Ik lees wel vaker over lastige combinaties van bepaalde wielen met bepaalde banden.
Campa Neutron en Proton staan er op bekend, de DT RR 1.1. velg weet ik uit ervaring ook. Mijn Eurussen daarin tegen zijn erg makkelijk om een band op te krijgen.
Welke bandjes kun je het beste gebruiken bij velgen die waarschijnlijk een fractie te groot zijn?
DT RR 1.1 en Campa Proton icm Conti GP4000s is erg moeilijk.
EDIT: en misschien ook wel zo handig: wat is je alternatieve band?
Lastige wielen-banden combi's
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Volgens mij kan je het beter opsplitsen in een lijstje met wielen die erg groot zijn en een lijst banden die erg krap zijn.
DT RR 1.1 valt nog wel mee in vergelijking zwarte Shamal's. De oude zilveren Shamal's zijn ook vrij lastig, net een tikje lastiger dan 1,1's. Bijv een Open Pro velg is juist heel makkelijk om bandjes op te krijgen.
Volgens mij vallen alle Veloflex bandjes vrij krap. Tussen Vredestein Fortezza Tricomp heb ik nog al grote verschillen ondervonden, het ene bandje leg je er zo op, terwijl er ook tussen zitten die knap lastig zijn (a la GP4000).
DT RR 1.1 valt nog wel mee in vergelijking zwarte Shamal's. De oude zilveren Shamal's zijn ook vrij lastig, net een tikje lastiger dan 1,1's. Bijv een Open Pro velg is juist heel makkelijk om bandjes op te krijgen.
Volgens mij vallen alle Veloflex bandjes vrij krap. Tussen Vredestein Fortezza Tricomp heb ik nog al grote verschillen ondervonden, het ene bandje leg je er zo op, terwijl er ook tussen zitten die knap lastig zijn (a la GP4000).
-
- Forum-lid
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53
Er bestaan werktuigjes om te helpen je band op de velg te krijgen. Een soort bandenlichters, maar dan de andere kant op. Ik weet niet hoe ze heten, maar kom ze vrij vaak tegen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volgens mij is dat het paard achter de wagen spannen. De fabrikanten kunnen zich beter aan de norm houden
Bij de meeste wielsetjes is het ff doorduwen en de boel ligt erop.
Bij de meeste wielsetjes is het ff doorduwen en de boel ligt erop.
Less is bore
pleegzusterbloe schreef:Er bestaan werktuigjes om te helpen je band op de velg te krijgen. Een soort bandenlichters, maar dan de andere kant op. Ik weet niet hoe ze heten, maar kom ze vrij vaak tegen.
Bandenknecht:
[img=http://www.gbvmanen.demon.nl/plaatjes/bandenknecht.jpg]
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
Bandentest van Tour geeft misschien een redelijk beeld wat betreft banden
zie het kopje assembly bij de geteste banden
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle ... ghters.pdf
zie het kopje assembly bij de geteste banden
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle ... ghters.pdf
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
En de banden zijn te goed. Vroeger reed je gemiddeld 1 x per maand (iets overdreven) lek zodat je je arm (hand) spieren vaak genoeg trainde. Tegenwoordig leg je alleen nog maar nieuwe banden om een velg.
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40116
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
GastheerG schreef:Probleem is dat veel fietsers zo zijn afgetraind dat ze geen spierballen in hun armen meer hebben!
Echt een non topic dit. Maak vaak grapjes over wedstrijden bandjes omleggen maar dat komt er maar niet van terwijl veel het blijkbaar toch een issue vinden.
Strakke banden leg ik echt zo over Campa wielen heen.
Deels techniek en een beetje kracht.
Kom maar ff testen Gerard. Heb nog nieuw setje GP4000s-en hier liggen voor op de Dt RR 1.1 velg. Hebben al meerdere grote monden zich op verkeken
Zet ik het wel op film voor het forum *evil-grin*
Less is bore