50cm breed ongeveer.
Voor downhill worden meestal breedere sturen gebruikt, maar voor gewoon xc gebruik niet. Brede sturen is niet handig bij het rijden in single tracks.
En dit is geen zever Rij al jaren zo. Fiets is afgesteld door een bekende firma hier in Belgie waar je je fietsen kan laten afstellen.
Stuurbreedte bij MTB
-
- Forum-lid
mtb de slijkfretters westerlo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
50cm is inderdaad wel errug smal. Net wat breder en je hebt echt een stuk meer controle. XC rijders rijden meestal met een 56-58 cm breed stuurtje. Ook ter vregelijking: ikzelf heb op de racefiets 42cm (c-c) en op de mtb een 58cm stuurtje.
Overigens is er ook nog de trend uit de VS van extreem brede sturen, tegen de 70cm. Ik kan nou ook niet zeggen dat ik daar erg enthousiast van wordt; maar sommigen zweren erbij.
Overigens is er ook nog de trend uit de VS van extreem brede sturen, tegen de 70cm. Ik kan nou ook niet zeggen dat ik daar erg enthousiast van wordt; maar sommigen zweren erbij.
-
- Forum-lid
ik heb gezegt ongeveer dus kan mss 54cm zijn maar echt nie breder. Zal het eens nameten
mtb de slijkfretters westerlo
-
- Forum-lid
Koop een goedkoop stuurtje zo breed mogelijk en ga testen. Je kunt steeds een stukje afzagen/snijden (pijpsnijder). Je merkt vanzelf wat je prettig vind. Dan kun je op die breedte een mooi (duurder) stuurtje kopen.
Ben zelf van 56cm flat met barends naar 60,5cm lowriser zonder barends gegaan. Naarmate het stuur breder is en vaak ook nog wat sweep heeft, is de behoefte naar barends minder.
Wellicht door de verandering van houding.
Ben zelf van 56cm flat met barends naar 60,5cm lowriser zonder barends gegaan. Naarmate het stuur breder is en vaak ook nog wat sweep heeft, is de behoefte naar barends minder.
Wellicht door de verandering van houding.