Ervaring met de Vos Zwanenburg
Ik wil in dit topic mijn ervaring even delen met Vos:
Ik ben al een tijd aan het oriënteren op wielen, ik heb inmiddels een selectie gemaakt van een aantal mogelijke sets en ben op internet wat gaan zoeken wie zoal gunstig aanbiedt.
Vervolgens mail ik Vos om van hun te vernemen wat hun prijs is, omdat hun website vermeldt dat je moet mailen voor een "aruba" korting. Vervolgens krijg ik te horen dat ze 20% van hun prijs afdoen, en mail ze dat een andere aanbieder er tamelijk onder zit voor dezelfde set wielen. Ik heb ook aangegeven wie dit is en voor alle duidelijkheid, de winkel waarmee ik vergelijk is gewoon een nette sportfietswinkel met breed assortiment.
Vos mailt me dat ik de kans loop dat ik een 2010 versie bij de ander koop. Prima, dus ik mail met de vraag wat de verschillen zijn met de 2011 versie, wellicht namelijk dat die verschillen dusdanig zijn dat ik alsnog bij Vos koop.
Het antwoord op de mail van Vos: "ga nou maar naar die ander, die is toch goedkoper."
Dus ik bel even, want dit vind ik echt te gek voor woorden: krijg ik een man aan de lijn die erg kortaf is en mij totaal niet wilt (of kan?) uitleggen wat de verschillen zijn.
De mail communicatie slaat kan noch wal voor een klant die informatie zoekt voor een set wielen van rond de 1000 euro.
Vos lijkt duidelijk geïrriteerd door het feit dat ik een aanbieder gevonden heb die lager in prijs zit, en ze daar mee confronteer. En als ze duurder zijn omdat ze de 2011 set verkopen ipv de 2010 set, prima, maar leg me dan uit wat de verschillen zijn zodat ik kan beslissen, ik had nog lang geen keuze gemaakt. Maar de uitleg bleef achterwege.
De manier waarop dit verlopen is verdient een vermelding in dit topic, helaas.
Onvoorstelbaar dat er winkeliers zijn die zich zo opstellen in deze markt. Ze kunnen het zich blijkbaar permitteren...
Ik ben al een tijd aan het oriënteren op wielen, ik heb inmiddels een selectie gemaakt van een aantal mogelijke sets en ben op internet wat gaan zoeken wie zoal gunstig aanbiedt.
Vervolgens mail ik Vos om van hun te vernemen wat hun prijs is, omdat hun website vermeldt dat je moet mailen voor een "aruba" korting. Vervolgens krijg ik te horen dat ze 20% van hun prijs afdoen, en mail ze dat een andere aanbieder er tamelijk onder zit voor dezelfde set wielen. Ik heb ook aangegeven wie dit is en voor alle duidelijkheid, de winkel waarmee ik vergelijk is gewoon een nette sportfietswinkel met breed assortiment.
Vos mailt me dat ik de kans loop dat ik een 2010 versie bij de ander koop. Prima, dus ik mail met de vraag wat de verschillen zijn met de 2011 versie, wellicht namelijk dat die verschillen dusdanig zijn dat ik alsnog bij Vos koop.
Het antwoord op de mail van Vos: "ga nou maar naar die ander, die is toch goedkoper."
Dus ik bel even, want dit vind ik echt te gek voor woorden: krijg ik een man aan de lijn die erg kortaf is en mij totaal niet wilt (of kan?) uitleggen wat de verschillen zijn.
De mail communicatie slaat kan noch wal voor een klant die informatie zoekt voor een set wielen van rond de 1000 euro.
Vos lijkt duidelijk geïrriteerd door het feit dat ik een aanbieder gevonden heb die lager in prijs zit, en ze daar mee confronteer. En als ze duurder zijn omdat ze de 2011 set verkopen ipv de 2010 set, prima, maar leg me dan uit wat de verschillen zijn zodat ik kan beslissen, ik had nog lang geen keuze gemaakt. Maar de uitleg bleef achterwege.
De manier waarop dit verlopen is verdient een vermelding in dit topic, helaas.
Onvoorstelbaar dat er winkeliers zijn die zich zo opstellen in deze markt. Ze kunnen het zich blijkbaar permitteren...
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Tja als ze er 2 afschrikken en 8 anderen doen het toch omdat het nu eenmaal financieel toch aantrekkelijk is op vele producten kunnen ze ook gewoon doorgaan met hun mannier van verkopen immers ze maken de omzet die ze minimaal nodig hebben toch wel....
Ik heb de laatste weken ook via de mail een heel interessante wisseling van berichten gehad waarin ik gewoonweg geen antwoorden kreeg op mijn vragen en als ik dat dan aangaf werd er mij verweten, in een nog dramatischere spelling dan de mijne al is, dat IK niet duidelijk was en zij heel erg duidelijk...
Ondanks dat prijs voor mij heel belangrijk is omdat mijn vrouw nu eenmaal niet dezelfde passie voor fietsen heeft en vind dat ik het moet doen met een bepaald budget (en dat is in mijn ogen volkomen terecht ook) ga ik toch gewoon weer terug naar Salden... OOK goedkoop en altijd correct in de mogelijkheden bij het terug mailen... Dan maar paar 10tjes meer en me 'echt' klant voelen.
Mijn eerste ervaring was goed (paar wielen maar ja daar hoefde verder ook niets voor te gebeuren; die graag, altublieft en dag) maar dat blijft de enige geld transactie tussen Vos en mij voor de komende tijd... Mss word het beter in de toekomst!
Ik heb de laatste weken ook via de mail een heel interessante wisseling van berichten gehad waarin ik gewoonweg geen antwoorden kreeg op mijn vragen en als ik dat dan aangaf werd er mij verweten, in een nog dramatischere spelling dan de mijne al is, dat IK niet duidelijk was en zij heel erg duidelijk...
Ondanks dat prijs voor mij heel belangrijk is omdat mijn vrouw nu eenmaal niet dezelfde passie voor fietsen heeft en vind dat ik het moet doen met een bepaald budget (en dat is in mijn ogen volkomen terecht ook) ga ik toch gewoon weer terug naar Salden... OOK goedkoop en altijd correct in de mogelijkheden bij het terug mailen... Dan maar paar 10tjes meer en me 'echt' klant voelen.
Mijn eerste ervaring was goed (paar wielen maar ja daar hoefde verder ook niets voor te gebeuren; die graag, altublieft en dag) maar dat blijft de enige geld transactie tussen Vos en mij voor de komende tijd... Mss word het beter in de toekomst!
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
Vandaag ook even naar Vos geweest voor een set nieuwe wielen. Had mn Specialized Tarmac frame meegenomen om te kijken hoe de wielen daarbij zouden staan.
Die ouwe vent kijkt eens naar mn frame met zo'n blik van 'waar kom je nou mn winkel mee in'. Vraag ik dus wat er mis mee is, zegt ie dat het een lelijk ding is, en dat ie kapot is.
Over smaak valt niet te twisten, maar om het nou gelijk een schadebak te noemen....
Nadat ik dus vroeg waar hij dan kapot is, probeert hij me wijs te maken dat ie ter hoogte van de bracket compleet door de midden is geweest. Ik met mn stomme hoofd neem hem nog even serieus en schrik dus behoorlijk.
Thuis aangekomen bedenk ik me dat het gewoon een prutser is, en besluit toch maar even langs 2 echte fietsenmakers te gaan. Allebei zien ze er niets vreemds aan, en vragen zich af waar hij de wijsheid vandaan haalt.
Dit om nog maar even te bevestigen dat hij lekker goeikoop is, maar TOTAAL geen verstand van zaken heeft.
Die ouwe vent kijkt eens naar mn frame met zo'n blik van 'waar kom je nou mn winkel mee in'. Vraag ik dus wat er mis mee is, zegt ie dat het een lelijk ding is, en dat ie kapot is.
Over smaak valt niet te twisten, maar om het nou gelijk een schadebak te noemen....
Nadat ik dus vroeg waar hij dan kapot is, probeert hij me wijs te maken dat ie ter hoogte van de bracket compleet door de midden is geweest. Ik met mn stomme hoofd neem hem nog even serieus en schrik dus behoorlijk.
Thuis aangekomen bedenk ik me dat het gewoon een prutser is, en besluit toch maar even langs 2 echte fietsenmakers te gaan. Allebei zien ze er niets vreemds aan, en vragen zich af waar hij de wijsheid vandaan haalt.
Dit om nog maar even te bevestigen dat hij lekker goeikoop is, maar TOTAAL geen verstand van zaken heeft.
Hmmm.... dat ie misschien een nieuw frame probeert te verkopen op deze manier, is niet zo netjes. Maar de fiets van een klant lelijk noemen is heel dom, ook al is een fiets (of auto) nog zo lelijk en oud, als verkoper zeg je dat nooit, 99% kans dat de klant nog trots is op zijn inruiler....
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03 jan 2008 19:53
Ben een paar weken ook even bij de beroemde Vossenzaak wezen kijken. Een Bianchi Infinito voor een mooie prijs.. mailen met Vos, ja een triple kon hij wel op de fiets zetten, geen probleem. Kom ik in de zaak en vraag even bij een wat gebrekkig Nederlands sprekende of hij me even op kon meten voor de Infinito met triple.
Maar meneerr dat kan niet. Vraag dan maar even aan je baas... Verkoper komt terug: Kan wel, kost €175 Euro....extra. Ik was gauw weer thuis.
Maar meneerr dat kan niet. Vraag dan maar even aan je baas... Verkoper komt terug: Kan wel, kost €175 Euro....extra. Ik was gauw weer thuis.
rein
Je weet dat als je naar vos gaat dat je niet opgemeten wordt en als dat wel gedaan wordt dan is het vaak slecht.
Je moet precies weten wat je moet hebben dan kun je daar goed slagen. Het is ook geen fm maar een dozenschuiver;)
Je moet precies weten wat je moet hebben dan kun je daar goed slagen. Het is ook geen fm maar een dozenschuiver;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
[quote="reinreidsma"]Ben een paar weken ook even bij de beroemde Vossenzaak wezen kijken. Een Bianchi Infinito voor een mooie prijs.. mailen met Vos, ja een triple kon hij wel op de fiets zetten, geen probleem. Kom ik in de zaak en vraag even bij een wat gebrekkig Nederlands sprekende of hij me even op kon meten voor de Infinito met triple.
Maar meneerr dat kan niet. Vraag dan maar even aan je baas... Verkoper komt terug: Kan wel, kost 175 Euro....extra. Ik was gauw weer thuis.[/quote]
Als je een email hebt waarin staat dat je voor hetzelfde geld een tripel erop hebt, heb je toch gewoon die mail uit te printen en heb je een deal op papier?
Of ging het niet zo?
[quote="fietspret"]Vos mailt me dat ik de kans loop dat ik een 2010 versie bij de ander koop. Prima, dus ik mail met de vraag wat de verschillen zijn met de 2011 versie, wellicht namelijk dat die verschillen dusdanig zijn dat ik alsnog bij Vos koop.
Het antwoord op de mail van Vos: "ga nou maar naar die ander, die is toch goedkoper."
Dus ik bel even, want dit vind ik echt te gek voor woorden: krijg ik een man aan de lijn die erg kortaf is en mij totaal niet wilt (of kan?) uitleggen wat de verschillen zijn. [/quote]
Om even advocaat van de duivel te spelen: waarom vraag je niet aan de andere handelaar of die 2010 wielen verkoopt?
En als je zelf niet weet wat het verschil is tussen de 2010 en 2011 versie, dan is het toch helemaal geen punt welke je koopt? Je wou duidelijk een bepaalde set wielen (en nu weet nog niemand over welke het gaat, hier opt forum valt genoeg info te halen over verschillen), dus of er nu een 2010, 2011 of 2012 versie van te koop is: jij kent het verschil niet en had sowieso die wielen gekocht. Koop ze dan daar waar ze tgoedkoopst zijn, of mis ik weer iets?
Maar meneerr dat kan niet. Vraag dan maar even aan je baas... Verkoper komt terug: Kan wel, kost 175 Euro....extra. Ik was gauw weer thuis.[/quote]
Als je een email hebt waarin staat dat je voor hetzelfde geld een tripel erop hebt, heb je toch gewoon die mail uit te printen en heb je een deal op papier?
Of ging het niet zo?
[quote="fietspret"]Vos mailt me dat ik de kans loop dat ik een 2010 versie bij de ander koop. Prima, dus ik mail met de vraag wat de verschillen zijn met de 2011 versie, wellicht namelijk dat die verschillen dusdanig zijn dat ik alsnog bij Vos koop.
Het antwoord op de mail van Vos: "ga nou maar naar die ander, die is toch goedkoper."
Dus ik bel even, want dit vind ik echt te gek voor woorden: krijg ik een man aan de lijn die erg kortaf is en mij totaal niet wilt (of kan?) uitleggen wat de verschillen zijn. [/quote]
Om even advocaat van de duivel te spelen: waarom vraag je niet aan de andere handelaar of die 2010 wielen verkoopt?
En als je zelf niet weet wat het verschil is tussen de 2010 en 2011 versie, dan is het toch helemaal geen punt welke je koopt? Je wou duidelijk een bepaalde set wielen (en nu weet nog niemand over welke het gaat, hier opt forum valt genoeg info te halen over verschillen), dus of er nu een 2010, 2011 of 2012 versie van te koop is: jij kent het verschil niet en had sowieso die wielen gekocht. Koop ze dan daar waar ze tgoedkoopst zijn, of mis ik weer iets?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
[quote="Soffatti"]Hoe gaat Vos om met garantie?
Leuk wielsetje bij hem gezien maar na dit topic gelezen te hebben wat huiverig over een aankoop daar.[/quote]
Garantie tot aan deur krijg je daar. Je mag daar van alles kopen en zwaaien met je geld maar zeker niet zeuren.
Aan mij zal hij geen cent verdienen
Leuk wielsetje bij hem gezien maar na dit topic gelezen te hebben wat huiverig over een aankoop daar.[/quote]
Garantie tot aan deur krijg je daar. Je mag daar van alles kopen en zwaaien met je geld maar zeker niet zeuren.
Aan mij zal hij geen cent verdienen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Hoe weet je dat? Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord eerlijk gezegd(iemand die het ook echt heeft meegemaakt)
[quote="japie carbon"]Hoe weet je dat? Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord eerlijk gezegd(iemand die het ook echt heeft meegemaakt)[/quote]
Ik, met een setje Bora's U2 Cult.
De wielen waren samen met de fietsen uit huis gestolen.
Verzekeraar vroeg o.a om Pinbewijs van de leverancier. Mag niet veel moeite zijn toch?
Nou...... daar deden ze niet aan. Koste teveel tijd, moeite ect ect, de pleuris en de groeten............ dat dan weer wel.
Verzekeraar snapte niet wie er nou wielen koopt van 2000 Euro, wilde daarom alle pinbonnen hebben van, onszelf en leverancier. Bij Wim was dat geen probleem.
Ik heb de spullen en de wielen wel volledig vergoed gekregen uiteraard, maar toch....
Later de wielen bij Wim in ZZ gaan halen. Zelfde prijs, goede service.
Cheers,
Peter
Ik, met een setje Bora's U2 Cult.
De wielen waren samen met de fietsen uit huis gestolen.
Verzekeraar vroeg o.a om Pinbewijs van de leverancier. Mag niet veel moeite zijn toch?
Nou...... daar deden ze niet aan. Koste teveel tijd, moeite ect ect, de pleuris en de groeten............ dat dan weer wel.
Verzekeraar snapte niet wie er nou wielen koopt van 2000 Euro, wilde daarom alle pinbonnen hebben van, onszelf en leverancier. Bij Wim was dat geen probleem.
Ik heb de spullen en de wielen wel volledig vergoed gekregen uiteraard, maar toch....
Later de wielen bij Wim in ZZ gaan halen. Zelfde prijs, goede service.
Cheers,
Peter