Hallo daar,
ik ben van plan een fitnessbike aan te schaffen, ik ben redelijk aan het gewicht (95kg) en wil een degelijke fiets. Waar moet ik op letten? Of zijn de fietsen van tegenwoordig van dusdanige kwaliteit dat welke fiets dan ook geschikt zal zijn.
Gewicht
Peter M schreef:Over het algemeen wordt boven 85 kg ook afgeraden om carbon frames te gebruiken.
Hoe kom je aan die wijsheid? En waarom zou dat dan zijn?? Het is pure onzin.
Beetje lullig voor o.a. Magnus Backsted maar die rijdt toch echt op een Felt AR en SL.
pas op! paaltje!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Buiten het feit om dat Peter M ook niet helemaal juist redeneert is jouw verhaal ook niet representatief XLR8R: profs hoeven geen jaren met fietsen te doen. Ik dacht dat we er inmiddels wel over uit waren dat het niet per definitie zo is dat spullen goed zijn als de profs er mee rijden.
Less is bore
Ik weeg 90 kilogram en hoef mn cannondale systemsix echt niet te sparen, mijn canyon f10 die ik hiervoor had al helemaal niet. Er zullen ongetwijfeld carbon frames zijn die je met een dergelijk gewicht beter over kunt slaan, er zijn er echter ook genoeg te vinden die hier totaal geen probleem mee zullen hebben.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...