Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Amateurisme in de fietsenbranche.

mastert
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jun 2006 16:36

mastert 23 dec 2008 11:36

Je moet voor de grap eens rond gogelen op deze meneer. Of op z'n website.
Zijn opstelling hier is niet exemplarisch zegmaar.
Je (de rest van de wereld) hebt/heeft hoe dan ook geen gelijk en dat zal je weten ook. Haha.
Dan zoek je het toch lekker zelf uit. Je zal het wel weten denk ik dan.

Tijmon

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 23 dec 2008 12:04

Als je €2000,- of meer gaat vragen voor een omafiets, zul je er niet al te veel verkopen volgens mij. Zeker daar de "normale" omafiets op elke hoek van de straat vanaf €100,- te krijgen is. Dan zeg ik: "dan maar een RVS fiets ipv. een titanium. Dan kan ie nog zo lang mee gaan, 20 RVS omafietsen gaan nog altijd langer mee dan 1 titanium."
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 23 dec 2008 12:18

Die omafietsen van 100,- zijn niet van RVS, eerder van verwarmingsbuizen. Maar je stelling gaat nog steeds op ;)

Ook leuk: de passage op de website over het terugverdienen van je investering. Na 18.000 km heb je je omafiets al terugverdiend!

alfie
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 nov 2006 13:18

alfie 23 dec 2008 12:54

Dit hele verhaal doet me denken aan de cartoon in Fiets, de Ti rollator met XTR schijfremmen.

Leuk maar niet haalbaar.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 23 dec 2008 12:59

Als ik dit:

http://www.zibb.nl/10234566/Eigen-zaak/ ... -fiets.htm

zo lees is het deze Joep Salden met enigzins vergelijkbare uitgangspunten wel gelukt een fiets voor een redelijk bedrag te produceren en de juiste afzetkanalen te vinden (fiets schijnt "hip" gevonden te worden en wordt juist niet via fietsenhandel maar via design- en interieurzaken verkocht te worden). En niet zonder succes getuige de interesse van een warenhuis (gokje: Bijenkorf?)

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 28 dec 2008 23:03

[quote="whs"]Amateurisme in de fietsenbranche.

O.a. aangeschreven:
- Agu
- Juncker
- cyclia
- Pointbike.nl (= Rivosports, Lezyne accessoires, ik ben b.v. geinteresseerd in de Alloy floor drive en RVS multitools)

en dan nog een paar andere via een webformulier, zoals
- Kruitbosch
- KMG

Conclusie:

Wat mij betreft tot nu toe een dikke min voor de groothandels/importeurs/fabrikanten waar ik mee te maken heb gehad, behalve i.h.b. Avada, KMG, Fallbrook. Wat betreft Juncker moet ik nog kijken hoe dat verder gaat.

[/quote]


Of je 'zoekt' eens goed en gaat naar een leverancier waar ze alles leveren. Kun je meteen profiteren van betere marges wanneer je veel inkoopt. Doe je in het begin maar wat consensies in je product keuze.
Maar dan zie je meteen de inkoopsprijzen van enkele B merken en dan kun je direct concluderen dat die misschien wel 70% lager zijn dan jou fietsen. en dat zou je aan het denken moeten zetten volgens mij

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 29 dec 2008 08:16

De laatste reactie van TS is van 21-12. Volgens mij is hij niet op het forum gekomen om te leren, maar om te klagen. Laat mij de toekomst voorspellen: hij gaat het op deze wijze niet redden.

touran
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 sep 2008 18:04

touran 30 dec 2008 15:50

Tja.
Weet niet hoe hij een en ander geregeld heeft bij de HH importeurs!!!.
Ik zat er binnen een week binnen met alles wat ik nodig had op het gebied van race en mountainbiken.
Dussssssssssssss?
Ligt dat aan mij of de importeurs.
Vind het overigens een beetje vreemd verhaal met een ti omafiets??
groeten;touran
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 31 dec 2008 21:53

Leeftijd zegt niets over de ervaring van de ondernemer. De kwaliteit van het ondernemersplan zegt over deze ervaring zoveel meer. Heb je in theorie alles doordacht en is de volgende stap in de werkelijke wereld je theorie te staven, dan kan niets je in de weg staan om dat doel te bereiken. De kunde om anderen voor je kar te spannen is een niet weg te denken en beslissende faktor in het realiseren van je doel als ondernemer. Jij strandt al op een niveau, de interesse wekken voor samenwerking, dat nog zover af ligt van de daadwerkelijke uitwisseling van kennis met toekomstige partners, dat ik dit project niet zie slagen. Ondernemers die hun doel weten te bewerkstelligen beschikken vaak over een flexabiliteit die gestoeld is op zelfverzekerdheid voortkomend uit kennis en de gave om op ieder niveau met een ieder te communiceren. Je schrijft naar bedrijven om binnen te komen. Het zegt alles over je daden drang en ervaring als verkoper/ondernemer en waarschijnlijk ook over de importantie voor jou van dit project.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 02 jan 2009 12:58

Het is zo dat wanneer je een goed verhaal hebt de verdelers natuurlijk ook wel mee willen doen. Zij willen namelijk ook gewoon verkopen.

Het is zo dat email vaak niet echt snel wordt beantwoord. Maar wanneer je er nog een baan bij hebt is het natuurlijk wel lastig om te gaan bellen in de baas zijn tijd. De meeste starters zullen het bedrijf starten terwijl ze nog ergens anders werkzaam zijn.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 06 mar 2009 11:01

[quote="marktplaats.nl"]Naam Gambiet fietsen

Beschrijving
Aangeboden: Duurzame fietsen van titanium + RVS.

Iedere fiets wordt naar wens, op maat gemaakt, met titanium frame/voorvork, RVS achterdrager + spatborden + stuur/stuurpen, met zeer goede koplamp zoals Schmidt Edelux of IQ Cyo, naafdynamo, etc.

Typen: Dagelijkse fiets zoals een een oma- of opa fiets, en een reisfiets.

Te leveren met goede zadels van Brooks, Lepper, Selle anatomica. Allemaal uit te proberen, de koplampen kan u 's avonds bekijken op een niet-verlichte weg om te zien hoe veel beter deze zijn dan andere lampen.

Fietsen met Brooks zadels worden geleverd met Brooks krant, en DVD.
Prijzen vanaf ca. 2100 euro voor een 3 versnellings versie, 2500 euro voor een versie met NuVinci traploos verstelbare naaf, en 3500 euro voor een versie met Rohloff naaf, schijfremmen, en B17 titanium of Selle anatomica.

Afbeelding

Zie marktplaats.nl[/quote]

Hij heeft het niet opgegeven, zoveel is duidelijk. Alleen heeft ie nog steeds geen foto's van een volledige fiets. Das niet handig natuurlijk. :)

Plaats reactie