Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tom Schouten? Of... ?

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 nov 2008 18:22

En daar betaal je net een beetje meer voor. Mag het?!

Tom Schouten is een top winkel met een prachtig assortiment, met vakidioten en een uitstekende service. En daar betaal je voor. Wil je goedkoper? Dan ga je maar naar een ander. Keuze genoeg. Maar verwacht niet hetzelfde te zien en te krijgen als bij Tom Schouten, want dan kom je van een koude kermis thuis.
Maar ja, het was er wel goedkoper....
Niets is wat het lijkt..

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 11 nov 2008 18:23

Dual schreef:Bontekoe op de loosduinseweg
Een erg fijne zaak met prima service. Kleine dingetjes worden vaak direct en kostenloos gedaan terwijl je wacht. Heeft genoeg staan voor de fietser die niet op zoek is naar de (Italiaanse) topmerken. En zeker als je bijv. kiest voor een Jan Janssen dan kan je een redelijke korting bedingen (zelfs als het een 2009-model betreft).

Ik heb mijn Jan Janssen woon-werkfiets er gekocht trouwens. Kijk alleen wel even uit voor de hond als je binnenloopt...;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 nov 2008 18:30

maurice schreef:En daar betaal je net een beetje meer voor. Mag het?!

Tom Schouten is een top winkel met een prachtig assortiment, met vakidioten en een uitstekende service. En daar betaal je voor. Wil je goedkoper? Dan ga je maar naar een ander. Keuze genoeg. Maar verwacht niet hetzelfde te zien en te krijgen als bij Tom Schouten, want dan kom je van een koude kermis thuis.
Maar ja, het was er wel goedkoper....


Kolder!!!!!
Ik ga hier niet met namen strooien (mag via PB), maar ik ken even grote vakidioten die WEL een nette prijs rekenen.
Heb ooit 1x de fout gemaakt om een prijsopgave te doen bij Tom. Dat was een hele serieuze vraag op een rustig moment van de dag omdat ik er wel even de tijd voor wilde nemen.
Alles werd opgeschreven voor de adviesprijs, vervolgens werd er nog montagekosten bij opgeteld en het enige wat er af kon was 2 bidonhouders. Sorry, maar dan voel ik mij niet serieus genomen. (overigens was die 4jr geleden).
Dat iemand de adviesprijzen rekent kan ik begrijpen (daar is het een adviesprijs voor), maar dat je ook nog eens je montagekosten gaat rekenen? Sorry, dan neem ik je niet meer serieus.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 11 nov 2008 18:48

IBAN schreef:
litespeed schreef:Kies voor Cube of Stevens; resulteert minstens in 105-afmontage. Als je kiest voor een 2008-model, indien voorhanden, ga je met Ultegra de deur uit.


Hij moet misschien even wennen aan het idee niet op een colnago te rijden. Maar om hem dan gelijk een duitse eenheidsworst aan te smeren is weer het andere uiterste. Ik denk dat er ergens een mooie middenweg is. Gewoon goed rondkijken.
Ten eerste smeer ik hem helemaal niets aan. Integendeel juist. Met een Cube of Stevens krijgt hij meer voor z'n waar dan bij die Colnago, zoals je weet.
Ten tweede probeer ik rekening te houden met z'n wens om in de buurt te blijven. Er is altijd wel een winkel in de buurt die 1 van beide merken voert en de prijsvoering loopt niet extreem uiteen.
Tot slot begrijp ik die term Duitse eenheidsworst niet helemaal. Dat is zo'n uitgehold begrip. Als het hier op het forum maar vaak genoeg genoemd wordt, dan schreeuwt iedereen het vervolgens van de daken. Er zit meer ontwikkeling in de fietsen aan de Duitse kant dan bij Colnago lijkt mij.

michiel05
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 apr 2005 00:48

michiel05 11 nov 2008 19:26

Mijn ervaringen in de regio Den Haag:

Niet allemaal even on topic, maar wellicht interessant om te weten wanneer je een zaak zoekt om je nieuwste aanwinst te kopen.
Het gaat in alle gevallen om de ervaringen die ik heb (gehoord).

Bike2 build in Vlaardingen?
Iets uit de richting, maar betaalbaar en als je weet wat je wilt hebben lijkt me t een prima zaak, zeker voor de minder (super) exclusieve merken.

Mammoet prima voor kleding, heb er ook mijn ouderwetse 2e hands stalen ros gekocht (JJ Vuelta). Was 400,- (erg duur voor RX100 afmontage bij ca 5 jr oud, aan de andere kant werkelijk nooit problemen mee gehad (behalve ‘t slappe frame dan). Wel oppassen voor schijnaanbiedingen heb ik gehoord.

V Herwerden; niet goedkoop, wel goed, ik heb dr proefritjes mogen maken.

Top bikes in DH heb ik mn twijfels bij, een keer mn naven laten doorsmeren/ repareren; wel duur, niet goed, daarna maar naar Bontekoe gegaan (aardige vent) die t wel fatsoenlijk kon repareren, heeft ook "goedkopere" fietsen.

Schouten is voor het kopen van een fiets qua sortering (<2000,-) niet heel geschikt voor de kleine beurs aldus mijn ervaring. Proefrijden was uitgesloten. Bij eerder bezoek probeerde een verkoper me in een te kleine Assos te krijgen, gelukkig niet gedaan. Bij v Rossem in Wateringen was de kleding service beter, qua fietsen geen ervaring, goeie verhalen gehoord.

In Delft zit nog de Wolf, die is te betalen en goed voor evt kleine reparaties.

Ondanks een overvoed aan (goeie) zaken in de regio heb ik afgelopen week mn Madone 4.7 vanwege de prijs bij Math Salden in Limbricht gekocht. Ik wist wat ik wilde en vond de service ter plekke prima. Nu alleen nog kijken of ik spijt ga krijgen in geval van garantiezaken e.d dat het zo ver weg is, maar dat is voor de toekomst ;).

Succes met je keuze!

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 11 nov 2008 19:56

Tom Schouten is gewoon een goede zaak, daar is echt niets op af te dingen. Mijn eerste fiets komt er vandaan.
Zijn prijsbeleid is wel aan de hoge kant maar niet belachelijk, zeker als je echt iets apart zoekt ben op het goede adres, inderdaad op een door de weekse ochtend even met Tom zelf praten en dan kom je er wel uit.
Voor mij is de hobby inmiddels zover uit de hand gelopen dat ik alles zelf doe, op het monteren van balhoofd en bracket na.
Zelf vind ik het eigenlijk wel jammer dat ik Tom Schouten niet meer nodig heb ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 12 nov 2008 15:43

maurice schreef:En daar betaal je net een beetje meer voor. Mag het?!

Tom Schouten is een top winkel met een prachtig assortiment, met vakidioten en een uitstekende service. En daar betaal je voor. Wil je goedkoper? Dan ga je maar naar een ander. Keuze genoeg. Maar verwacht niet hetzelfde te zien en te krijgen als bij Tom Schouten, want dan kom je van een koude kermis thuis.
Maar ja, het was er wel goedkoper....

Niet gefietst = Chagrijnig


Niet gefietst vandaag ;)
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 12 nov 2008 16:37

litespeed schreef:
IBAN schreef:
litespeed schreef:Kies voor Cube of Stevens; resulteert minstens in 105-afmontage. Als je kiest voor een 2008-model, indien voorhanden, ga je met Ultegra de deur uit.


Hij moet misschien even wennen aan het idee niet op een colnago te rijden. Maar om hem dan gelijk een duitse eenheidsworst aan te smeren is weer het andere uiterste. Ik denk dat er ergens een mooie middenweg is. Gewoon goed rondkijken.
Ten eerste smeer ik hem helemaal niets aan. Integendeel juist. Met een Cube of Stevens krijgt hij meer voor z'n waar dan bij die Colnago, zoals je weet.
Ten tweede probeer ik rekening te houden met z'n wens om in de buurt te blijven. Er is altijd wel een winkel in de buurt die 1 van beide merken voert en de prijsvoering loopt niet extreem uiteen.
Tot slot begrijp ik die term Duitse eenheidsworst niet helemaal. Dat is zo'n uitgehold begrip. Als het hier op het forum maar vaak genoeg genoemd wordt, dan schreeuwt iedereen het vervolgens van de daken. Er zit meer ontwikkeling in de fietsen aan de Duitse kant dan bij Colnago lijkt mij.


Ik ben het volledig met je eens Litespeed.Duitse eenheidsworst is een loze kreet die iemand ooit eens heeft geroepen.Iedereen die Duitsers haat roept nu zo iets.
Mijn mening is dat Duitse fietsen niet minder zijn dan menige veel en veel duurde fiets,van welk merk dan ook.
Gr,
Sjef

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 nov 2008 17:24

j o r r i t schreef:
maurice schreef:En daar betaal je net een beetje meer voor. Mag het?!

Tom Schouten is een top winkel met een prachtig assortiment, met vakidioten en een uitstekende service. En daar betaal je voor. Wil je goedkoper? Dan ga je maar naar een ander. Keuze genoeg. Maar verwacht niet hetzelfde te zien en te krijgen als bij Tom Schouten, want dan kom je van een koude kermis thuis.
Maar ja, het was er wel goedkoper....

Niet gefietst = Chagrijnig


Niet gefietst vandaag ;)



Kan je beter aan Daniel vragen....
Niets is wat het lijkt..

edwinfe
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 okt 2005 00:03
Locatie: Pijnacker

edwinfe 12 nov 2008 17:58

je kunt ook bij Ron Voogd kijken. Hij zit in capelle ad ijssel. Hier is zijn site en telnummer of email. Zeer deskundige en aardige man en hij kan ook goede handgespaakte sets afleveren
z'n site:http://www.mcmillanbikes.nl/

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 12 nov 2008 18:27

ik kom van de eerste dag dat de winkel opende bij tom over de vloer, ik kan één ding zeggen
tom weet wat zijn klanten zoeken en wil hebben
goed hij is iets duurder dan bijv. salden of hopmans of over de gens
maar als er iets moet geregeld worden wast hij niet zijn handen er vanaf wat je bij de kwantietijds verkopers wel snel gebeurt
ik kan het zeker aan bevelen een goede racespecelist in de buurt van je woonplaats te nemen alleen om de reden dat wielrenners pietleuten zijn voor elk pieppje of krakkje terug naar de winkel rijden

een winkel zoals tom schouten is meer één grootte wielerfamilie de meeste mensen noemen elkaar bij hun voornaam en is het er vaak een gezelige boel
maar kom je voor een fiets nemen ze er ruim de tijd voor je totdat je zeker weet welke kleur nippels je in je wielen wilt hebben

ton schouten is een echte aan rader voor wielrennend nederland
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 nov 2008 18:42

@ topic Starter

Ben je al bij Tom Shcouten geweest met je verhaal/ vraag ?

Plaats reactie