Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

welk strand mtb'en ?

bennybubble
Forum-lid

bennybubble 14 nov 2008 13:48

Aanstaand weekend wil ik beginnen met trainen voor egmond-pier-egmond. Nu werd mij aangeraden om op het strand te gaan rijden maar ik wil uiteraard niet tussen de mensen door rijden.
Waar kan ik het beste gaan fietsen ?
Mijn voorkeur gaat uit naar een gebied tussen hvh/scheveningen en scheveningen/noordwijk.

Wie-o-wie adviseert ?

-ben
Fietsen ? Gewoon doen !

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 14 nov 2008 14:47

Heb zelf geen ervaring met de Zuid-Hollandse stranden, maar vergeet in ieder geval niet om naar het getij te kijken. Strandbiken tijdens hoog water is bepaald niet aan te raden. A.s. zaterdag zou je bijvoorbeeld tussen 8u00 en 14u00 terecht kunnen, gezien deze voorspellingen…

vianerone
Forum-lid

vianerone 14 nov 2008 16:31

Over het algemeen geldt dat wanneer het eb is het strand breed genoeg is om overal te fietsen. Alleen op een paar 100 m voor en na de populaire strandafgangen kan het wat drukker zijn, als je daar even (bijna) stapvoets voorbij rijdt is er niets aan de hand is mijn ervaring.

gast
Forum-lid

gast 14 nov 2008 20:41

Ik rijd wel eens tussen scheveningen, wassenaar, en noordwijk. Ik geloof niet dat het een beter is dan het ander. Wat al gezegd wordt: het is bij de strandopgangen (vooral schevingen, katwijk en noordwijk) drukker, maar als je wat kilometers wilt maken kun je dat toch niet vermijden.

Als het echt mooi zonnig is en ook nog zondag, is het vragen om een hoop commentaar. Ik ga alleen bij wat minder mooi weer. Liefst dan ook nog zo vroeg mogelijk. Overdreven ruim om mensen heenrijden (en vooral kleine spelende kinderen) zodat je anderen zo min mogelijk tot last bent.

Plaats reactie