fiets vervoer in openbaar vervoer
Echt geen idee waar ik dit moet plaatsen dus doe ik t maar hier. Ik ga binnenkort studeren in A'dam, en ga ik int weekend naar huis met t openbaar vervoer(tram, trein, bus) het is een reis een uurtje of 2,5. Ik wil dan ook graag mn fiets iedere keer op en neer slepen want anders kan ik in t weekend niet fietsen. Hoe doe je dit, mag dit, is dit mogelijk, hebben mensen tips etc etc etc
Vandaag is morgen alweer gisteren
-
- Forum-lid HC
Advies voordat je aan het gesleep gaat beginnen: koop een leuk 2e hands fiets voor in het weekend. Bespaart je een hoop "openbaar vervoer" ergernis.
What makes the boat go faster?
Ik zou de tram en bus overslaan en op de fiets van en naar het station gaan. Zoek in de trein een balkon waar je bij je fiets kan zitten; dubbeldekkers hebben altijd een vierzit bij de plek waar je je fiets kan neerzetten. Dan gewoon goed opletten, en je fiets even weghalen en terugzetten als iemand anders zijn barrel er bij wil zetten.
O ja, een fietsdagkaart kost EUR 6,- en je mag hem niet meenemen in de spits.
O ja, een fietsdagkaart kost EUR 6,- en je mag hem niet meenemen in de spits.
In de tram mag/kan het niet, in de metro in amsterdam wel (volgens mij met een roze strippenkaart), in de bus niet en in de trein weer wel. In de trein kost een dagkaart 6 euro ongeacht de bestemming. Je mag alleen buiten de spits de fiets mee nemen. Exacte tijden even checken op ns.nl
Wat je kan doen is een fietstas kopen, en daar je fiets indoen, wel een gesleep maar scheelt je wel €6, soms wordt daar moeilijk over gedaan en betaal je alsnog €6. Echter zou ik ook een leuke 2e hands fiets kopen. Snel rekensommetje, stel dat je 30x per jaar je fiets meeneemt van A'dam naar huis en terug betaal je dus 30*€12=€360. Kan je een leuk 2e hands fietsje voor kopen.
Anti-Spacers!
Ik zat met hetzelfde. Als ik bij mijn vriendin ben wil ik graag met haar kunnen trainen, maar thuis wil ik ook mijn kilometertjes maken. Ik heb voor 40 euro een fietstas aangeschaft. Ik fiets nu naar het station, haal de wielen uit mijn fiets en gooi de hele zooi in die tas. De fiets mag nu gratis mee. Als ik in A'dam aankom, kijk ik altijd hoe lang het duurt voordat de bus komt. Duurt het lang: fiets uitpakken en tas oprollen die ik dan onder de flap van mijn schoudertas stop. Komt de bus snel: gewoon met de hele heisa de bus in.
Ik zou een tweedehandsje proberen te scoren. Heb ik zelf ook gedaan. Ik zou echt geen zin hebben in al dat gedoe! Buiten de spits reizen, goed op je fiets moeten letten enz. En dat elke week doen loopt nog aardig in de papieren, daar kun je best een tweedehands fiets voor kopen. Extra voordeel: je beste fiets slijt minder en in geval van reparatie o.i.d. heb je een reservefiets.
[quote="pjotr"]Wat je kan doen is een fietstas kopen, en daar je fiets indoen, wel een gesleep maar scheelt je wel 6, soms wordt daar moeilijk over gedaan en betaal je alsnog 6. Echter zou ik ook een leuke 2e hands fiets kopen. Snel rekensommetje, stel dat je 30x per jaar je fiets meeneemt van A'dam naar huis en terug betaal je dus 30*12=360. Kan je een leuk 2e hands fietsje voor kopen.
[/quote]
In de bus is een fietstas ook geen garantie dat het goed gaat. Want het al dan niet meenemen van bagage in de bus is ter beoordeling van de chauffeur. Hij kan je dus gewoon weigeren. Sta je daar.
[/quote]
In de bus is een fietstas ook geen garantie dat het goed gaat. Want het al dan niet meenemen van bagage in de bus is ter beoordeling van de chauffeur. Hij kan je dus gewoon weigeren. Sta je daar.
hmm, ja ik denk indd dat een 2dehansje beter is. Maarja in t weekend doe je natuurlijk de lange ritten zoals bijv mergelland route, dan wil ik niet op zon krot fietsen, maar ik heb ook weer niet t geld om meer dan 400 euro uit te gaan geven aan een 2de hands fiets, maja, ik zals rondkijken
Vandaag is morgen alweer gisteren
Ik neem zelf ook regelmatig de fiets mee de trein in. Ik begrijp dat je zowel thuis als in Amsterdam op de racefiets wilt stappen. Maar je kunt misschien ook dekker aan een vouwfiets:d. Ik denk dat je het beste een 2dehands racefiets op de kop kunt tikken.