crankset 10 speed bladen 11 speed
bialucci schreef:Ik heb nu een record 08 10 speed groep die wil ombouwen naar compact, kan ik hier ook een 11 speed voorderailleur en crank voor gebruiken?
Hoi,
Dat zou moeten werken maar waarom duur 11S spul inzetten in een 10S groep van hooguit geen jaar oud terwijl er overal 10S onderdelen worden gedumpt?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
kun je me ook nog aangeven waar deze items "gedumpt" worden, ik ben ze de laatste weken niet meer tegengekomen.
Daarnaast vindt ik de 11 speed bladen en voorderailleur mooier, en zo kan ik later eenvoudig opwaarderen naar 11 speed.
Bij Hopmans heb ik het Chorus crankstel gezien voor 260 euro, lijkt me geen slechte prijs
Daarnaast vindt ik de 11 speed bladen en voorderailleur mooier, en zo kan ik later eenvoudig opwaarderen naar 11 speed.
Bij Hopmans heb ik het Chorus crankstel gezien voor 260 euro, lijkt me geen slechte prijs
bialucci
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 23 apr 2004 00:16
bialucci schreef:kun je me ook nog aangeven waar deze items "gedumpt" worden, ik ben ze de laatste weken niet meer tegengekomen.
Daarnaast vindt ik de 11 speed bladen en voorderailleur mooier, en zo kan ik later eenvoudig opwaarderen naar 11 speed.
Bij Hopmans heb ik het Chorus crankstel gezien voor 260 euro, lijkt me geen slechte prijs
is idd niet duur
ik vond op het forum nog een topic over dit onderwerp en het schijnt dat je de 10 speed shifters heel gemakkelijk om kunt bouwen naar 11 speed. En met deze ombouw, cassette en ketting moet het werken, zie dit filmpje: http://uk.youtube.com/watch?v=MZBzT4ZmSTU
de topic waar ik dit vond: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=227 ... =24#363136
(ik heb inmiddels shifters, ketting en cassette besteld en ga hiermee beginnen - ik hou jullie op de hoogte)
Colnago, Campagnol Super Record 11 sp, Zipp, Hammerhead Karoo en PowerPod
roger schreef:Ja idd de 10speed bladen zouden gewoon moeten werken volgens mijn fietsenmaker,omdat ik voor een 50er voorblad kies en en 34er(11speed) hier in limburg eigenlijk niet nodig heb koop ik een 38er(10speed) erbij en dat zou gewoon moeten werken
Zo kan ik alle terreinen wel aan ga ik naar Italie of Frankrijk steek ik een 34 en hier in het heuvelland een 38er.
Begrijp ik het goed dat je op een record 2009 compact crankstel ook het 34 blad kan vervangen door een (BBB of TA 10-speed) 42-er?
Eerst het spulletje, dan het knulletje... of is het andersom?