Het merk voor de winteroverschoen maakt me eigenlijk geen bal uit. Voor mij gaat het m.n. over het gemak met het aantrekken. De laatste jaren heb ik versie met de open zool met tussen hak en schoenplaatje een stookje klittenband. Mijn laatste aankoop was de Ultima Fleximax, goede dikke overschoen met goede pasvorm (24,95 euro bij Goossens in de opruiming)
Aanvulling op oorspronkelijke tekst:
Voordeel van bovengenoemde overschoen vind ik eveneens de rits aan de zijkant. De vele paren overschoenen die ik in mijn "carriere" versleten heb overleden allen aan kapotte ritsen. Op de wijze waarop de Fleximax zijn ritsen heeft heb ik de indruk dat er minder druk op de ritsen staat waardoor duurzamer.
Groeten,
Eric
Tips voor nieuwe overschoenen
-
- Forum-lid
Ondanks mijn Neopreen-overschoenen en dikke sokken en nog
voldoende lucht (ruimte) in mijn schoenen, is het met de warmte na ca.
1,5 uur wel gebeurd. (buitentemperaturen ca. -2 graden)
Is hier nog wat aan te doen, uiteindelijk komt aan alles een eind ?
herkenbaar, ik was vandaag ook nog 1.5 uur onderweg in dat prachtige zonnetje! Maar wel fris, inderdaad.... Zorgen dat je schoenen warm zijn als je ze aantrekt (dus niet koud uit de schuur pakken), scheelt in ieder geval iets. En anders van die verwarmde inlegzooltjes, dat is alleen niet echt goedkoop. was in september een topic over op dit forum.
-
- Forum-lid
VANZOMERENG schreef:Ondanks mijn Neopreen-overschoenen en dikke sokken en nog
Met deze combinatie houd ik het 4 uur vol zonder last van de kou:
- zomersokjes
- zomerschoenen
- skisokken met gaten ter plaatse van de schoenplaatjes
- dun winddicht overtrekje
Vergeet als aanvulling op de genoemde items niet de boterhamzakjes om de voeten, werkt bij mij al jaren !!! Merk het verschil door in de eerst komende rit maar 1 voet te voorzien van een zakje.
Verkrijgbaar bij elke supermarkt.......
Groeten,
Eric
Verkrijgbaar bij elke supermarkt.......
Groeten,
Eric
Joopi;
Waar kan ik van die verwarmde inlegzooltjes kopen? Ik kan ze nergens vinden.
Ik houd me zelf nu warm met Pro Endure NPU+ dit gaat voor de MTB goed, maar ik wil ook wel eens een lange tocht maken op de wielrenner. Als mijn voeten beginnen te zweten komt er toch kou doorheen.
En wie heeft er ervaring met de Sealskinz sokken (die waterdichte); blijf je dan ook beter warm?
Waar kan ik van die verwarmde inlegzooltjes kopen? Ik kan ze nergens vinden.
Ik houd me zelf nu warm met Pro Endure NPU+ dit gaat voor de MTB goed, maar ik wil ook wel eens een lange tocht maken op de wielrenner. Als mijn voeten beginnen te zweten komt er toch kou doorheen.
En wie heeft er ervaring met de Sealskinz sokken (die waterdichte); blijf je dan ook beter warm?
Empella Orbiter, afmontage Campagnolo
Trek 8500, Fox 100 RL, afmontage XT
En voor de echte bagger; mijn oude Trekkie 7000, XT, Manitou
Trek 8500, Fox 100 RL, afmontage XT
En voor de echte bagger; mijn oude Trekkie 7000, XT, Manitou
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als het probleem is dat je zweetvoeten krijgt en dan dus koude voeten gaan verwarmende zooltjes waarschijnlijk niet erg veel helpen. Dan ga je nog meer zweten en worden je voeten dus uiteindelijk alleen maar kouder.
Je moet in de kou hoe dan ook voorkomen dat je gaat zweten. Als je eenmaal klam bent geworden raak je het vocht nauwlijks meer kwijt en krijg je het ijskoud.
Je moet in de kou hoe dan ook voorkomen dat je gaat zweten. Als je eenmaal klam bent geworden raak je het vocht nauwlijks meer kwijt en krijg je het ijskoud.