Lastige wielen-banden combi's
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 nov 2008 12:09
Ik heb net een nieuwe set Easton EA50 gekocht. Nu krijg ik er met geen mogelijkheid mijn GP4000 op. Bij mijn oude wielen (Mavic Ksyrium Elite) gaf dit geen probeleem. Ben nu nog naar een oplossing op zoek......
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is een bekende lastige combi, maar met een plastic bandenlichter moet het toch echt wel lukken.
Fortezza's vallen nog al wisselend uit, ik heb vorig jaar er heel wat gehad en sommige gingen nog redelijk op m'n oude Shamal's. Maar ik heb ze ook wel eens gehad dat 't een aardig karwei was.
Fortezza's vallen nog al wisselend uit, ik heb vorig jaar er heel wat gehad en sommige gingen nog redelijk op m'n oude Shamal's. Maar ik heb ze ook wel eens gehad dat 't een aardig karwei was.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dt Swiss valt gewoon iets groter. En als je dan een stugge band hebt....
Less is bore
Vrijdag heb ik conti 4000s gehaald. Direct zonder problemen om mijn zonda's heen gelegd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 15 feb 2009 21:08
lancev7 schreef:zojuist gemerkt dat een conti grand prix (niet de 4000 serie) en een DTswiss velg ook bepaald geen prettige combinatie is. Nu was het thuis, maar moet er niet aan denken dat ik daarmee onderweg kom te staan.
daar moet je zeker niet aan denken,lek te rijden en dan maar worstelen..
Colnago Olympic Master lovert.
heb dr zin in!.
heb dr zin in!.
Michelin Pro Race 2/3 + Campa Neutron Ultra is wel ff zweten.
Michelin/Vittoria/Conti + Mavic CXP33/Ksyrium Elite/Ksyrium SL is een fluitje van een cent, met name de SL's.
(Toen ik nog met Ksyrium SL's reed nam ik vaak niet eens bandenlichters mee, want met de hand trok je de band er zo af)
Michelin/Vittoria/Conti + Mavic CXP33/Ksyrium Elite/Ksyrium SL is een fluitje van een cent, met name de SL's.
(Toen ik nog met Ksyrium SL's reed nam ik vaak niet eens bandenlichters mee, want met de hand trok je de band er zo af)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 nov 2008 12:09
Amclassic-fan schreef:Dat is een bekende lastige combi, maar met een plastic bandenlichter moet het toch echt wel lukken.
Fortezza's vallen nog al wisselend uit, ik heb vorig jaar er heel wat gehad en sommige gingen nog redelijk op m'n oude Shamal's. Maar ik heb ze ook wel eens gehad dat 't een aardig karwei was.
Vandaag nog weer aan het worstelen geweest. Heeft me 2 plastic bandenlichters + 3 nagels gekost. Heb de moed opgegeven. Ga nu Michelin Pro Race 3 proberen. Iemand bekend met deze combi? Ga ik tegen hetzelfde probleem aanlopen?
Met mijn Easton Circuit velgen heb ik ook altijd gedonder om de banden er op te leggen. Dit had ik nooit met mijn Bontrager Select velgen. Maar ja die reden ook niet zo lekker.
Weet iemand goede banden die makkelijk om de Easton's te leggen zijn.......uiteraard betaalbaar.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Weet iemand goede banden die makkelijk om de Easton's te leggen zijn.......uiteraard betaalbaar.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Fietsen - Hardlopen.....ik kan niet kiezen!!
Bandenlichters en nagels hoef je toch helemaal niet te gebruiken om een bandje op te leggen? Ik heb Michelin Pro2 Race en Campagnolo Neutron en doe het gewoon met m'n handen.
Misschien toch een kwestie van techniek:
- Laat een beetje lucht on de band zitten, voldoende om hem in vorm te houden maar niet meer.
- Werk naar het ventiel toe; met behulp van het ventiel kun je je binnenband van de rand afduwen als hij tussen buitenband en velg dreigt te komen.
- Tot de laatste dertig centimeter moet je de band zo om de velg kunnen krijgen.
- Maak nu een rondje over het wiel, en duw de hieldraad van de buitenband helemaal naar het midden van de velg. Nu moet je met je duimen de band weer een paar centimeter over de velgrand kunnen krijgen.
- Als er plooien in de buitenband komen moet je de binnenband iets verder laten leeglopen.
- Herhaal het rondje rond het wiel en een centimeter verder erop tot de band erop zit.
- Lukt het laatste stukje echt niet? Laat de binnenband helemaal leeglopen, duw het ventiel in de velg om ervoor te zorgen dat de binnenband helemaal in de buitenband zit, en doe weer een rondje rond het wiel.
De truc is om de band steeds naar het midden van de velg te duwen. Daar is de omtrek van de velg het kleinst, dus krijg je de meeste ruimte aan de open kant om de band over de velgrand te krijgen.
Misschien toch een kwestie van techniek:
- Laat een beetje lucht on de band zitten, voldoende om hem in vorm te houden maar niet meer.
- Werk naar het ventiel toe; met behulp van het ventiel kun je je binnenband van de rand afduwen als hij tussen buitenband en velg dreigt te komen.
- Tot de laatste dertig centimeter moet je de band zo om de velg kunnen krijgen.
- Maak nu een rondje over het wiel, en duw de hieldraad van de buitenband helemaal naar het midden van de velg. Nu moet je met je duimen de band weer een paar centimeter over de velgrand kunnen krijgen.
- Als er plooien in de buitenband komen moet je de binnenband iets verder laten leeglopen.
- Herhaal het rondje rond het wiel en een centimeter verder erop tot de band erop zit.
- Lukt het laatste stukje echt niet? Laat de binnenband helemaal leeglopen, duw het ventiel in de velg om ervoor te zorgen dat de binnenband helemaal in de buitenband zit, en doe weer een rondje rond het wiel.
De truc is om de band steeds naar het midden van de velg te duwen. Daar is de omtrek van de velg het kleinst, dus krijg je de meeste ruimte aan de open kant om de band over de velgrand te krijgen.
Burd schreef:De truc is om de band steeds naar het midden van de velg te duwen. Daar is de omtrek van de velg het grootst, dus krijg je de meeste ruimte aan de open kant om de band over de velgrand te krijgen.
Het kleinst zul je bedoelen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gisteren geprobeerd om een setje Pariba Revolution draadbandjes om de EA50's van mijn vriendin te krijgen. Niet gelukt en stukken vel van mijn handen..........
De bij de fiets geleverde Schwalbe Blizzards gingen ook al zo moeilijk bij een lekke band onderweg. Mijn vriendin is als de dood dat ze een keer in haar eentje een lekke band krijgt....
Iemand suggesties voor een mooi, maar makkelijk te monteren bandje voor om EA50 wielen??
De bij de fiets geleverde Schwalbe Blizzards gingen ook al zo moeilijk bij een lekke band onderweg. Mijn vriendin is als de dood dat ze een keer in haar eentje een lekke band krijgt....
Iemand suggesties voor een mooi, maar makkelijk te monteren bandje voor om EA50 wielen??