Ik wil een fiets kopen met een budget van ongeveer 1000,- en heb m´n oog laten vallen op een Bianci virone 7, Sensa romagna special deal en een Giant. Allen uitgevoerd met een 105 groep. De 2010 modellen zijn nu leuk geprijsd maar wat te doen met de wielen ik ben namenlijk 110 kg (is de Fulcrum 7 geschikt).
Graag ontvang ik het een en ander aan advies.
alvast bedankt.
welke fiets voor een starter ...
- plantagenet
- Forum-lid
Ik ben heel tevreden over mijn Fulcrum 7 wielen onder mijn Cube Peloton (deze is overigens ook in de prijsklasse waar jij in zoekt).
Na drie jaar (8000 km/jr) nog mooi rond en recht. Het freewheel is wel wat gevoelig voor regen/vocht/pekel, heb de lagers inmiddels 2x moeten vervangen.
PS ik ben 'slechts' 88 kg
Na drie jaar (8000 km/jr) nog mooi rond en recht. Het freewheel is wel wat gevoelig voor regen/vocht/pekel, heb de lagers inmiddels 2x moeten vervangen.
PS ik ben 'slechts' 88 kg
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ik ben begonnen op een Koga GranRacer, hieronder had ik Mavic CXP 33 liggen, ook deze wielen waren naar zo'n 6000 km mooi recht, ik heb geen last gehad van de lagers.
ik woog 94 kilo (waar inmiddels al behoorlijk wat af is)
ik woog 94 kilo (waar inmiddels al behoorlijk wat af is)
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
Bij een budget van 1000 euro zou ik eerder naar een Cube (als Plantagenet), Stevens of Canyon kopen (of een andere prijsvechter). Verder lijken Fulcrum 7's me niet echt ideaal bij mensen van ruim 100 kg. Voor adviezen over wielen voor zwaardere rijders gewoon even zoeken op de site.