Lichte wielen voor zwaardere rijders
Ik ben nu 88 kg, dat moet zo tegen de zomer wel 85 of 84 kg zijn, maar met dit gewicht is het uitkijken met te lichte wielen. Ik train nu op easton circuits en zoek voor in de bergen een set lichte wielen, die mijn gewicht goed kunnen dragen. Niet té duur natuurlijk. Ik rij op een cervelo R3 met Ultegra SL groep. Tips?
Moest je het niet erg vinden vanwege je shimano groep, is Neutron ultra een goede optie, en alle betere campa (vb shamal ultra) wielen zijn ook sterk genoeg, en met shimano body te krijgen.
Verder is een handgespaakt setje met tune naven en ambrosio nemesis velgen voor tubes en sapim laser spaken heel stevig en licht
Verder is een handgespaakt setje met tune naven en ambrosio nemesis velgen voor tubes en sapim laser spaken heel stevig en licht
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 dec 2008 14:58
Ik heb een nieuwe fiets besteld (focus Izalco Team) met S-ram RED en Mavic Cosmic SLR wielen. Ik wil graag Fulcrum Zero (black/red). Wie weet zijn deze wielen iets voor jou. Mijn vaste prijs= 1000.- euro (het goedkoopste gezien op internet 1149.- euro) Het bertefd dus nieuwe wielen van "2009"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13670
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zou voor een handgespaakt setje gaan, echt heel zwaar ben je ook niet. Alu nippels zou ik niet nemen, alhoewel ik ze op de mtb met 78 kilo wel heb.
Alleen is mijn persoonlijke mening dat een racewiel misschien wel meer klappen te voorduren krijgt door de zeer hoge bandenspanning.
Je kunt bv voor DT240 of 190, hope pro 2 of 3 naven gaan.
ICM Sapim x-ray's spaken
ICM DT RR1.1 velgen
zo'n setje zal tussen de 1500 en 1600 gram zijn. je kan dan zelfs bv voor achter 32 of 36 spaken nemen, mocht er toch iets stuk gaan is het makkelijk te vervangen ook in het buitenland. Met systeemwielen is dat wel anders!
Alleen is mijn persoonlijke mening dat een racewiel misschien wel meer klappen te voorduren krijgt door de zeer hoge bandenspanning.
Je kunt bv voor DT240 of 190, hope pro 2 of 3 naven gaan.
ICM Sapim x-ray's spaken
ICM DT RR1.1 velgen
zo'n setje zal tussen de 1500 en 1600 gram zijn. je kan dan zelfs bv voor achter 32 of 36 spaken nemen, mocht er toch iets stuk gaan is het makkelijk te vervangen ook in het buitenland. Met systeemwielen is dat wel anders!
Zie: http://bikexperto.com , Produktgroep "Lightweight wielen"
M5 hubs with ceramic lagers
Rear wheel 28 holes Niobium XR 300 rim
front wheel 24 holes niobium XR 270 rim
black CX RAY spokes
Weight: 1270-1330 gr.
Prijs: 520.00
Ik weet niet welke voornaaf hier gebruikt wordt, maar zou dan wel de "Straight Pull" voornaaf nemen, welke aanzienlijk robuster zou zijn dan de "Flens" versie (en scheelt maar een paar gram; 46 vs. 33 gram).
Naven:
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/_m5 ... achternaaf
Ik heb geen ervaring met de M5 naven, maar mijn XR300 achterwiel (32sp/Record naaf/DT Comp) doet naar mijn mening (en ervaring) niet onder voor de Circuit (maar heeft dus 4 spaken meer).
De XR270 velg is naar het schijnt wel "iets slapper" dan de XR300 (en dus de Circuit).
M5 hubs with ceramic lagers
Rear wheel 28 holes Niobium XR 300 rim
front wheel 24 holes niobium XR 270 rim
black CX RAY spokes
Weight: 1270-1330 gr.
Prijs: 520.00
Ik weet niet welke voornaaf hier gebruikt wordt, maar zou dan wel de "Straight Pull" voornaaf nemen, welke aanzienlijk robuster zou zijn dan de "Flens" versie (en scheelt maar een paar gram; 46 vs. 33 gram).
Naven:
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/_m5 ... achternaaf
Ik heb geen ervaring met de M5 naven, maar mijn XR300 achterwiel (32sp/Record naaf/DT Comp) doet naar mijn mening (en ervaring) niet onder voor de Circuit (maar heeft dus 4 spaken meer).
De XR270 velg is naar het schijnt wel "iets slapper" dan de XR300 (en dus de Circuit).