Gezocht: mensen om te interviewen voor studie!
[quote="rob74"][quote="MeikeS"]Nogmaals, voor mijn onderzoek ben ik dus NIET op zoek naar mensen die op een elektrische fiets rijden.[/quote]
Ik denk dat niemand op dit forum een elektrische fiets bezit NOCH dit ambieert
[/quote]
Als ik me goed herinner was er ooit een topic over de elektrische 'fiets' op dit forum. Er was geloof ik 1 forumlid dat zo'n ding maar bleef verdedigen. Het heeft nog heel wat bloed, zweet en tranen gekost om hem ervan te overtuigen dat het niets met fietsen te maken heeft.
Trouwens, is 'elektrische fiets' niet een contradictio in terminis?
Ik denk dat niemand op dit forum een elektrische fiets bezit NOCH dit ambieert
[/quote]
Als ik me goed herinner was er ooit een topic over de elektrische 'fiets' op dit forum. Er was geloof ik 1 forumlid dat zo'n ding maar bleef verdedigen. Het heeft nog heel wat bloed, zweet en tranen gekost om hem ervan te overtuigen dat het niets met fietsen te maken heeft.
Trouwens, is 'elektrische fiets' niet een contradictio in terminis?
[quote="MeikeS"]. . . Ik ga een kwalitatief onderzoek uitvoeren en daar heb ik een aantal personen voor nodig die ik zou mogen interviewen.
- fietst regelmatig (minimaal 2 keer per week) een afstand van minimaal 5 km.
- Houdt van fietstochten/fietsvakanties.
- Zou graag grotere afstanden makkelijker kunnen fietsen.
[/quote]
Je richt je dus op mensen die makkelijker gtotere afstanden willen kunnen overbruggen. Maw mensen die wat zien in trapondersteuning/elektrische aandrijving.
Mensen met een racefiets, de groep die je hier vindt, zijn mensen met passie en spirit. Als ze fietsen zijn ze trots en voldaan als ze op eigen kracht iets bereikt hebben. Die mensen beledig je met trapondersteuning. Ze gaan nog liever dood. De lol van wielrennen is nu juist dat je het op eigen kracht doet. Wielrennen is daarnaast afzien en overleven. Dat behoort bij de passie en spirit.
Je bent uit op een kwalitatief onderzoek. Welnu, zo'n onderzoek begint bij je te richten op de juiste doelgroep. Jouw doelgroep zit hier niet.
Hoop dat je hier iets mee kunt.
- fietst regelmatig (minimaal 2 keer per week) een afstand van minimaal 5 km.
- Houdt van fietstochten/fietsvakanties.
- Zou graag grotere afstanden makkelijker kunnen fietsen.
[/quote]
Je richt je dus op mensen die makkelijker gtotere afstanden willen kunnen overbruggen. Maw mensen die wat zien in trapondersteuning/elektrische aandrijving.
Mensen met een racefiets, de groep die je hier vindt, zijn mensen met passie en spirit. Als ze fietsen zijn ze trots en voldaan als ze op eigen kracht iets bereikt hebben. Die mensen beledig je met trapondersteuning. Ze gaan nog liever dood. De lol van wielrennen is nu juist dat je het op eigen kracht doet. Wielrennen is daarnaast afzien en overleven. Dat behoort bij de passie en spirit.
Je bent uit op een kwalitatief onderzoek. Welnu, zo'n onderzoek begint bij je te richten op de juiste doelgroep. Jouw doelgroep zit hier niet.
Hoop dat je hier iets mee kunt.
-
- Forum-lid
[quote="MeikeS"]bedankt voor de reactie,
het is een onderzoek met betrekking tot elektrische fietsen, vandaar ook dat de gestelde eisen een minimum zijn. [/quote]
[quote="MeikeS"]Bedankt voor alle behulpzame reacties,
Maar de profielschets bevat geloof ik niet de voorwaarde dat de respondent een elektrische fiets moet bezitten. Hierdoor zou ik zelfs niets aan deze respondent hebben. Maar bedankt voor het commentaar.
Nogmaals, voor mijn onderzoek ben ik dus NIET op zoek naar mensen die op een elektrische fiets rijden.[/quote]
Dus wat is het nou precies: Een onderzoek dat betrekking heeft op elektrische fietsen waarvoor je mensen zoekt die niet op een elektrische fiets rijden?
ik snap het niet helemaal, misschien iets meer begrijpend lezen, maar niet iedereen is daar even goed in.
het is een onderzoek met betrekking tot elektrische fietsen, vandaar ook dat de gestelde eisen een minimum zijn. [/quote]
[quote="MeikeS"]Bedankt voor alle behulpzame reacties,
Maar de profielschets bevat geloof ik niet de voorwaarde dat de respondent een elektrische fiets moet bezitten. Hierdoor zou ik zelfs niets aan deze respondent hebben. Maar bedankt voor het commentaar.
Nogmaals, voor mijn onderzoek ben ik dus NIET op zoek naar mensen die op een elektrische fiets rijden.[/quote]
Dus wat is het nou precies: Een onderzoek dat betrekking heeft op elektrische fietsen waarvoor je mensen zoekt die niet op een elektrische fiets rijden?
ik snap het niet helemaal, misschien iets meer begrijpend lezen, maar niet iedereen is daar even goed in.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
Er staat in onze berging naast een racefiets ook een fiets met trapondersteuning.
Maar dat is dan wel een bakfiets waar 2 kinderen inzitten bij het fietsen. Ze zijn nu 10 kilo ieder daarmee is het totale gewicht wat je verplaatst nu een kleine 140 kilo en dan is viaduct op een klein zetje wel fijn, ik ben niet altijd aan het trainen.
Maar dat is dan wel een bakfiets waar 2 kinderen inzitten bij het fietsen. Ze zijn nu 10 kilo ieder daarmee is het totale gewicht wat je verplaatst nu een kleine 140 kilo en dan is viaduct op een klein zetje wel fijn, ik ben niet altijd aan het trainen.
je fietst wat...
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Hoewel het prima is om kritisch opbouwend te zijn, vind ik de toon van dit topic toch een beetje erg negatief. Ik kan me voorstellen dat je er chagrijnig van wordt als je de moeite doet om je aan te melden, een topic te openen en je ook nog een leuke vergoeding voor de deelname regelt. Als 'wielrenners' geven we daarmee weer een mooi visitekaartje af.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
[quote="Peter1981"]electrische fiets rijders zal je hier toch echt niet vlug tegenkomen Wellicht dat je iemand vind waarvan de vrouw een electro heeft
en denk dat je hier ook weinig mensen vind die makkelijker willen fietsen.
De mensen van boven de rivieren komen niet voor niks naar Limburg toe om te fietsen [/quote]
HUH!? Ben ik op het heren toilet terecht gekomen? Misschien zit er hier ook wel een lekkere zestigjarige vakantie fietster waarvan de echtgenoot al jaren op zijn elektro achter haar aan boemelt....
De mensen van boven de rivieren komen niet voor niks naar Limburg toe om te fietsen [/quote]
HUH!? Ben ik op het heren toilet terecht gekomen? Misschien zit er hier ook wel een lekkere zestigjarige vakantie fietster waarvan de echtgenoot al jaren op zijn elektro achter haar aan boemelt....
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- Le Grimpeur
- Forum-lid
[quote="superrose"][quote="Peter1981"]electrische fiets rijders zal je hier toch echt niet vlug tegenkomen Wellicht dat je iemand vind waarvan de vrouw een electro heeft
[/quote]
+1:D!
[/quote]
+1:D!
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
[quote="Alp d'Huez53:15"]Hoewel het prima is om kritisch opbouwend te zijn, vind ik de toon van dit topic toch een beetje erg negatief. Ik kan me voorstellen dat je er chagrijnig van wordt als je de moeite doet om je aan te melden, een topic te openen en je ook nog een leuke vergoeding voor de deelname regelt. Als 'wielrenners' geven we daarmee weer een mooi visitekaartje af.
[/quote]
+1. Alhoewel een aantal reacties inderdaad een beetje 'melig' zijn, ondersteun ik wel de mening, dat de onderzoekster (waarschijnlijk) niet het juiste platform gekozen heeft. Het lijkt ook mij niet erg aannemelijk, dat als je aangeeft dat je op zoek bent naar fietsers die
'grotere afstanden graag makkelijker zouden willen fietsen' je op dit forum erg veel nuttige informatie uit zo'n interview krijgt. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
Wel jammer dat ik niet aan de profielschets voldoe:(, want zo'n betaald tripje is natuurlijk nooit weg:).
[/quote]
+1. Alhoewel een aantal reacties inderdaad een beetje 'melig' zijn, ondersteun ik wel de mening, dat de onderzoekster (waarschijnlijk) niet het juiste platform gekozen heeft. Het lijkt ook mij niet erg aannemelijk, dat als je aangeeft dat je op zoek bent naar fietsers die
'grotere afstanden graag makkelijker zouden willen fietsen' je op dit forum erg veel nuttige informatie uit zo'n interview krijgt. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
Wel jammer dat ik niet aan de profielschets voldoe:(, want zo'n betaald tripje is natuurlijk nooit weg:).
60 x Ventoux