Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Einde fietsplezier provincie Utrecht?

scorcher
Forum-lid

scorcher 05 dec 2008 23:10

Als je wilt blijven genieten van het fietsen in het mooie Utrechtse landschap: teken de petitie tegen nieuwe snelwegen rondom Utrecht en Amersfoort! Klik hier!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 05 dec 2008 23:41

Tja...

ilvolo
Forum-lid

ilvolo 07 jan 2009 07:59

[quote="KXlight"]Tja...[/quote]

????

Duidelijk geen fietser dus.
- cuore, mente e forza -

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2009 10:56

Als er niets gebeurd om Utrecht heen staat het over een paar jaar gewoon volledig vast, maar dan de hele dag ipv alleen in de spits. OV is pas een alternatief voor de meeste mensen als ze dichtbij een trein station wonen en 't werk ook net naast 't station staat. Als je ook nog met de bus moet gaan ben je al zoveel tijd extra kwijt dat je een heel poosje in de file kunt staan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 07 jan 2009 11:00

[quote="Amclassic-fan"]Als er niets gebeurd om Utrecht heen staat het over een paar jaar gewoon volledig vast, maar dan de hele dag ipv alleen in de spits. [/quote]

Exact, vandaar mijn 'tja' in een eerdere post. (Je zou er toch niet aan moeten denken dat de A27 bij het huidige Amelisweerd niet zou bestaan. +-20 jr terug hebben actievoerders daar zich toch echt voor hardgemaakt)

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 10 jan 2009 01:27

@Il Volo
heb jij een auto in je bezit?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 10 jan 2009 12:20

Als het fileprobleem wordt opgelost bestaat het gelijk weer, omdat iedereen dan niet weet hoe snel hij/zij weer uit dat vermaledijde OV de auto in moet ;) De gebrekkige capaciteit van het OV maakt dat het momenteel geen oplossing is. Vele mensen staan veel liever in de file dan in de trein en ik geef ze geen ongelijk. De trein moet gewoon een betrouwbaar én comfortabel alternatief zijn en dat is het nu niet. Voor bussen geldt eigenlijk hetzelfde; veel te vol en de helft van de tijd sta je in dezelfde file als de auto's.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 jan 2009 22:40

[quote="Il Volo"][quote="ikweetutnietmeer"]@Il Volo
heb jij een auto in je bezit?[/quote]

Yep, ik moet toch naar de koersen.

[/quote]

Lijkt me sterk dat je de heilige koe enkel daarvoor gebruikt...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2009 23:23

Je moet eens kijken naar het OV buiten de randstad, dat is leuk als je werkloos bent. Met een racefiets ben je op nogal wat verbindingen gewoon sneller... Nu is het voordeel dat hier een lange rij voor 't stoplicht al bijna een file is ;). Als je een auto hebt ben je wel gek als je met OV zou gaan.

Maar goed alles wat ik kan doen om die natuurbeschermingsorganisatie dwars te zitten overweeg ik. Stelletje apen, 1e overal het mtb'en verbieden zonder dat er enige aanleiding voor was en nu denken dat we ze gaan steunen als ze een snelwegje tegen willen houden :rolleye:
Afbeelding

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 11 jan 2009 12:58

iets genuanceerder mag ook wel hoor.
ik neem aan dat je over 10 jaren ook nog es lekker in de natuur wil fietsen.
overigens vind ik een snelweg proberen tegen te houden ook geen optie.
probleem zal moeten worden aangepakt aan de bron, het aantal autos dat in NL rondrijdt terugdringen en buitenlanders die je niet kunt tegenhouden laten betalen voor gebruik van ons wegennet net zoals in oostenrijk.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2009 13:56

Je mag van die lui nu al niet meer fietsen in de natuur, dat lijkt me meer iets om je druk over te maken dan een snelweg die er misschien over 10 jaar ligt.

Hoeveel buitenlanders rijden er nu in Nederland rond? Denk je nu echt dat dat er minder worden als je ze een mooie sticker op hun auto laat plakken voor een paar euro?
Het aantal auto's terug dringen klinkt wel leuk, maar het is totaal onuitvoerbaar. Iedereen vind dat een goed idee zolang het maar wel de buurman is die z'n auto in moet leveren en niet hij zelf.
Afbeelding

slc-sl
Forum-lid

slc-sl 11 jan 2009 15:33

In plaats van al dat protesteer zouden ze beter kunnen creeren.( sorry leestekens werken niet goed)

Ik erger me dagelijks aan de kaalslag die gepleegd wordt waar snelwegen gebouwd worden.

Als daar nu eens iets aan gedaan werd.
Gewoon veel meer groen planten als de snelweg er eenmaal ligt.
Al die verkeerspleinen gewoon groen.
(Drukt gelijk de snelheid al die bladeren op de weg. De meeste mensen kunnen de drukte mentaal toch al niet meer aan :))

Plaats reactie