Speedplay: zadelhoogte?
-
- Forum-lid
Hallo allemaal,
Na mijn post over de look keo carbon pedalen heb ik na het lezen van verschillende topics op dit forum dan toch maar beslist om de speedplay pedalen (stainless) te kopen. waar ik niet helemaal duidelijkheid in had was wat je moet doen ivm de zadelhoogte.
Ik reed met de classic look pedalen (voor keo) en nu dus met de speedplay's (op mijn sidi's).
Mijn vraag: moet het zadel zakken en hoeveel zou dit zijn dan. Ik heb mijn zadel met 2mm laten zakken maar ben hier toch wat onzeker over.
Alvast bedankt voor de reacties!!
Na mijn post over de look keo carbon pedalen heb ik na het lezen van verschillende topics op dit forum dan toch maar beslist om de speedplay pedalen (stainless) te kopen. waar ik niet helemaal duidelijkheid in had was wat je moet doen ivm de zadelhoogte.
Ik reed met de classic look pedalen (voor keo) en nu dus met de speedplay's (op mijn sidi's).
Mijn vraag: moet het zadel zakken en hoeveel zou dit zijn dan. Ik heb mijn zadel met 2mm laten zakken maar ben hier toch wat onzeker over.
Alvast bedankt voor de reacties!!
je kan de stack height opzoeken van beide pedalen. dit is de hoogte van de as van het pedaal tot de zool van de schoen.
het verschil tussen de twee is het hoogteverschil waarmee je zadel omlaag (waarschijnlijk) gaat. let op: bij speedplay is er verschil tussen de 3-punts en 4-punts aansluiting (de laatste heeft geen adapter tussen plaatje en schoenzool, dus een groter verschil met de keo's)
het verschil tussen de twee is het hoogteverschil waarmee je zadel omlaag (waarschijnlijk) gaat. let op: bij speedplay is er verschil tussen de 3-punts en 4-punts aansluiting (de laatste heeft geen adapter tussen plaatje en schoenzool, dus een groter verschil met de keo's)
Op de site van Speedplay.com kun je erg gemakkelijk de verschillen vergelijken tussen de pedalen.
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... ompareroad
http://www.speedplay.com/index.cfm?fuse ... ompareroad
- de zwarten
- Forum-lid HC
Zet je stuur ook zoveel lager.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Als ik sidis heb is het dan 4punts of 3punts? Beetje leek hierin:)
Speedplay Look pp 296
Stack Height on 3-Hole Mounting + 11.5mm vs. 22.0mm
Stack Height on 4-Hole Mounting + 8.5mm vs. NA
En hoeveel lager moet ik dan nog als ik al 2mm heb gedaan?
Is het van belang dat men stuur dan ook ''veel'' zakt?
Speedplay Look pp 296
Stack Height on 3-Hole Mounting + 11.5mm vs. 22.0mm
Stack Height on 4-Hole Mounting + 8.5mm vs. NA
En hoeveel lager moet ik dan nog als ik al 2mm heb gedaan?
Is het van belang dat men stuur dan ook ''veel'' zakt?
Het ligt er ook aan welke sidi-schoen je hebt. Bij de sidi's zonder carbon zool van vrouwlief is dat plastic inlegstuk onnodig. Dus de plaatjes kwamen zo nog dichter bij de schoen ivm de spd-sl plaatjes waar wel dat stuk tussen de zool en de plaatjes zat. (ondanks de 3 naar 4 gats adapter die voor speedplay nodig was. Bij haar scheelde het echt een flink stuk, bijna een centimeter.
-
- Forum-lid
Hoi,
Oke ik doe dit morgenvroeg, al vraag ik me af of het stuur ook wel zoveel moet zakken.
Alvast bedankt voor de info!
Oke ik doe dit morgenvroeg, al vraag ik me af of het stuur ook wel zoveel moet zakken.
-
- Forum-lid
dijlespurter schreef:Hoi,
Uw stuur MOET niet zoveel zakken,maar mag dat wel als je ongeveer even diep wil zitten.Maar misschien wil je juist wat minder diep zitten en is dit je kans.
Succes.
-
- Forum-lid
ik heb me nu ook de stainless aangeschaft!
Mijn vorige pedalen waren time impact titan magenisum, deze gingen een goede 3 jaar mee!!
Nu zijn mijn schoenen van sidi, namelijk de sidi ergo 2 carbon met 3 gaten verbinding!
Als ik dan opzoek op die site vind ik het volgende:
Stack Height on 3-Hole Mounting 11.5mm 12.2mm
een verschil van 0.7mm, is het dan wel de moeite om uw zadel te verlagen???
Mijn vorige pedalen waren time impact titan magenisum, deze gingen een goede 3 jaar mee!!
Nu zijn mijn schoenen van sidi, namelijk de sidi ergo 2 carbon met 3 gaten verbinding!
Als ik dan opzoek op die site vind ik het volgende:
Stack Height on 3-Hole Mounting 11.5mm 12.2mm
een verschil van 0.7mm, is het dan wel de moeite om uw zadel te verlagen???
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Dat denk ik idd ook. in mijn geval was het 1 cm voor het zadel en dan ook 1cm voor het stuur. Dat is toch al iets meer dan 0,7mm, wat eigenlijk te verwaarlozen is...
Na de aanpassing had ik toch wel wat het gevoel te laag te zitten maar dat was puur psychologisch. Na een testritje van 2u30 was dit gevoel weg en ben ik toch wel blij met men aankoop!
Iedereen bedankt voor de snelle reacties!
Na de aanpassing had ik toch wel wat het gevoel te laag te zitten maar dat was puur psychologisch. Na een testritje van 2u30 was dit gevoel weg en ben ik toch wel blij met men aankoop!
Iedereen bedankt voor de snelle reacties!