mao schreef:Elke ketting is ok , neem wel goede banden waar wat bar (>8) in kan des de zwaarder des te meer bar in je band.
Houd er wel rekening mee dat je met die hoge bandenspanning ook inlevert op comfort. Als je van een stalen frame overgaat naar een aluminium frame met oversized buizen lever je daarop al flink in.
Ik rij achter met 6,5 bar in een 25mm Conti GP4000. Een heel verschil met de 23mm band op 8 bar die ik eerst reed.
Hoe breder de band, hoe lager de druk die je nodig hebt. Zie ook de aanbevolen druk bij de verschillende bandbreedten:
- 700x20 = 20-622; Empf.Luftdruck 9,0/Max.Luftdruck 11,0
- 700x23 = 23-622; Empf.Luftdruck 7,5/Max.Luftdruck 8,5
- 700x25 = 25-622; Empf.Luftdruck 6,5/Max.Luftdruck 8,5
(Bron: productinfo bij GP4000 op Bike-components.de)
Nooit problemen met stootlekken gehad.
De ketting en andere componenten van de drivetrain lijken me geen probleem. Knappe jongen die een goed gemonteerde (en onderhouden) ketting stuk krijgt door op kracht te fietsen. Bij misbruik krijg je uiteraard alles stuk, maar dan hebben we het niet over fietsen.
Aksiums had/heb ik wat minder vertrouwen in voor de zwaardere fietser.