Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Sealskinz Ultra Grip

bikerchamoo
Forum-lid

bikerchamoo 30 nov 2008 14:28

Hallo,

is er iemand die reeds ervaring heeft met deze handschoenen? naar het schijnt zijn deze waterdicht..
indien ervaring(positief of negatief) had ik dit wel graag geweten..

deze zijn het dus: sealskinz

piepie
Forum-lid

piepie 09 dec 2008 17:08

Zelf heb ik geen ervaring wel met de sokken ik vind ze super maar ff terug over de handschoenen kreeg van de week wel een aanbieding van futurmshop met verschillende soorten handschoenen en over het allegemeen zijn zij er wel redelijk content mee.
Ik denk wel dat ik ze ga aanschaffen
pvr

ghisallo
Forum-lid

ghisallo 09 dec 2008 18:47

heb de sokken en moet zeggen dat ze goed werken (waterdicht enz.) ook worden ze niet te warm. Als je ze met de waterdichte overschoenen van BBB heb je helemaal een waterdichte combi (deze heb ik dus ook ;)

marcobos
Forum-lid

marcobos 11 dec 2008 13:39

Ik heb een paar andere handschoenen van sealskinz en ben daar zeer tevreden over. Het zijn echte warme, waterdichte en goedzittende winterhandschoen. Ook de sokken zijn echt super, wel een beetje dik, dus je moet wat ruimte in je schoen hebben, maar waterdicht en lekker warm.

olafdj
Forum-lid

Gebruikersavatar olafdj 12 dec 2008 11:59

marcobos schreef:Ik heb een paar andere handschoenen van sealskinz en ben daar zeer tevreden over.

Ik zag de aanbieding bij Futurumshop ook, maar twijfel of ik de Ultra grip of de Race of MTB versie aanschaf. Heb jij één van deze?
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

marcobos
Forum-lid

marcobos 12 dec 2008 16:39

Ik heb inderdaad de race versie. Bij chainreactioncycles kosten deze volgens mij nu maar 36,00 euro, dat is een stuk goedkoper dan bij futurumshop.

olafdj
Forum-lid

Gebruikersavatar olafdj 12 dec 2008 17:50

dank je voor de tip.
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

-robin-
Forum-lid

-robin- 13 dec 2008 12:56

Volgens mij heb ik die UltraGrip handschoenen en ik ben er echt niet tevreden over:
-onsoepel
-zeer vervelend gevoel aan de handen qua stof, dus draag ik er sowieso onderhandschoenen in
-ijskoud bij gebruik in de regen in de winter (wel waterdicht, maar op 1 of andere manier bevriezen je vingers toch)
-bij niet regenweer niet aan te raden vermits je er enorm hard in zweet

Kortom ik gebruik ze enkel voor woon-werkverkeer als het regent in de winter

farmer
Forum-lid

farmer 19 jan 2009 14:44

Ik heb ook een setje UltraGrip handschoenen van Selaskinz en ben er opzich tevreden over. Het zijn echter geen winterhandschoenen dus bij vorst, zoals afgelopen weken, zijn ze niet echt geschikt. Toch krijg je geen koude handen, vooral met schaatsen niet. Op de fiets kunnen de vingerstoppen eerst wel wat koud worden, maar ik heb ze na 20 á 25 km wel weer warm. Dat ze waterdicht zijn is SUPER, laatst aan het sneeuwballen geweest en mijn handen bleven droog en warm. Maar als je echt een goede hanschoen zoekt voor de winter kun je beter een ander type kiezen.
Rose Carbon Pro RS 4400 2011
Specialized Langster New York 2009

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 19 jan 2009 16:59

Ik gebruik de ultra grip's ook regelmatig.
De pasvorm is wat minder (je moet ze een beetje om je vingers shapen ;)) en het zijn ook geen echte winterhandschoenen, maar voor in de tussenseizoenen als het regent een prima keuze. Ik gebruik ook altijd liners (craft). Het krijgen van ietwat klamme handen onderken ik, maar ik zie daar zelf niet zo'n groot probleem in. Mijn handen blijven toch enigszins warm en daar gaat het om....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie