Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

alfaboy_69
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:23

alfaboy_69 14 feb 2010 15:18

[quote="Daniel1975"]Als de importeurs normale prijzen rekenen blijft het netjes in stand. Nu krijg je de zotte situatie dat Hopmans Campa groepen verkoopt aan de consument voor een prijs die een normale FM betaald bij de importeur....[/quote]

Is toch juist uitstekend nieuws voor de eindverbruiker ? Ik werk zelf bij een groothandel in de tuinbouwsector en als je moest weten wat een gigantisch verschil er zit tussen de prijs die wij onze leverancier betalen en de uiteindelijke prijs die de klant in de winkel betaalt, dan val je achterover van je stoel. En hoe meer je inkoopt, hoe meer korting je krijgt dus hoe minder hoog je je klantenprijs kan leggen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 feb 2010 15:25

Jij begrijpt het echt niet! Dit soort zaken verkopen groepen voor dezelfde prijs als jou FM ze in moet kopen

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 14 feb 2010 15:40

[quote="japie carbon"]Jij begrijpt het echt niet! Dit soort zaken verkopen groepen voor dezelfde prijs als jou FM ze in moet kopen[/quote]

Jou FM is geen grootverbruiker dus krijgt niet zo veel korting bij de fabrikant/groothandel.
Hopmans etc. zetten veel meer weg dus krijgen gigantische kortingen dus kunnen ze het goedkoper wegzetten als dat jou FM het kan aanschaffen.

Dat zijn de keuze's die ze maken. Of ze willen dozenschuivers worden en zoveel mogelijk wegzetten tegen een kleinere marge, of ze willen zich meer verdiepen in hun vakgebied en willen meer service bieden.
Dan zijn ze ook genoodzaakt om meer te vragen voor hetzelfde produkt omdat ze minder wegzetten. Zou hou je toch dezelfde netto winst(met wat mazzel, vaste klantengroep en een goede naam).

Persoonlijk koop ik frame's en complete fietsen liever bij een specialist waar je ook vanuit kunt gaan dat hij zich hard maakt tegenover de importeur als het op garantie aan komt. Onderdelen koop ik vaak bij de prijsvechters. Of ik moet ze snel nodig hebben dan gun ik het mijn FM ook wel.
A bad day on the bike is better than a good day at work.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 feb 2010 15:42

Mijn FM is Hopmans ;)

Maar ik blijf het niet normaal vinden dat een normale FM jou niet voor die prijs een groep kan leveren(zonder er zelf op te verliezen)

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 14 feb 2010 16:28

[quote="japie carbon"]Mijn FM is Hopmans ;)

Maar ik blijf het niet normaal vinden dat een normale FM jou niet voor die prijs een groep kan leveren(zonder er zelf op te verliezen)[/quote]

Ik zal het zo zeggen.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt wat revalidatiemiddelen maakt, en we hadden een keer dubbelberemde wielen nodig die onder een bepaald stoeltje zaten. We vroegen de prijs op bij de leverancier van het stoeltje en daar was de prijs 68 euro per wiel. Toen zijn we via via bij een groothandel uit gekomen en deze verkocht dezelfde wieltjes (zelfde merk zelfde type) bij afname van 100 stuks voor net iets meer als 10 euro per wiel. Aangezien we zelf ook revalidatie middelen produceerde en ontwikkelde hadden we ze maar groot ingekocht en als meerprijs in de catalogus gezet.

Maar die andere fabrikant zette nog meer producten weg als wij want zij waren wereldwijd groter, dus je kunt nagaan wat voor marge ze erop hadden.
Dit is slechts een voorbeeldje hoe het werkt in de markt.
De FM (in jou geval niet die van jou) kan moeilijk groepen gaan verkopen voor een mindere prijs als hij er zelf voor betaald dus die is echt genoodzaakt om er meer voor te vragen als de prijsvechters die die grotere kortingen krijgt door de grotere aantallen die ze afnemen. Ook kan het zo zijn dat de prijsvechters wat meer aan grijze import doen. ;)
A bad day on the bike is better than a good day at work.

krokie
Forum-lid
Berichten: 663
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 14 feb 2010 21:50

Idee voor de fm:
Koop een paar groepen met korting in bij hopmans etc?

Nog een idee voor de fm: niet van de handel leven maar van de dienstverlening.
Monteer (internet) spullen tegen vaste prijzen etc,
Spullen testen tegen tarief en bij aankoop geld terug..ik noem maar wat..

Ik zeg dan nog niet dat de FM het makkelijk heeft hoor, maar zal toch richting autobranche moeten gaan, weinig marge en wel verdienen op de werkplaats.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 14 feb 2010 21:54

@ tati: Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik zeg alleen dat ik het raar vind. Ik weet wat een FM voor een groep moet betalen en dat is incl BTW meer dan dat jij bij hopmans zou doen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4786
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 feb 2010 10:42

Zo te zien op de foto van z,n site legt de Vos alles achter slot en grendel.
Zoals de waard is ..........

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 15 feb 2010 10:50

Nou dat doet de kleine FM hier ook. Die hebben een soort kluis waar alle reserveonderdelen in liggen. Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2010 11:18

[quote="mao"]Zo te zien op de foto van z,n site legt de Vos alles achter slot en grendel.
Zoals de waard is ..........[/quote]

Beetje kolderopmerking....
Less is bore

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 17 feb 2010 18:39

ja slimmerik, zonder al die sloten en grendels wil de verzekering de hele tent neit verzekeren;)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

svensation
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30

svensation 22 feb 2010 15:47

Ben gisteren even wezen kijken in hun nieuwe pand. Er staan ontzettend veel fietsen en er hangen gigantisch veel frames. Veel Willier en Pinarello (en vast nog 1 of 2 merken), verder weinig uitgebreid aanbod. Ook veel overjarige fietsen en frames.
Verder kun je wat wielen bekijken en staan er dozen met schoenen. Geen overzicht van groepen, sturen of andere onderdelen.

Hun vorige locatie deed nog aan als een winkel, nu is het echt een groothandel en doen ze de term dozenschuiver eer aan.

Plaats reactie