Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Frame rond de 1000 euro

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 19 dec 2008 13:51

japie carbon schreef:Nu doen jullie net of je dagelijks een Cervelo ziet. Ik zie toch echt (veel) meer ridley en stevens den cervelo,


Ja dat is niet zo gek als je kijkt wat voor prijskaartje eraan hangt...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 19 dec 2008 14:05

jaapie91 schreef:
japie carbon schreef:Nu doen jullie net of je dagelijks een Cervelo ziet. Ik zie toch echt (veel) meer ridley en stevens den cervelo,


Ja dat is niet zo gek als je kijkt wat voor prijskaartje eraan hangt...


Prijskaartje kan je er gewoon afhalen nadat je hem gekocht hebt.:D
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 dec 2008 14:30

Voor 1049e koop je in de opruiming een Cinelli Estrada. Zie je ook niet elke dag. Of het de meest geschikte kandidaat is voor triathlon weet ik niet.

http://www.gambacicli.com/cinelli-estra ... -2406.html

Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3812
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 dec 2008 14:57

Prorace, zie niet veel (iig niet in NL).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

janalbert
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:59

janalbert 19 dec 2008 15:05

Je kan ook een frame op maat laten maken bij Herman Braun. Daar zie je er ook niet veel van.
Dat kan volgens mij ook binnen deze prijsklasse.

janalbert
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:59

janalbert 19 dec 2008 15:22

Wat dacht je van deze? EUR 1039 bij Salden.

Afbeelding

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 19 dec 2008 15:29

indien je een licentie hebt zou ik eens bij Canyon kijken

http://www.canyon.com/_nl/service/spons ... lZyWpIwH8B

speedmax alu 699 euro met licentie 899 zonder

http://www.canyon.com/_nl/triatlonbikes/bike.html?b=889

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 19 dec 2008 15:51

Mijn suggestie zou dezelfde zijn als zijn als die van JackBrown: De Red Bull carbonflyer race. Zeer veelzijdig inzetbaar door de verschillende zadelpenadapters, waardoor je van een pure racegeometrie kunt wisselen naar een triathlon/tijdrit geometrie. Qua techniek en eigenschappen toch weer een stapje mooier dan de Cervelo S1.

dream
Forum-lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 jan 2005 15:16

dream 19 dec 2008 20:59

Be-one heeft ook een supergoed frame voor 1249 euro, is ook nog eens erg licht, en is er in zwart rood en wit.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 dec 2008 21:00

perik schreef: Qua techniek en eigenschappen toch weer een stapje mooier dan de Cervelo S1.


Hoe zo? Verklaar je nader.
What makes the boat go faster?

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 19 dec 2008 22:23

Als je iets wilt hebben wat exclusief is dan kun je beter met je bestaande frame en een origineel gepersonaliseerd spuitschema, naar een spuiter gaan.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 19 dec 2008 22:29

Livio Livius schreef: Hoe zo? Verklaar je nader.


De Red Bull is typisch een modern carbon frame. Met goede stijheid, lekker gewicht, mooie details en algeheel een mooie afwerking. Als ik er naar kijk krijg ik echt het idee dat er enorm over is nagedacht; er klopt gewoon een heleboel aan.
Mijns inziens is de soloist/s1 toch een beetje een achterhaald. Weliswaar is er ook enorm goed over nagedacht, maar dat is al weer heel wat jaartjes geleden (hoelang is de soloist al onveranderd op de markt?). Intussen hebben andere merken die inhaalslag wel gemaakt. De S1 is niet bijzonder licht (ook niet voor een alu frame met dik 1400g) of stijf. Verder vind ik persoonlijk de afwerking minder en het spuitwerk gewoon lelijk. Een voordeel zou dan zijn dat de S1 iets meer aerodynamisch zou zijn, waarvan ieder voor zich kan uitmaken of dat doorslaggevend is. Overigens heeft de S1 wel een mooie upgrade gekregen in de vorm van de 3T vork ipv die Wolf met stalen vorkbuis. Nogmaals, dit is mijn mening; je vraagt er immers naar.

Plaats reactie