig beleid te formuleren voor deze vraag'...

Wat mij betreft is het heel simpel:
1. Geld verdienen aan een meting
2. Geen geld verdienen.

Wat heb je liever?

Laat de een maar dozenschuiver zijn en zorg dat je de klanten bindt door goede service. Je moet ergens je ged mee verdienen.

eelcoz

eelcoz 29 jan 2010 14:29

Ik heb dat ook eens gevraagd bij een niet nader te noemen FM in het noorden van het land. 85 euro moest het geintje kosten. Dat heb ik maar niet gedaan.

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 29 jan 2010 14:43

Heren al eens ooit over nagedacht dat de prijs die deze FM vragen juist een reactie is op zaken als Vos. Iemand opmeten (of een helm laten passen, of een proefrit laten maken, dit is allemaal service) en vervolgens gaat diegene goedkoop bij Vos zijn fiets halen. Uiteraard zijn goed recht. Maar ik vind het dan ook niet vreemd dat de FM die wel service verleent dan daadwerkelijk probeert wat te verdienen aan deze service. Vaak krijg je die kosten voor een meting terug als je die fiets wel koopt op die plaats, lijkt me reeel. En ander ga je gewoon een niet passende fiets bij Vos halen, wel goedkoop, dat dan weer wel.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

eelcoz

eelcoz 29 jan 2010 14:48

Maar vind je 60-80 euro ook niet een beetje erg zot? Hij kan het toch gewoon zien als een product dat ie verkoopt. Ik snap ook wel dat het geen service is, dat er ook iets aan verdiend moet worden, maar ik vind deze prijzen buiten alle proporties.

Plaats reactie