Hulp bij bandenkeuze
Hier ook GP4000s. Train er mee en rijd er wedstrijden en cyclo's mee. Nooit problemen. zeer weinig lek. Heb ook een keer met een setje Schwalbes gereden (zat standaard op mijn Canyon). Die banden vreten gewoon steentjes. Onwaarschijnlijk hoeveel steentjes er in gaan zitten.
Waarom jezelf tijdens trainingen kwellen (vooral als je lek rijdt) met stugge draadbanden? De tijd vouwbandjes te duur waren om op te trainen ligt volgens mij wel achter ons. Ik gebruik liever iets als Rubino Pro: een redelijk soepele vouwband die toch lekbestendig en slijtvast is.
voor te koersen GP4000s, van de pro³race zou ik afblijven, ze kosten evenveel als de conti's en gaan stuk minder lang mee.
Maar de veloflexen zijn in mijn ogen beter dan de conti's ze rijden meer als tubes omdat ze zo 'laag' zijn, ze zijn wel moeilijk om je velg te krijgen eerste keer.
Voor te trainen heb ik gewone conti GP (niet 4000(s)) die zijn bij hopmans opt zolder 11 euro, en die zijn niet te slecht om mee te koersen, wel wat zwaar.
Maar de veloflexen zijn in mijn ogen beter dan de conti's ze rijden meer als tubes omdat ze zo 'laag' zijn, ze zijn wel moeilijk om je velg te krijgen eerste keer.
Voor te trainen heb ik gewone conti GP (niet 4000(s)) die zijn bij hopmans opt zolder 11 euro, en die zijn niet te slecht om mee te koersen, wel wat zwaar.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Gewone GP's zijn zo stuk als wat maar kan. Daar moet je geen wedstrijd mee willen rijden, dat is niet een theoretisch beetje wat je dan langzamer rijdt, maar dat merk je gewoon in de praktijk. Daarnaast is het rubber heel hard waardoor de grip niet echt overhoudt.
GP4000's vallen een stuk krapper dan de oude 3000's, die kreeg je meestal er heel makkelijk omheen, terwijl de 4000 nog al eens erg moeilijk gaat. Maar niets is zo'n worstelpartij als een Veloflex om een te grote Campa velg leggen (bijv oude zwarte Shamal's).
GP4000's vallen een stuk krapper dan de oude 3000's, die kreeg je meestal er heel makkelijk omheen, terwijl de 4000 nog al eens erg moeilijk gaat. Maar niets is zo'n worstelpartij als een Veloflex om een te grote Campa velg leggen (bijv oude zwarte Shamal's).
En om bij de veloflexen erom te leggen, smeer je je biba best in met talkpoeder, dat helpt te voorkomen dat je bandje tussen je buitenband en velg geklemd wordt.
Maar na de worstelpartij heb je wel schitterende heel goede banejes op je wielen.
Van die gewone GP's wist ik niet, adviesprijs is 28 euro, dus dacht ik dat ze wel goed waren.
Ze voelen idd wel stug aan.
Maar na de worstelpartij heb je wel schitterende heel goede banejes op je wielen.
Van die gewone GP's wist ik niet, adviesprijs is 28 euro, dus dacht ik dat ze wel goed waren.
Ze voelen idd wel stug aan.
oke duidelijk, op de racewielen komen zeker continental gp4000s banden, nog nooit op gereden dus hopelijk verrassen ze ze me aangenaam.
racewielen: conti gp4000s
klassieker/trainingswielen: michilen pro2race
bedankt en grtzz Ghisallo
racewielen: conti gp4000s
klassieker/trainingswielen: michilen pro2race
bedankt en grtzz Ghisallo
Ik heb ooit één setje Schwalbe Stelvio gehad maar die waren wel erg snel vierkant, de trade-off tussen grip en duurzaamheid was mij te scheef. Net een paar Ultremo R op mijn velgen gegooid (de brede versie, 25 ipv 23) en de eerste indruk is prima: rollen erg licht en comfortabel (erg subjectief, ik geef het toe!). Scherp geprijsd bij futurumshop.
Sprintbom schreef:Met conti's doet je nooit een slechte zaak.
Maar een vraagje. Wat is het verschil tussen de GP 4000 en de GP 4000S?
De GP 4000S is de opvolger van de GP 4000. Volgens mij minimaal verschil (ander uiterlijk, iets andere compound).
pinaman schreef:Sprintbom schreef:Met conti's doet je nooit een slechte zaak.
Maar een vraagje. Wat is het verschil tussen de GP 4000 en de GP 4000S?
De GP 4000S is de opvolger van de GP 4000. Volgens mij minimaal verschil (ander uiterlijk, iets andere compound).
Bedankt voor de info. Dan zal ik wel met de 4000 blijven rijden. Of zou de meerwaarkost van de 4000S werkelijk de moeite zijn en dan bedoel qua kwaliteit en of langere levensduur.
- spinningfreak
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23
Sprintbom schreef:pinaman schreef:Sprintbom schreef:Met conti's doet je nooit een slechte zaak.
Maar een vraagje. Wat is het verschil tussen de GP 4000 en de GP 4000S?
De GP 4000S is de opvolger van de GP 4000. Volgens mij minimaal verschil (ander uiterlijk, iets andere compound).
Bedankt voor de info. Dan zal ik wel met de 4000 blijven rijden. Of zou de meerwaarkost van de 4000S werkelijk de moeite zijn en dan bedoel qua kwaliteit en of langere levensduur.
Je informatie is op z'n minst achterhaald. Momenteel kost bij bijvoorbeeld bike-components.de 4000 band 24,95 per stuk. De 4000S kost 22,95 per stuk of 44,95 per twee. Gecombineerd met het feit dat de 4000S bij de laatste test in Tour magazin er absoluut als beste uitkwam zou ik de volgende keer gewoon overstappen op de 4000S.
Spinningfreak schreef: Je informatie is op z'n minst achterhaald. Momenteel kost bij bijvoorbeeld bike-components.de 4000 band 24,95 per stuk. De 4000S kost 22,95 per stuk of 44,95 per twee. Gecombineerd met het feit dat de 4000S bij de laatste test in Tour magazin er absoluut als beste uitkwam zou ik de volgende keer gewoon overstappen op de 4000S.
Bij bv Futurumshop kost 4000S nog altijd 5 euro duurder.
Dus zo achterhaald is mijne info dus niet.