Hallo,
Op mijn wegfiets gebruik ik naar volle tevredenheid een Polar CS200CAD. Draadloos dus en zonder problemen.
Nu heb ik een cyclocrossfiets aangeschaft en wil hierop ook een eenvoudig tellertje. Enkel snelheid en afstand, hartslag is hier niet nodig.
Nu hoor ik wat wisselende geluiden, t.w.
"Op een crossfiets altijd een draadloze teller vanwege de modder etc en dus het gemak van reinigen"
"Op een crossfiets altijd met draad vanwege storingsgevoeligheid en dan met name in het buitengebied/veld"
Wat is jullie ervaring?
Alvast bedankt !
Wat voor tellertje op een crossfiets?
Mijn ervaring is dat je met een draadteller prima in het bos kan rijden. Ik heb ooit eens een teller van Cateye gehad met een extra dik draad, werkte prima en is nooit stuk gegaan. Als je zorgt dat je de draad genoeg speling geeft rond het stuur en de vork kan er ook weinig gebeuren met eventuele valpartijen. Nadeel is wel weer dat er soms een tak tussen kan komen of iets dergelijks.
Canyon Ultimate CF SL 2016
- daniel1975
- Forum-lid HC
Draadloos. Kan eigenlijk niks mee gebeuren als je valt of in de takken blijft hangen.
Storing is geen issue IMHO.
Storing is geen issue IMHO.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat een puristische kolder.
Less is bore
Daniel1975 schreef:Wat een puristische kolder.
+1
Bedankt alvast voor de reacties tot zover.
Bij de evt. behoefte aan een tellertje op mijn crossfiets gaat het mij ook niet eens om de snelheid of een gemiddelde of iets dergelijks. Ik wil alleen een beetje weten wat voor afstand ik heb afgelegd of wat er evt. nog af te leggen is.
Zoals gemeld rijdt ik nog maar kort in het veld en de bossen en ik kan me (in tegenstelling tot op de weg) werkelijk geen idee vormen over de afgelegde afstand. Zo was ik de afgelopen veldtoertocht enigszins verbaasd dat ik al bij de verzorgingspost op de helft van de route was. Terwijl het tweede deel (technischer en heuvelachtiger) vele malen langer leek te duren. Logisch natuurlijk en vandaar dus ook de behoefte aan enig inzicht en dus een tellertje.
Bij de evt. behoefte aan een tellertje op mijn crossfiets gaat het mij ook niet eens om de snelheid of een gemiddelde of iets dergelijks. Ik wil alleen een beetje weten wat voor afstand ik heb afgelegd of wat er evt. nog af te leggen is.
Zoals gemeld rijdt ik nog maar kort in het veld en de bossen en ik kan me (in tegenstelling tot op de weg) werkelijk geen idee vormen over de afgelegde afstand. Zo was ik de afgelopen veldtoertocht enigszins verbaasd dat ik al bij de verzorgingspost op de helft van de route was. Terwijl het tweede deel (technischer en heuvelachtiger) vele malen langer leek te duren. Logisch natuurlijk en vandaar dus ook de behoefte aan enig inzicht en dus een tellertje.
@Viden gewoon als toertochtrijder een metertje monteren als je dat nodig vindt ook makkelijk wanneer je er alleen op uit trekt om wat te trainen, het is tenslotte geen cyclocross wedstrijd van 1 uur + 1 ronde.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
-
- Forum-lid
Waarom koop je geen extra sensor + mount voor de polar ?
Kun je altijd nog besluiten om je borstband toch eens om te doen...
Kun je altijd nog besluiten om je borstband toch eens om te doen...
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;