Tacx flow geluid
-
- Forum-lid
Is het normaal dat je tijdens het trainen op mijn tacx flow een verschikkelijk irritant geluid hoort?
Och, mijn zingen onder de douche wordt ook niet door iedereen evenveel gewaardeerd...
Wat voor geluid bedoel je...?
Wat voor geluid bedoel je...?
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
-
- Forum-lid HC
Gebruik je de speciale Tacx band? Op want voor een vloer staat je Tacx?
What makes the boat go faster?
Een paar tips om de geluidsoverlast te verminderen (deels hierboven reeds genoemd):
Een Tacx of Continental band speciaal voor gebruik op de rollen loopt aanmerkelijk stiller dan een normale wegband
Zorg dat je bandenspanning voldoende op peil is, anders slipt je wiel alsnog over de as van de Tacx
Zorg dat de as van de Tacx strak genoeg aangespannen staat
Afhankelijk van de soort vloer waarop je de Tacx zet, kunnen er vervelende resonanties onstaan. Gebruik een rubbermat om dit tegen te gaan. Tacx heeft zelf een (vrij prijzige) ondermat in het assortiment. Ik heb ergens op het forum gelezen dat een yogamat van de kruidvat voor 10 euro hetzelfde effect heeft.
Ikzelf gebruik het speelkleed van de kinderen (met stratenpatroon! ) als ondergrond.
Helemaal stil wordt een Tacx nooit, maar deze setup zorgt bij mij voor een zeer acceptabel geluid.
Een Tacx of Continental band speciaal voor gebruik op de rollen loopt aanmerkelijk stiller dan een normale wegband
Zorg dat je bandenspanning voldoende op peil is, anders slipt je wiel alsnog over de as van de Tacx
Zorg dat de as van de Tacx strak genoeg aangespannen staat
Afhankelijk van de soort vloer waarop je de Tacx zet, kunnen er vervelende resonanties onstaan. Gebruik een rubbermat om dit tegen te gaan. Tacx heeft zelf een (vrij prijzige) ondermat in het assortiment. Ik heb ergens op het forum gelezen dat een yogamat van de kruidvat voor 10 euro hetzelfde effect heeft.
Ikzelf gebruik het speelkleed van de kinderen (met stratenpatroon! ) als ondergrond.
Helemaal stil wordt een Tacx nooit, maar deze setup zorgt bij mij voor een zeer acceptabel geluid.
-
- Forum-lid
Ja heb de speciale tacx buitenband. Alleen geen speciale fietsmat of zo. Meestal gewoon een dikke handdoek eronder. Maar zal nog wel ff bij de kruidvat kijken. Ben benieuwd
Verder is de banden spanning goed, en as is ook strak zat in geklemd.
Maar het is gewoon zo'n heel schraal zingend geluid. Hij doet het er wel om, alleen gewoon erg irritant geluid.
Bedankt voor jullie visie.
Verder is de banden spanning goed, en as is ook strak zat in geklemd.
Maar het is gewoon zo'n heel schraal zingend geluid. Hij doet het er wel om, alleen gewoon erg irritant geluid.
Bedankt voor jullie visie.
-
- Forum-lid
ja altijd al.
Bij mij kun je niet praten tijdens het fietsen, nja het kan wel:P Alleen dan hoor je niets.
Een film kijken zonder hoofdtelefoon is er niet bij..
Bij mij kun je niet praten tijdens het fietsen, nja het kan wel:P Alleen dan hoor je niets.
Een film kijken zonder hoofdtelefoon is er niet bij..
-
- Forum-lid HC
In dat geval contact opnemen met Tacx, zeer goede service is mijn ervaring in dit soort gevallen.
What makes the boat go faster?