Kansen Skil-Shimano en Vacansoleil 2009
We weten allemaal wat er speelt bij Rabobank. En volgens mij zijn we met z'n allen ook wel trots op onze enige pro-ploeg. Maar die andere 2 Nederlandse ploegen die staan behoorlijk in de schaduw van de Rabo ploeg. Ik zou het mooi vinden als we deze 2 ploegen internationaal vaker zouden zien.
Hoe schatten jullie de kansen in van Skil-Shimano en Vacansoleil voor het seizoen 2009? Weet iemand bijvoorbeeld al welke rondes zij gaan rijden?
Hoe schatten jullie de kansen in van Skil-Shimano en Vacansoleil voor het seizoen 2009? Weet iemand bijvoorbeeld al welke rondes zij gaan rijden?
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Volgens mij heeft Skill de steun van ASO, en dat betekend dat je nu eenmaal veel koersen kan gaan rijden. Dus naast de wedstrijden in de BeNeLux (AGR, Ronde v Vlaanderen etc) ook Parijs Nice en PR en LBL, dat soort dingen.
Vancansoleil zal zeker in de BeNeLux eenzelfde program rijden als Skil. Voor de Franse koersen hebben ze Clement Lotherie achter de hand. Slimme zet van de ploegmanager aldaar, toch al niet een domme jongen. Samen met Wout Poels en Bobby Traksel hebben ze ook renners die echt kort kunnen rijden. Maar het blijft een beetje een clubje prijsrijders die zo nu en dan ook nog eens "te koop" zijn.
Skill heeft volgens mij een goede zet gedaan door Koen de Kort aan te trekken. Die zal zeker wat laten zien dit voorjaar.
Vancansoleil zal zeker in de BeNeLux eenzelfde program rijden als Skil. Voor de Franse koersen hebben ze Clement Lotherie achter de hand. Slimme zet van de ploegmanager aldaar, toch al niet een domme jongen. Samen met Wout Poels en Bobby Traksel hebben ze ook renners die echt kort kunnen rijden. Maar het blijft een beetje een clubje prijsrijders die zo nu en dan ook nog eens "te koop" zijn.
Skill heeft volgens mij een goede zet gedaan door Koen de Kort aan te trekken. Die zal zeker wat laten zien dit voorjaar.
Ligt er ook aan wat je bedoelt met kansen..
Deelnemen aan grote wedstrijden (en dan de beste renner nog steeds buiten de top 50) of meedoen aan de finales, maar dat zit er niet in.
Ze zullen in de lange vlucht meezitten maar meer niet, helaas want ik zie graag actie van een nederlandse ploeg (buiten Rabo om).
Deelnemen aan grote wedstrijden (en dan de beste renner nog steeds buiten de top 50) of meedoen aan de finales, maar dat zit er niet in.
Ze zullen in de lange vlucht meezitten maar meer niet, helaas want ik zie graag actie van een nederlandse ploeg (buiten Rabo om).
Kansen dan bedoel ik inderdaad of de beide ploegen uitnodigingen krijgen om mee te doen met een grote ronde of de grotere één dags koersen. Of moet er dan meer geld worden meegenomen?
Bijvoorbeeld topsport Vlaanderen kon afgelopen seizoen toch echt wel een aantal keren goed mee. Ik vraag me gewoon af waarom dat Nederland 'slechts' één grote ploeg kan inbrengen. De Belgen hebben er twee (dat is ook een groter wielergek land) De Fransen hebben de meeste grote ploegen. Wat moet er gebeuren om de huidige ploegen groter te maken?
Bijvoorbeeld topsport Vlaanderen kon afgelopen seizoen toch echt wel een aantal keren goed mee. Ik vraag me gewoon af waarom dat Nederland 'slechts' één grote ploeg kan inbrengen. De Belgen hebben er twee (dat is ook een groter wielergek land) De Fransen hebben de meeste grote ploegen. Wat moet er gebeuren om de huidige ploegen groter te maken?
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
De Fransen hebben inderdaad de meeste profploegen, maar welk niveau halen de Franse renners (enkele uitzonderingen als een Chavanel niet te na gesproken)? Geef mij maar kwaliteit boven kwantiteit.
Ik heb veel sympathie voor Procontinentale teams als Landbouwkrediet, Jong Vlaanderen, Skil-Shimano, enz., op voorwaarde dat hun renners bekwaam zijn mee het spektakel te kleuren in wedstrijden van het kaliber Driedaagse De Panne-Koksijde, Scheldeprijs, Ronde van België, Eneco-Tour, ... Ploegen die tot niet meer in staat zijn dan de hoop te vullen en niet zelden aan de basis liggen van valpartijen en dgl. hoeven voor mij niet; zij kunnen het beter houden bij wedstrijden enkel voor elite z.c. & beloften.
Ik heb veel sympathie voor Procontinentale teams als Landbouwkrediet, Jong Vlaanderen, Skil-Shimano, enz., op voorwaarde dat hun renners bekwaam zijn mee het spektakel te kleuren in wedstrijden van het kaliber Driedaagse De Panne-Koksijde, Scheldeprijs, Ronde van België, Eneco-Tour, ... Ploegen die tot niet meer in staat zijn dan de hoop te vullen en niet zelden aan de basis liggen van valpartijen en dgl. hoeven voor mij niet; zij kunnen het beter houden bij wedstrijden enkel voor elite z.c. & beloften.
Het klopt wel hoor dat de Fransen niet veel aan de top staan, eigenlijk bijna nooit op Chavanel na, maar die is ook dit seizoen pas echt begonnen met winnen.
(Met alle respect voor Chavanel en alle Franse renners), maar de Fransen spelen vaker een bijrol dan een hoofdrol, in verhouding kun je zeggen dat die paar Nederlanders die er fietsten het beter doen dan de Fransen. Denk o.a. aan Gesink, Boom, Terpstra, De Jongh...
Als je kijkt naar de historie en naar de populariteit van het wielrennen in Frankrijk zou je anno 2008/2009 meer van ze mogen verwachten.
(Met alle respect voor Chavanel en alle Franse renners), maar de Fransen spelen vaker een bijrol dan een hoofdrol, in verhouding kun je zeggen dat die paar Nederlanders die er fietsten het beter doen dan de Fransen. Denk o.a. aan Gesink, Boom, Terpstra, De Jongh...
Als je kijkt naar de historie en naar de populariteit van het wielrennen in Frankrijk zou je anno 2008/2009 meer van ze mogen verwachten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
bikeboss schreef:zij kunnen het beter houden bij wedstrijden enkel voor elite z.c. & beloften.
Zo werkt het dus niet. Pro Conti ploegen mogen enkel in eigen UCI 1.2 (Ronde v Overijssel bijv) en 2.2 (Meerdaagse, bijv Olympia's Tour) wedstrijden rijden, voor Franse ploegen zijn dat er nog wel aardig wat. Maar bijv in Nederland zijn die wedstrijden op 1 hand te tellen. Nationale koersen mogen ze niet rijden (en terecht ook wat mij betreft). Voor de rest rijden ze x.1 x.hc en protour koersen. Je bent niet voor niets een prof ploeg, alle renners krijgen een salaris betaald waar ze gewoon van kunnen leven.
De Continentale ploegen mogen geen Protour wedstrijden rijden, maar wel alle x.2 koersen en nationale koersen in eigen land.
ProTour ploegen mogen nooit x.2 wedstrijden rijden (dus ook niet in eigen land). Maar daarvoor in de plaats hebben ze in principe het recht om in de ProTour wedstrijden te mogen.
Verenigingsploegen en LSE's, mogen nationale koersen in binnen- en buitenland rijden. Daarnaast mogen ze in x.2 koersen starten (alleen vaak zeer lastig om een startplek te bemachtigen, organisaties geven de voorkeur aan CT's).
Skil-Shimano heeft intussen een aardige ploeg, Vacansoleil moeten we even afwachten hoe ze als team/ploeg gaan presteren.
Toch wel positief dat er weer een nederlands team bij is, geeft hoop voor de toekomst van het nederlandse wielrennen.
Toch wel positief dat er weer een nederlands team bij is, geeft hoop voor de toekomst van het nederlandse wielrennen.
- cuore, mente e forza -
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vacance heeft volgens mij een ploeg die een nivo'tje beter is dan Skil: Lhotelier, de Kort, Traksel, Leukemans. Daar kan Skil weinig tegenover zetten volgens mij, hebben die ook 't probleem dat ze met een contigent Japanners en Chinezen opgezadeld zitten.
Hopelijk krijgen we ze alledrie ( Rabobank, Skil-Shimano en Vacansoleil) te zien in de Amstel Gold Race, dan kun je zien welke ploeg het beste mee kan komen.
Uiteraard zal Rabobank de enige van de drie zijn die mee kan doen voor de overwinning maar het is altijd leuk om Nederlandse renners in nieuwe Nederlandse ploegen te zien. Maar meer dan alleen in de lange vlucht zitten zal er niet bij zijn, wat ook wel logisch is.
Uiteraard zal Rabobank de enige van de drie zijn die mee kan doen voor de overwinning maar het is altijd leuk om Nederlandse renners in nieuwe Nederlandse ploegen te zien. Maar meer dan alleen in de lange vlucht zitten zal er niet bij zijn, wat ook wel logisch is.
Of we ze te zien krijgen in de Amstel Gold weet ik niet, maar wel zijn ze alle 3 te zien tijdens Kuurne-Brussel-Kuurne. Ze krijgen dus alle 3 een kans. Toch leuk meet Ned in de race.
Drie Nederlandse ploegen in Kuurne-Brussel-Kuurne
Drie Nederlandse ploegen in Kuurne-Brussel-Kuurne Alle drie de Nederlandse wielerploegen hebben hun deelname aan Kuurne-Brussel-Kuurne toegezegd. Zowel Rabobank, Skil-Shimano als Vacansoleil zal op 1 maart aan de start verschijnen van de Belgische eendagskoers.
Naast de drie Nederlandse equipes bestaat het deelnemersveld uit twintig andere ploegen, waarvan veertien uit de ProTour. Ook zullen er drie continentale teams starten, waaronder de Cinelli-OPD-ploeg van Frank Vandenbroucke. Kuurne-Brussel-Kuurne werd vorig jaar gewonnen door Steven de Jongh.
Bron: Fiets.nl
Drie Nederlandse ploegen in Kuurne-Brussel-Kuurne
Drie Nederlandse ploegen in Kuurne-Brussel-Kuurne Alle drie de Nederlandse wielerploegen hebben hun deelname aan Kuurne-Brussel-Kuurne toegezegd. Zowel Rabobank, Skil-Shimano als Vacansoleil zal op 1 maart aan de start verschijnen van de Belgische eendagskoers.
Naast de drie Nederlandse equipes bestaat het deelnemersveld uit twintig andere ploegen, waarvan veertien uit de ProTour. Ook zullen er drie continentale teams starten, waaronder de Cinelli-OPD-ploeg van Frank Vandenbroucke. Kuurne-Brussel-Kuurne werd vorig jaar gewonnen door Steven de Jongh.
Bron: Fiets.nl
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.