Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour of Oman 2011

sjax
Forum-lid

sjax 20 feb 2011 09:58

Waarom had Gesink tijdens zijn tijdrit eigenlijk een zwarte koersbroek aan, dat was toch geen gezicht en zal ook niet de keuze van de sponsor zijn geweest......

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 20 feb 2011 10:23

Het was geen losse broek, maar onderdeel van het snelpak dat door de organisatie werd geleverd.

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 20 feb 2011 11:09

Amclassic-fan schreef:Omdat 'Het Volk' wel door de NOS wordt uitgezonden en Oman niet? In andere delen van de wereld wordt niet zoveel waarde gehecht aan de Vlaamse koersen. Waarom denk je dat Liquigas niet eens 't Volk rijdt?
Ik denk niet dat dat een keuze van Liquigas is geweest. Ze hebben met bv Sagan en Oss ook renners die in De Omloop niet zouden misstaan.
Er is sinds dit jaar een 50% regel, in koersen onder het hoogste niveau mag maximaal de helft van de deelnemende ploegen ProTeam zijn. Lijkt me dat het daarmee te maken heeft.
Eigenlijk kun je gerust stellen dat eender welke koers in Vlaanderen méér aanzien heeft dan een 'rondje in een zandbak', maar zeges zijn zeges. Reden genoeg om blij te zijn met zo'n seizoensstart.

Ontopic:
Erg sterk van Gesink. Speculaties vooraf of 44sec op Hagen in een tt wel genoeg is en Gesink doet er nog een half minuutje bij. Die tijdrit is heel lastig geweest, Rodriguez was nota bene 13e.
Erg benieuwd wat Gesink in de Tirreno kan, waar meer concurrenten aan de start zullen staan.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 20 feb 2011 11:09

Poeh, wat is die gozer al goed! Om nou te zeggen dat Rabo nu onbevangen het voorjaar in kan gaan gaat me wat erg ver, maar in de pocket hoor, en hoe..

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 20 feb 2011 15:18

De eindzege is ook voor Gesink! Goed begin van het jaar!

skimons
Forum-lid

skimons 20 feb 2011 20:33

H&H schreef:En hier zoals gewoonlijk wat beelden: http://nos.nl/artikel/220105-gesink-win ... -oman.html

Op wat voor fiets fietst Cancellara, ik zie zwart en rood i.p.v. zilver, blauw en wit?

gaaf. zoals die gesink in het laatste deel van de video op een wat vlakker of dalend stuk gewoon nog volle vak aan het knallen is. zoals post zou zeggen "daar zit een rug op"

cancellara rijdt volgens mij op een trek, zo te zien. misschien rood-wit vanwege zwitsers motief oid? of een fiets van radioshack :)

joko
Forum-lid

Gebruikersavatar joko 20 feb 2011 22:16

skimons schreef:
H&H schreef:En hier zoals gewoonlijk wat beelden: http://nos.nl/artikel/220105-gesink-win ... -oman.html

Op wat voor fiets fietst Cancellara, ik zie zwart en rood i.p.v. zilver, blauw en wit?

gaaf. zoals die gesink in het laatste deel van de video op een wat vlakker of dalend stuk gewoon nog volle vak aan het knallen is. zoals post zou zeggen "daar zit een rug op"

cancellara rijdt volgens mij op een trek, zo te zien. misschien rood-wit vanwege zwitsers motief oid? of een fiets van radioshack :)

Is geen rood-wit, vooral zwart.

[img=http://velonews.competitor.com/files/20 ... 60x535.jpg]

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 feb 2011 13:13

We gaan een mooie zomer tegemoet...... :D
Merckx ziet Tourwinnaar in Gesink
Uitgegeven: 21 februari 2011 09:40
Laatst gewijzigd: 21 februari 2011 09:40
AMSTERDAM - Eddy Merckx tipt Robert Gesink als winnaar voor de komende Tour de France. De voormalig Belgische toprenner en huidig toernooidirecteur zag de Nederlander afgelopen weekend 'zijn' Ronde van Oman winnen en voorspelde dat de renner van Rabobank in 2011 tot meer in staat is.
© ANP

"Een perfecte prestatie", aldus Merckx in De Telegraaf over het optreden van Gesink in Oman.

"Ik denk dat hij opnieuw een stap heeft gemaakt. In mijn ogen is Gesink een kandidaat-tourwinnaar."

"En dat zou sneller kunnen gebeuren dan menigeen denkt. De Tour van dit jaar is op zijn lijf geschreven", besluit de Belgische vijfvoudig Tourkampioen.
Less is bore

geer
Forum-lid

geer 21 feb 2011 14:20

Ja, heel mooi werk van Gesink! Tot nu toe werden vooral Basso, Schleck en Contador genoemd voor de Tour!

Oman is trouwens helemaal niet zo'n slechte prijs om te winnen, vooral niet voor een klassementsrenner. Zeker omdat de Ronde van Oman georganiseerd wordt door het ASO! En jezelf in de kijker rijden bij de ASO wil iedereen, dus wordt wordt er hard gekoerst in Oman, dus is dit een super strakke overwinning van Gesink (en Bos).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 feb 2011 18:21

Rabobank hoeft zich echt niet in de kijker te rijden voor de ASO, die mogen overal starten waar ze willen starten. Voor ploegen met veel minder kwaliteit is het zaak om je regelmatig in de kijker te rijden, zodat de organisaties je niet vergeten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

geer
Forum-lid

geer 22 feb 2011 13:21

Nico Verhoeven schreef:Anderen zullen zeggen 'het is maar Oman'. Verhoeven: "Dat heb ik ook gehoord. Lariekoek natuurlijk. Ten eerste is dit een heel pittig en geweldig leuk rondje. Ten tweede zijn hier geen pannekoeken aanwezig, Cancellara en Hagen kloppen in een tijdrit en Cavendish in de sprint. En ten derde is dit een ASO-koers. Dat is motivatie voldoende voor alle ploegen om volle bak te rijden. Onze overwinningen hier hebben wel degelijk een bijzondere waarde.

Plaats reactie