Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

sleutelbeenbreuk

janou
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 aug 2008 10:09

janou 16 feb 2011 13:36

Je zou je ook kunnen gaan richten op krachttrainning op bijv. een legpress, buikspier/rugspieroef etc.
JVD

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2011 14:01

[quote="Stokie"][quote="Amclassic-fan"][quote="Stokie"]Als je wedstrijden wil koersen is het noodzakelijk om toch proberen te trainen (op tacx). Je wil immers niet een te grote achterstand oplopen op de concurrentie. Als dit niet het geval is zou ik de blessure niet gaan overhaasten en gewoon eerst goed laten genezen.

Als je de tacx op gaat proberen rustige training te doen. Beginnen met kort en rustig en naarmate het geneest de duur verlengen. Vaak kan je na twee weken alweer meer dan een uur op de tacx zitten zonder dat het echt pijn doet...[/quote]

Van 1,5 week tot 2 weken trainen wordt niemand slechter. Door direct op de Tacx te gaan zitten loop je een aanzienlijk risico om van je schouders/nek/rug/bekken last te krijgen omdat je scheef gaat zitten. [/quote]

Als je nu 2 weken niets gaat zitten doen, dan kan je wel een streep door de voorjaarsklassiekers halen. Je vormpiek komt heel anders te liggen, terwijl als je direct probeert te trainen of in beweging blijft, dan hoef je niet alles direct te missen. Dan kan je met een week of vier alweer aan koersen denken.
Daarom zeg ik.. als je niet moet koersen kan je beter gaan rusten en genezen. Dan heb je niets te verliezen. Als je wel moet koersen, snap ik dat je je conditie iets moet bijhouden. [/quote]

Tja de 1e wedstrijden worden 'm niet, hoeveel hij ook gaat Tacxen, over 2 koersen zit er er toch niet in. Op z'n vroegst is 't eind maart een kwestie van koersen. En daarvoor maakt het echt niet uit om nu een paar dagen langer niet te fietsen. Zeker als je de afgelopen weken hard getraind hebt, dan heeft het lichaam gewoon even de tijd om te herstellen.

Je verliest echt geen conditie als 1-2 weken niets doet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 16 feb 2011 16:11

Ik zat met een rottige maar enkelvoudige breuk binnen 4 weken weer op de fiets. Ik heb voor mijn gevoel veel voordeel gehad van Melk "De witte motor" met extra Calcium. Maar dat zal vooral tussen de oren hebben gezeten...
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

degroote
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jan 2011 02:17

degroote 16 feb 2011 18:36

heb me ook direct aangesloten bij de calcium-visie na de operatie :p momenteel 48u na operatie voorbij, en ik heb de indruk dat de ergste stijfheid reeds wijkt, voorlopig lukt het nog me stil te houden, al werkt het weer alvast niet echt mee :)
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"

Focus Cayo 3.0 2011

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 17 feb 2011 00:28

[quote="Aristos"]Ik zat met een rottige maar enkelvoudige breuk binnen 4 weken weer op de fiets. Ik heb voor mijn gevoel veel voordeel gehad van Melk "De witte motor" met extra Calcium. Maar dat zal vooral tussen de oren hebben gezeten...[/quote]

Extra melk gaat echt het helingsproces niet versnellen.
Afbeelding

degroote
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jan 2011 02:17

degroote 17 feb 2011 18:42

[quote="Swoosh"][quote="Aristos"]Ik zat met een rottige maar enkelvoudige breuk binnen 4 weken weer op de fiets. Ik heb voor mijn gevoel veel voordeel gehad van Melk "De witte motor" met extra Calcium. Maar dat zal vooral tussen de oren hebben gezeten...[/quote]

Extra melk gaat echt het helingsproces niet versnellen.
[/quote]

volkomen correct, en het is waarschijnlijk puur psychologisch, maar het omgekeerde kan wel, een tekort kan het herstel vertragen, dus zolang er geen negatieve gevolgen aan verbonden zijn, nuttig ik toch maar dat extra yoghurtje per dag :P
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"

Focus Cayo 3.0 2011

Plaats reactie